Lagbygget 24/25

Ett inofficiellt hej då av Kaski och Seppälä idag. För det är inget att bygga vidare efter den här säsongen (inget att bygga vidare på efter förra heller). Kan man få ordning på Seppäläs rygg så kan han förhoppningsvis hitta ett nytt lag under den här säsongen redan.

Kaski ut , pilut in

Seppälä ut , lehtonen / borgman in

2 gillningar

Snillena på Aftonbladet levererar :joy:

16 gillningar

Det är verkligen inte min mening att raljera över Chris.
Jag har varit extremt positiv till nyheten att han skulle ta över som Sportchef/GM.
Hur jag än vänder och vrider på detta kan jag inte hitta någon orsak till att han inte skulle lokaliserat bristen bland våra centrar.
Det är knappast så att han varit på en annan planet senaste säsongerna, ankdammen är ganska liten och man lär ha järnkoll på alla konkurrenterna i SHL.

Jag får inte ihop detta och något är det som inte hänger ihop.
Chris är för rutinerad och bra för att inte velat förändra både bygget på backsidan men framförallt vår extremt svaga centersida.

Skulle han då inte hittat spelare från början av maj fram till seriestart?

Det mesta talar för att inte det stämmer, Lalelggia har varit ledig sedan i april.
Centrar har funnits i somras och fans även en bit in under början av säsongen varför har han inte agerat?
Jag förstår det inte!!

Tänk Kossila in långt tidigare och Laleggia istället för Day.
Eller någon annan center i somras.

Stackars Ang! Sågad på läktaren direkt

8 gillningar

Luoto har spelat 4 matcher typ, ang har inte spelat i SHL än så…vafan. Day visst där har dem väll rätt. Kero fantastisk spelare defensivt, han är jätte nyttig för oss och ser gärna honom som en 2 center nästa säsong också.

4 gillningar

Kero tycker jag blivit bättre och bättre. Luoto har varit bra de matcher han spelat. Day har inte varit speciellt bra. Stackars Ang har inte spelat. Man undrar om någon som faktiskt kollar på hockey korrekturläser journalisternas clickbait artiklar?

4 gillningar

Bara ännu ett bevis för att man inte ska ta dem på allvar. Varken när det gäller hockey eller andra ämnen.

4 gillningar

Har helt slutat läsa aftonbladet/Sportbladet. Såg denna för att någon på twitter delade. Föredrar Expressen.

2 gillningar

Nopa1995… Varför nämner du inte i ett enda ord den dåliga coachningen från AB:s sida??

Ger mig lite funderingar. Kom ihåg att jag är en gammal chatträv och kan se typ om flera personer har olika nick… Det tror jag inte du har men jag tror du är någon helt annan baserat på dina inlägg.

Lägg ett nytt spelsystem eller helt enkelt så Hoppar AB av självmant.

Jag försökte bara få dig att lätta på tankegången lite, se det i ett större perspektiv. Sen får du absolut ha din åsikt. Ordet är fritt.

Och som jag va inne på, det går att argumentera för att ha torde gjort något. Och det har du gjort, och det säger jag inget om. Bara att jag inte kommer så långt i det, då vi faktiskt inte vet alla omständigheterna kring hans intåg och första dagarna/veckorna i HV.

Herregud jag försöker bara möta dina luddiga argument med fakta.
Ja absolut kan jag också hitta någon timeout jag tycker varit märklig osv och är jävligt besviken på insatsen ett par matcher inte minst på hemmaplan men allvarligt vi har spelat 15 matcher och haft ett helvete med skador och helt klart en för tunn trupp.
Det gäller nog att vara lite realistisk men såklart inte på något vis vara nöjd.

1 gillning

Det är helt okej och det är det som är det fina i detta forum.
Vi ska tycka olika och se saker ur olika perspektiv de är då det blir spänst i debatten.

Jag måste dock ärligt säga att man blir lite less på argument som att man ska byta ut den ena efter den andra utan några egentliga sakliga argument men att det inte gått som förväntat.
Det ser/tycker alla men hur går man vidare?
Vad är bäst för HV71 på kort och lång sikt?

Där är det bra ifall vi tycker olika men det är bra ifall saker baseras i alla fall på någon form av faktaunderlag

2 gillningar

Jag tycker den är svår baserat på vi har inte sätt något långsiktigt på ett bra tag. Och därav har vi heller inget facit på det.

Bäst är ju långsiktighet, men vem/vilka ska stå för det?

@Nopa1995
Det jag vill få fram är att en erfaren TRÄNARE hade låtit femmorna spela ihop sig i ett gemensamt uppspel och sen efter det har satt sig utvecklat vissa spelares specialiteter.

Jag kan inte ens åka skridskor men t.o.m jag kan se att AB i panik försöker få sitt lag att vinna… På helt fel sätt enligt mig Snälla AB… Låt Femmorna spela ihop sig på träning och match så ska du få se på fan … Det är när varje spelare vet var hans kompanjon är som det kan bli tal om att spela ishockey… Titta bara på topplagen i SHL. För AB:s del gäller det att gör rätt gör om och vila med pucken finns inte längre för det fungerar inte… Men vill AB vara den som blev känd för att spelat ner HV i HA så förfan fortsätt i samma gamla spår.

Det är en bra fråga men jag är av den uppfattningen att någon gång måste man faktiskt våga tro på det man ändå satt ihop runt laget nu.
Jag hade verkligen hoppats på att man för första gången på 4 år skulle gå in i en säsong med framförallt en stark central linje, då hade garanterat saker och ting sett väldigt annorlunda ut och sedan kunde man byggt utifrån det.
Det hade garanterat varit mindre friktionsfritt än det vi nu ser och ännu mer säkert avsevärt mycket billiggare.

2 gillningar

Npoa1995
Bevisligen fungerar inte detta då tror du inte att det måste till något mer?? Man kan vara envis men är man FÖR envis kan det kosta jobbet och karriären.
Tänk på att AB är ung och vill inte börja sin sejour i ett lag i SHL som blir degraderade.Jsg tillstår att AB behöver en mer erfaren röst i båset.

Hur länge är det rimligt att vänta på att de ska spela ihop sig innan vi har förlorat för många matcher?

Det hade vi alla. Men med tanke på vilka som hade ansvaret så är jag inte förvånad. Den blir en jäkla titta i backspegeln, inkluderat många personer före CA. Sen fick CA en guldbiljett serverat på en bajsmacka.

2 gillningar

Dessutom så har Louto gjort det riktig bra på sina 4a matcher, Och kero även om ingen superstjärna tycker jag gör det bra, dock inte första center.

Men rätt om day…

2 gillningar