Lagbygget 24/25

Har nog inte sett Lindbom för sista gången i HV71 är jag livrädd för.

Min drömvärld:
UT: stakkestad, Lindbäck, Tikka, Nyberg, WIN, Hansson.
IN: ny toppcenter, ny andracenter och ny fw för förstalinan

jävla bra ide faktiskt

Tror jag inte. Mitt i all misär tyckte jag mig se tendenser till ett bättre anfallspel vissa, om än korta, stunder. Luoto gjorde skillnad och vi kunde sätta Borgström i andralinan. Han var helt ok där idag.

Får vi sen ner Kero och Tikka något eller ett par snäpp i hierarkin tror jag på ytterligare förbättring. Sen kommer OFM oxå…men problemet är att vi behöver centern nu!!

1 gillning

Så är det säkert! Men jag har jävligt svårt att se ljuset i tunneln!

Men något vi är helt överens om är att det måste in spets! Helst redan för 1 månad sedan. Att gå och hoppas på Pitlick är nog inte rätt väg! Varför skulle han komma till HV71 när det finns Schweiz och dess stålar?
Ser inte det! Så ta in två istället för priset av en som kan göra skillnad. För vad skulle hända om en såpass dyr spelare skulle bli skadad?
Då är vi tillbaka till ruta ett igen och jävligt riskabelt att lägga så mycket pengar på en spelare.

Vi har anställt en scout men vad jag vet har han inte lämnat Garden typ! Jo var väl på Stockholmsderbyt! Men där finns inte det vi behöver NU!
Han borde ha åkt över pölen med Abbott och scoutat där under några veckor!

När Kaski kommer tillbaka vill jag se:

Alsing - Fransson
Kaski - Engsund
Hallquist - Sjöholm
Day

Seppälä ska ju in också, får vi hoppas.

Drömmen. Älskar den mannen

Just nu är nog Day tätt följd av OSL mina två största besvikelser i år.

1 gillning

Dom två är ganska lika, kan blixtra till och ser super bra ut, men sen totalt försvinna, väldigt ojämna, OSL har väl mest varit jämn dålig denna säsongen dock

Vad är det för trade?

Abbot vill ha Jasek från Modo, men Modo verkar inte vara sugna på vad vi har att byta med

Vi ska fan inte ha hit någon som aktivt valde bort oss inför säsongen. Stort nej på den!

3 gillningar

Vad föreslår CA i utbyte? Klandrar inte MoDo om de inte vill byta mot Lindbäck liksom.

Står inget om det, men skulle killgissa på OSL

1 gillning

Hoppas innerligt vi har högre ambitioner än att ta in Jasek. Enligt uppgifter har han varit totalt oduglig i Modo. En lat spelare som inte gör jobbet.

1 gillning

Vi måste sluta plocka spelare från nedersta hyllan. IKO åkte ut av en anledning och Jasek var del av det laget. Modo ligger just nu sist och Jasek har inte visat framfötterna direkt.

Om detta stämmer, SKÄRP DIG ABBOTT!!

1 gillning

Som alla vet, och ser, är HVs centersida undermålig. Vi har ingen som är bra på att teka. Bäst tror jag Borgström är. Med den centersidan vi har, är det, enligt min mening, jättetokigt att ha Borgström som ytter. Det skulle göra laget bättre med honom som center. Centersidan blir bättre medans ytterforwardssidan inte skulle bli märkbart sämre.

Dock ska inte Borgström och AP20 spela ihop. Tycker det verkar som om båda åker och väntar på att den andra ska ta tag i spelet. På så sätt neutraliserar de varann. Tills dess att OFM och/eller ny center värvas, skulle jag vilja se den här forwardsuppsättningen kommande tre matcher.

Luoto, Kero, AP20
Lenc, Borgström, OSL
Tedenby, Reber, Brännström
Stakkestad/HP, Tikka, Lindbäck

Möjligen kan man skifta plats på Kero och Reber. Skulle vara lite spännande faktiskt.

6 gillningar

Håller med faktiskt.

Först var jag emot Borgström som center, men med tanke på den centersida vi har i kombination med att Borgström inte direkt sprutar poäng som vinge heller så tycker jag dom där femmorna är det bästa vi kan sätta ut just nu. Eller nej nu ser jag en sak, du har missat Träff ? Träff tillsammans med Tikka Lindbäck

Nej, jag har inte missat Träff, men just nu är han avstängd. Sen ska han givetvis in.