Lagbygget 24/25

Håller med fullständigt: stäng denna jävla tråd!!! Sluta med eran fantasi, förstå att
Vi spelar allsvenskan nästa år!

Fast denna tråd är ju till för att vi ska kunna skriva om nästa säsong. Ni behöver inte läsa denna tråden om ni inte vill, men de som vill diskutera ämnet gör det här. Har vi inte denna tråden så finns risk att dessa inlägg sorteras ut i andra trådar men antar att ni inte skulle föredra det? :blush:

8 gillningar

Då blir man ju nyfiken på hur ditt allsvenska HV-lag för nästa säsong skulle se ut?

2 gillningar

På ett sätt vill man inte tänka på de för man tar fram sina skyddslappar. Dock är jag inte tillräckligt intelligent att ta fram ett seriöst allsvenskt hv lag nästa år. Jag kan ta fram drömlag SHL för man har bättre koll där.

Jag väcker bara frågan varför ingen pratar om allsvenskan för det är realistiskt att vi nu spellar i allsvenskan nästa år med tanke på vart vi ligger och hur spelet ser ut.

Men jag tillräckligt intelligent att se att hv spelar dåligt och vi har stora problem spelmässigt att mäta sig med resten av lagen i SHL

1 gillning

Ja, givetvis. Men för mig blir det så fruktansvärt otäckt att folk blundar för skiten som utspelar sig på isen nu. Man verkar vara självklara med att vi spelar i SHL kommande säsong.

Snacket om nystart i HA är tjäbbel men inte fan sitter jag och drömmer om en trupp för kommande säsong när vi krigar för överlevnad. Sånt kan man syssla med under sommaren…

Håller med.
Förutom att jag tycker att t ex Petterson-OFM-Träff håller som en 3:e lina, iallafall sett till istiden de ska ha.
I en 4:e lina vill jag ha grabbar som klarar av att stänga ner en 1:a lina.

1 gillning

Tror du svarar på frågan själv: Många pratar nog hellre på lagbygget nästa år som ett lagbygge för SHL än ett för allsvenskan. Skygglappar på o.s.v. Vi är definitivt inte redo för ytterligare en vända ner i hockeyallsvenskan. HV kanske är, men åtminstone inte jag som supporter. Man är ju ärrad för livet sedan sist.

4 gillningar

Nej men låt de som vill göra det i denna tråd. Förstår inte problematiken? Ingen tvingar någon att skriva, men alla har lika mycket rätt att skriva om lagbygget i denna tråd. Vill man skriva om lagbygget som ett allsvenskt lag, eller SHL-lag är upp till den som skriver. Vill man göra det nu så kan man göra det nu. Vill man göra det i sommar så kan man göra det då.

3 gillningar

Vi kan trösta oss med att hittills har vi varit usla men IKO är faktiskt bra mycket sämre just nu. Så länge det ser ut så borde det vara legitimt att disutera SHL primärt.

2 gillningar

Plus att höken pratade om att Oskarshamns pengar är slut efter värvningen av Wagner :grin:

Om vi leker med den (fullt realistiska) tanken att Filander får gå inom kort, ska Hv då ta in honom direkt eller vänta till 24/25?

Aldrig! Sluta med detta bottenlags
Beteende omedelbart.

1 gillning

Hade ju inte varit fel att göra ett litet byte. Engsund mot Nardella. Foppa + Stakke mot Karlkvist. Kan väl inte vara fördelaktigt för Oskarshamn att sitta med deras svindyra* kontrakt?

• Förutsätter att de är svindyra.

Då tycker jag såhär:

Lindbom HC ( säsongen ut )
Filander ass ( tar över som HC nästa säsong )
Pelle ass

Skicka Nubben

Davidsson och sundh kör SC sålänge tills nästa man är hittad

2 gillningar

Den tar vi i hand på :handshake:

Så här tänker jag:

Jag hoppas HV klarar sig kvar i SHL. Risken för kval är oerhört stor. Antagligen är det 3-1 att det blir kval för att hålla sig kvar mot att man slipper kvala.

I kvalet kan det gå hur som helst. Det går inte att dra några slutsatser av säsongen i övrigt, för det är det lag som kan hantera situationen bäst som vinner.

Men även om HV klarar sig kvar, oavsett kval eller ej, så kommer nästa säsong att se exakt likadan ut som den här säsongen, som förra säsongen och som säsongen 20/21. Vi kommer att vara ett bottenlag som varvar ganska bra spel med bottenlöst usla prestationer.

Varför? Jo för att det finns ingen stomme. Det finns ingen grund. Det finns ingen röd, eller i HVs fall blå, tråd.

Det kommer värvas ihop ett helt nytt lag. Det kommer kosta skjortan. Det kommer att bestå av spelare som HV kommer att behöva bjuda höga summor på, som andra klubbar inte skulle drömma om att betala. Vi kommer att ta in en ny oprövad coach att toppa av detta med. Och blir det en beprövad så får han absolut inte ifrågasätta hur HV bedriver verksamheten, för då åker han.

Så därför är vi på ruta noll oavsett hur det blir. Allsvenskan är dock inte ett bättre alternativ, vilket vissa verkar tro. Då blir det bara samma sak fast en nivå ner. Inget blir bättre av det.

Tyvärr en väldigt dyster framtidsutsikt. Men jag ser helt enkelt inte hur man ska kunna bygga om och bygga rätt. Alldeles för många viktiga befattningar betjänas av inkompetenta individer i hela HV som förening.

5 gillningar

Done deal :handshake:

Sen är det ingen drömtråd, detta, utan mer vad vi tror om lagbygget, väl?

1 gillning

Jaja. Folk får jättegärna spekulera och prata om kommande trupper men jag kommer aldrig göra det efter en storförlust mot Växjö.

Fridens, spekulera på. William Nylander är ju rätt het för tillfället, sitter på utgående kontrakt. :+1:

Om Oskarshamn släpper honom så lär de väl göra en deal med att han åtminstone inte får gå till en bottenkonkurent denna säsongen. Vore konstigt att släppa en av dem som vet mest om varenda spelare till ett lag man kan möta i ett kval längre fram.

1 gillning