@kohwai
Det får du fråga Coacherna om. Men så länge tombolan snurrar så kan ju inga spelare hitta varann
Han spelade väl en del med Kaski va? Och med Sjöholm?
Ge oss en jävla hållkäften center denna vecka så ställer vi upp såhär efter uppehållet:
AP X Borgy
Luoto Kero Ang
Bränna Reber Teden
Lenc OFM Träff
OSL/Lindbäck
AP20 - Kero - Luoto
Borgström - Fisken -Ang
Brännström - Reber - Lenc
Tedenby - Tikka - Träff
Vi har alltså dessa som spelar/vill spela/har spelat center:
Kero
OFM
Borgy
Ang
Tikka
Reber
Lindbäck
Stakke
Jämför med andra lag så…
TT (T) - Line
Jag tror på denna också.
Den gillade jag. Ser bra ut.
Så är det inte mycket att hänga i granen…
Tycker den är riktigt bra i en jämförelse, både bredd, spets, fart och ungdomlighet.
Gäller bara att få ihop det.
Luoto-Borgy-Ang
Isaac-Kero-AP
Reber-OFM-OSL
Lenc-Tikka-Träff
Teden-Måns-Hugo P
WIN-Stakke-HH
Spets och bredd.
Backsidan lika bra och bred.
Backar och forwards lätt toppsex.
Coacher och målvakter inte lika bra tyvärr.
Jag förstår inte? Hur kan detta laget helt plötsligt bli bra från egentligen ingenting? Om ovan spelare hade en tillstymmelse till en förväntad prestationsnivå hade laget kanske varit okej men ändå placerat sig i nedre halvan. Återigen så underpresterar typ 80% av laget och då är vi riktigt dåliga och ska ligga där vi ligger. Som någon annan skrev så har våra tidigare inkl nuvarande coach misslyckats att få ut max av alla spelare.
Laget har alldeles för lite spets/skills sen har vi flera spelare som inte ens ska spela i SHL. Enda HV71 kan skryta med är bredd men på vilken nivå då? Hur svårt är det att som exempel ersätta en skadad Stakkestad? Relativt enkel är enligt mig men plocka bort AP eller Borgis så har vi problem.
Hv har ju en väldigt stor trupp nu, känns som överflöd av spelare. Det betyder ju att spelare måste skeppas iväg också. Kan inte se Stakkestad gå in på ngn av våra fyra kedjor tex.
Vilka tror ni Hv kommer att bryta med?
Finns ju ett gäng som inte håller måttet eller underpresterar:
Hansson
Stakkestad
Lindbäck
Tikka
OSL
Sen har vi Day och Nyberg som verkligen inte presterar.
Tycker helt ärligt att Träff och Hugo Pettersson hade mått bättre av att få spela en hel säsong i allsvenskan än att spela i en tredje/fjärdefemma tex. Men samtidigt så ser jag hellre att Träff spelar än tex Stakkestad,Lindbäck, Hansson.
Ser gärna att samtliga lämnar med en kantboll i OSL, det finns mer att hämta där men han är alldeles för ojämn och just denna säsongen inklusive försäsong så har han varit rätt iskall.
Om man tar Stakke, Tikka, Lindbäck, OSL ( räknar inte med HH ) så har dom skrapat ihop 9 poäng ihop och Träff och HP 8 poäng ihop.
För mig är just nu:
Tikka → Reber
Lindbäck → Träff
Stakke → HP
Symboliserar pilarna vad en uppgradering resulterar i?
Som i Pokémon, charmander → charmeleon?
Ja klassar följande sex såhär
Reber
Träff
HP Allsvenskan
Tikka nej
Lindbäck nej
Stakke nej
Reber och Träff är inga Charizard än men väldigt lovande spelare
Lite före min tid , men sonen höll på med pokadecks
Man måste väl träna pokemon också
Jag tyckte du bedömde dem riktigt bra , samma för mig förutom Måns som jag tycker kan stanna som extra-spelare och vid boxplay.
Detta laget skulle gå hyfsat bra OM laget hade en ERFAREN coach.
Det tar jag inte bort en krona ifrån.
Med rätt coacher allt från HC till 1 av de ass så skulle HV inte ligga där de ligger.
Som det ser ut nu så är spelstilen(svår att se) högst passande i HA (Om ens då.)
Något behöver göras under uppehållet OM vi ska kunna klättra.
(Om det så är att Blomman lyckas få spelarna att ta till sig det systemet han verkar tycka finns… Eller kanske titta lite på de lagen högre upp i serien och försöka härma lite)
Det funkade inte med Tommy och det funkade inte med Montén (mycket mer tränarerfarenhet än blomman). Det hänger inte på tränaren utan spelarmaterialet främst. Alla experter har dömt ut HVs trupp som för svag. Jag är mycket tveksam på att det hade blivit mycket bättre om vi så plockade in Hallam, Grönborg, Rönnberg, Bulan eller annan valfri erfaren tränare.
Det hänger på att Coacherna kan implementera ett spel som varenda jäkla spelare annammar.
Som det är nu så tar det stop vid blå med dump som resultat och spelet vänder.
Jag tror spelarna till viss del har tappat respekten för AB och det är fan inte bra.
HATA KVALA