Finns ingen tränare som lyckats med det dom senaste 10 åren isåfall.
Är det så, så måste ju hockeyspelare vara tröga.
Om ngen fattar hur man ska spela eller inte behärskar det. Ja då kanske man spelar på fel nivå.
Vägrar att tro att det är fel på varenda j-vla tränare som kommer till denna klubb.
Nej skämt och sido. Inget fel på någon, men såklart finns det många faktorer som spelar in.
Under en 10-årsperiod har saker brutits ner. Krav, träningsdos, testresultat, folk med skills från högsta post till sportchefer, tränare och spelare. Inget fel på någon av dem, men många fel på HV71.
Ja och är väl konturen av att man stoppa huvudet i sanden ihop med inkompetensen. Man har inte någon gång tagit höjd för konsekvenserna som det kan medföra. Som ex ekvationen, HA året va en tillfällighet, miss i kalkylen typ. Det finns ingen pardon här, du har misslyckats och har du en gång börjat se bortom faktum så blir det oerhört svårt att reparera misstagen.
Tittar vi på övergång Hult Nubben drog igång så skulle man rannsakat sin verksamhet och bett sig själva om att få arbeta från grunden med så hög proffessionalitet som möjligt. Erfarna och kunniga skulle kommit in. HV var där fortfarande attraktiva nog.
Skulle nog vilja påstå att Lindbom och ADs handlingar och agerande är skäl för att man tappat sin attraktion. Och fått namn som Filander, Grönborg tacka nej samt Niklas Erikson uttala sig om att det är för oroligt att gå till HV.
Att AD lyckades knyta till sig CA är väl bra så sätt, högt anseende och jag tror säkerligen att CA hade kunnat påbörja saker till det bättre och implementerat en form av kontinuitet. Men HV gjorde som brukligt, man gick bort sig. Och måste hitta en ny väg, gärna rätt, gärna igår.
Edit: Passar bättre in i tråden om HV71. Men ville bara svara på senare inlägget här!
Mitt inlägg var OT så om vi leder tillbaka till lagbygget här och nu då. Laleggia och Ang ska högst troligen båda vara spelklara till Timråmatchen. Även OFM kan vara redo tills dess. Det gör att konkurrensen ökar och friska spelare kommer att ställas åt sidan.
Vi tror ju på en värvning till i form av en center och sedan lär butiken vara stängd såvida vi inte åker på någon långtidsskada eller dylikt.
Det ska bli oerhört intressant att se hur AB väljer att formera laget. Kommer Day eller kanske Nyberg vara 7:e back? Hur kommer backparen se ut? Ska Borgström centra så att Tikka ställs utanför? Vem ska OSL spela med? Kommer Brännström fortsätta med Reber och Tedenby? Vem ska spela med AP och var ska Ang in? Många frågor men nu finns åtminstone fler vettiga alternativ än tidigare och det är enkom positivt.
Jag begär inte så jävla mycket, men jag vill se Hallquisth, Reber och Träff spela och att Luoto klonas - helst igår!
Finns det någon substans i detta eller är det bara vad vi tror eller mer hoppas?
Ang hur man ska formatera laget. Alternativ är bra utifrån att man har möjligt att hitta en så bra lösning som möjligt. Och där tycker jag att spetsen som vi har ihop med junisar går före alla dagar i veckan. Det är ett MÅSTE att prioritera. Däremot så tycker jag att det vittnar om en svaghet, en bättre lagbygge ska inte behöva ha denna valmöjlighet, det ska ske några justeringar här och där på sin höjd.
Jag ska villigt erkänna att jag inte har mycket till övers vad gäller Lindbom inte minst efter att ha sett hans gärning som klubbdirektör i HV71 men ännu mindre efter hans tränargärning.
Det blir dock totalt fel att beskylla honom för att Filander och Grönborg tackat nej som du skriver ovan. Vet du ens det? Givet att det stämmer gick alltså Filander till Schweiz och där var nog många andra svenska med och visade intresse på en högst troligt minst sagt skral tränamarknad.
Vad gäller Grönborg fick han sparken i Schweiz och skrev väl därefter på 3 år i Finland för Tappara?
Hur tänker du att HV skulle fått loss honom därifrån?
För övrigt är det nog under alla omständigheter tabell läge och risken för degradering tillsammans med den tränarkarusell som varit i HV71 under lång tid som oavsett varit det största hindret oavsett vilken tränare man vill attrahera till HV71 och knappast Lindboms fel.
Till sist vad gäller ADs handlingar utan att på något vis vara hans försvarsadvokat.
Han kom in i oktober mitt under brinnande säsong när HV71 låg tok sist, därifrån fram till sommaren lyckas han rekrytera ny fysansvarig, ny tränarstab och en analytiker som saknats under många år. Därefter plockar han bort både Nubben och Lindbom och anställer Chris Abbott som GM och Rickard Nylin som ny klubbdirektör.
Jag tycker faktiskt att det är ganska imponerande på så kort tid i en klubb som har minst sagt skamfilat rykte och dessutom kvalade för att överhuvudtaget spela kvar i högsta ligan.
Kritik ska ges men ibland blir jag faktiskt minst sagt konfunderad.
Härligt! Ang, OFM och LaLeggia blir som tre nyförvärv efter uppehållet. Kommer förhoppningsvis öka konkurrensen och förändra hierarkierna i laget på ett positivt sätt.
Nej det kanske va att göra det enkelt för sig att beskylla enkom Lindbom eller AD eller båda ihop för allt som hänt genom åren fram tills besluten va deras att ta. Jag vet ju som sagt inget, mitt påstående är bara baserat utifrån det man förstått utifrån att namngivna herrar ska ha fått frågan men valt att tacka nej. Sen var det beror på, det kan jag bara gissa, och det är ingen fakta. Så förstår dina frågor i det.
Gällande AD, man kan tycka vad man vill om denna herre. Men nog gjorde han slag i saken. Det får man ge honom.
Min känsla i det hela är bara att det kanske hade varit lättare att få ett ja i rekryteringen om man som organisation hade haft kontinuitet och stabilitet på dem ledande positionerna.
Jag vet att det högst troligt är politiskt helt inkorrekt här men jag hade velat haft fler AD i HV71 under längre tid. Äntligen någon som adresserade problemen och såg till på kort tid att åtgärda dom istället för alla konflikträdda intetsägande personer som tidigare bara år ut och år in försvarade saker som uppenbarligen inte fungerat.
Kejsaren var naken och en person agerade.
Det är faktiskt förbannat bra.
Sedan fanns det en del tveksamma saker runt den mannen såklart framförallt avseende vissa uttalanden i media men hellre det och läser man mellan raderna är ta mig sjutton det mesta som då hände i alla fall för mig, oavsett vad alla andra tycker, förbannat jäkla bra!
Både ja och nej. HV borde fått iväg några. Men vem vill ta över dom kontrakten vi vill skeppa? Eller delar av kontrakten?
HV kanske borde bryta dom och tjäna in på toapapper, fika bröd etc
Många bäckar små.
Jag tycker dock att Franssin, Hallqvist borde få ersätta Day och Nyberg där Engsund kanske ändå borde spela topp 4.
Sedan borde Träff absolut få chansen före OSL i en fjärdekedja eller kanske i topp 9?