Lagbygget 24/25

Tror att vi kommer spendera stora pengar på en topp målvakt nästa säsong och tror därför inte vi kommer förlänga med ortio, känns som att han också sitter på en rätt hög lön
Nardella gör en del poäng men alldeles för dålig defensivt

1 gillning

Huvudlöst att inte förlänga med ortio. Såklart han ska vara kvar

2 gillningar

tar hellre Söderström.

1 gillning

Pilut har kontrakt i Schweiz nästa år också så han kan vi nog glömma…

Zion Nybecks kontrakt i AIK går ut 23/24, kanske inte håller SHL nivå dock

Kanske ändå, gjorde 34 poäng i AIK förra säsongen, 14 hittills i år så det bör bli 30-40 i år också ?

Tikka absolut ingen succe ännu men att ens jämföra med Tedenby känns konstigt.

Tedenby har ett ännu längre kontrakt, ännu dyrare kontrakt och bidrar med ännu mindre.

Det är största floppen, solklart enligt mig, trots hård konkurrens.

Båda värvade till liknande roller i en andrakedja. Tikka har dock en viss spetskompetens som är viktig i ett lag längre ner i laget.

Skulle alla dagar i veckan välja att behålla Tikka om jag måste välja, ingen tvekan ens.

4 gillningar

Vad har Tikka för kvalité? Han kan inte åka skridskor, han tacklar inte…Han tekar bättre än Twdenby, det är väl det enda.

2 gillningar

Är inte många man vill ha med till nästa säsong.
Är väl dessa som man kan tänka sig. Tror Borgström hade dominerat i ett lag som man byggt rätt kring.
Ortio

Sjöholm
Strålman
Seppälä
Landén

Stål Lyrenäs
Shore
Brännström
Lindbäck
Mölgaard
Peterson
H. Pettersson

In
Lias Andersson
Patrik Puistola

Måste bort med spelare som Tedenby och Forsberg som inte gör ett skit.

1 gillning

Ser ok ut, men anser att Lindbäck kan ersättas av junior och därför inte behöver behållas.

HV ska inte behöva värva till 4-femman. Det ska kunna tas ”in house”.

Kapitalet ska läggas på mv och 1- och 2-femma.

2 gillningar

Tikka tekar bra, är tuff och inger respekt.

Nu gällde det dock största flopp sett till roll och kontrakt.

Vad bidrar Tedenby med?

Jag har inte påstått att Tikka är bra, bara att kontraktet med Tedenby är ännu mycket värre.

2 gillningar

Teden är väl mkt ett sponsorskontrakt. Tikka skulle enligt Nubben vara en publikfavorit med sitt “tuffa spel”. Jag vet inte vad HV betalar för Tikka, men förmodligen alldeles för mkt för vad man får för pengarna.
Sen är jag absolut inget överdrivet fan av Teden, han blir inte bättre tyvärr.

Ja det är Axelent som betalar hans kontrakt. HV hade inte haft råd.

Undra hur de känner…

Varför snackar vi SHL lag? Rätt stor sannolikhet att vi spelar allsvenskan nästa år, hur ser truppen ut då?

Återigen har vi ett lag där det är för många som har samma roll, eller rättare sagt, som bara kan ha en roll. Så vi har 4-5 spelare för 1:a- och 2:a-kedjan. Sen har vi 2-3 spelare för 3:e-kedjan och 7-8 spelare för 4:e-kedjan.

Återigen en helt bristfälligt komponerad orkester. Att byta dirigent ändrar inte på detta faktum. Man spelar kanske lite enklare stycken nu, men kommer det att räcka? Tveksamt. Mycket tveksamt. För det är musikskolan mot radiosymfonikerna. Och då är det skitsamma om musikskolan kan spela ”smoke on the water”.

Du är så otroligt tröttsam!

1 gillning

Vi ligger näst sist, spelar dåligt. Allsvenskan är inte en osannolik realitet nästa säsong.

Det är sanningen

Ställde bara fråga hur vårt lag ser ut om vi är i allsvenskan

Jag är dock inne på samma sak. Att spekulera i nästa års trupp är för mig helt ointressant. Dels för att Kent fortfarande är kvar i föreningen vilket är helt obegripligt men även för att vi inte på långa vägar kan säkerställa division.

3 gillningar