OSL har mer än en halv poäng per match om vi tittar på de tre säsongerna han har i SHL före denna - ca 0.55 poäng per match.
Borgström och Andre i HV har förstås ett bättre facit, men inte t.ex. Lenc , Tedenby eller Brännström. Hann inte kolla fler …
Nu har det gått 7 matcher i år och han har varit skadad och jag tycker man kan ha lite is i magen och inte bara bedöma honom på dessa 7 matcher i stället för de tre fulla SÄSONGERNA före det - personligen är jag rädd att sparka ut honom innan vi i så fall fått en fullständig ersättare så att vi inte sätter oss i skiten ännu mer. (verkar ju inte finnas massor av alternativ)
Man ser ju dessutom att han har speed när han är frisk.
Tycker det är ganska uppenbart att OSL inte är i form. Han lär komma igång och tror vi kan förvänta oss en bättre OSL framöver. Han har potential men gäller att höja lägstanivån och få honom nå sitt max i mycket större utsträckning.
Frågan är var och hur en OSL i bättre form skulle passa in i lagbygget? För som han spelar nu så platsar han egentligen inte.
Ja frågan är hur man skulle ställa upp ifall man skulle få in en ny spetscenter samtidigt som samtliga är tillbaka. Hade nog velat se nånting sånt här tror jag:
Bra laginsats med tråkigt slut idag tyvärr. Gör mkt att få in Louto och att ha möjlighet att bänka Stakke. Snart kanske vi kan bänka Tikka också, ljuvliga tanke
eller nej, största problemet är vårt JÄVLA dumpande.
Jag räknade i första perioden, första 10 minuter så dumpade vi sarg 10 gånger i offensiv zon.
Av dessa 10 så vann vi tillbaka 2…vafan dumpar vi för ? håll kvar pucken istället som när vi spelar 3 mot 3 i förllänging ? varför dumpa ?
Det kommer aldrig räcka med enbart en center in. Halva laget behöver bytas ut om detta ska
lyfta. Sätt mannen med vita klubban på översta bänkraden. Hur ska man locka hit duktiga juniorer när en tränare väljer en helt
Oduglig spelare före hunger och talang från egna ledet?
Tror mer på en rutinerad räv med högt anseende och som kan ta FW:s istället för JD. Någon som kan agera bollplank åt AB och slipa honom. Hörde jag Lillis?