Tråden om HV71

Jag tror en faktor som är viktig i detta också är agenterna. Vid en viss period i samband med tillbakaflytten till SHL tror jag HV började få ett annorlunda rykte hos dessa. De började nog märka att organisationen på allvar hade problem. Jag menar, vi som inte ens har inblick i verksamhet har ju kunnat se från utsidan att något var varit fel. Vad ska då inte agenterna känna till?

Detta tror jag medförde att agenter började se HV som en “slasktratt” där de kunde paketera … hmm … spelare med mindre potential och dumpa till “specialpris”. Spelare med god potential tror jag de började vilja ha i bättre skötta klubbar, eftersom framgång i dessa klubbar ger bättre framtida kontrakt.

Ett första bevis för det tror jag är just längden på kontrakten som skrevs under you-know-who.

Ett andra bevis på detta tror jag är Pilkos agerande i somras. Hans utspel kändes som en väldigt drastisk plötslig manöver, men det var förmodligen inte det första försöket att manipulera den nya personen med ansvar för inköp. Och inget hade funkat (som det tidigare gjort).

2 gillningar