Lagbygget 24/25

Värt att komma ihåg. Alla spelare som var med i olika landslag har en ledig dag idag. De flesta spelade ju match igår, ska dessutom ta sig hem. Bättre indikation på laget i morgon.

5 gillningar

Hallqvist lär ju ta Nybergs plats. Allt annat vore tjänstefel. Hoppas innerligt att träff får ta osl plats också, vilket han bör göra om man ser till prestation som han pratar om så mycket blomman
Då de som nämnts ovan har spelledigt pga landslagsuppdrag

1 gillning

Jag vill precis som många andra ha Borgy på vingen. Vi får ut mer av honom där.
Men frågan är om det är större ”förlust” än vad vi vinner på att peta ner Tikka ett hack.
Tusan vet om jag inte skulle spelat Borgy på centerplats i alla fall.
Blir 4 hyfsade kedjor. Och det verkar ju vara förbjudet att spela på tre formationer tom när vi har skador…

1 gillning

Alltså, när man lyssnar på Sanny och Svenssons genomgång av lönebudgetarna får man ju sig en chock. Att HV skulle ligga högt visste jag, men att ”vinna” den löneligan igen förvånade mig faktiskt lite ändå. Förlåt, men att våra fjärdekedjaspelare kostar mer än hela Karlskoga som ändå är ett topplag i HA är oacceptabelt tycker jag.

Tikkas lön ska vi inte prata om heller(eller det är väl förmodligen precis vad som kommer göras :rofl:). Jag tycker så otroligt synd om snubben, klart han säger ja till det erbjudandet, men man undrar ju om Nubben förlorade ett vad när han värvade honom…

2 gillningar

Det verkar kunna bli
Luoto-Kero-AP20
Borgström-OFM-Ang
Brännsträm-Reber-Tedenby
OSL-Tikka-Lenc

Ser inte helt oävet ut även om det saknas en riktigt bra center.
Men Stakke, Måns, Hansson och Win är nu borta ur bilden!

Om, ja om…, om OSL skulle börja komma igång, Lenc fortsätta att göra jobbet och Tikka fokusera på defensiven så har vi helt plötsligt en av ligans bättre 4:e kedjor. Tvära kast. Om som sagt.

1 gillning

och dyraste :wink:

Blir intressant att se Ang, släggan och fisken på torsdag!

1 gillning

Oavsett så saknas fortfarande en riktigt bra center i detta bygge.
Sen fattar jag givetvis att truppen redan är skitdyr så handlingsutrymmet troligtvis är begränsat.

Stakkestad kanske går att hitta någon lösning med.

Tikka lär vara omöjlig att bli av med.

Inget personligt mot dig men varför räknar alla in WIN med den trion? Är många som lägger till honom där.
Dömmer man honom efter någon träningsmatch på försäsongen? Tycker det är lågt i så fall för det säger knappt någonting.

Tycker det är taskigt mot WIN att dömma ut honom innan man har sett honom spela 1 min för hv i tävlingsmatcher!

5 gillningar

jo om vi åker ner i allsvenskan så bryts hans kontrakt automatiskt

Medhåll på den. Tyckte han var bra på Gotland och visade intensitet.

1 gillning

Dock tycker jag Träff överträffar både Lyrenäs och Tedenby, så hade velat ha in honom i ngn konstellation. Tedenby glimtar till mellan varven, men Lyran är ju kallare än kallast.

5 gillningar

Fair.

Men tills motsatsen är bevisad ser jag WIN precis som Stakke, Måns och Hansson som en intensiv spelare utan vidare skills som gjort det bra i hockeyallsvenskan och som passar för hockeyallsvenskan. Jag blir gärna motbevisad av WIN vad det lider.

1 gillning

Brännström och Reber har varit ljusår bättre MED Teden än med annan valfri i den kedjan.

OSl och Lenc var i fjol ett av våra bättre ytterpar. Ge dem en handfull matcher tillsammans. Funkar det inte åker nog OSL.

4 gillningar

Jag tror inte man flyttar Teden, men jag hoppas heller inte att Träff ställs åt sidan när han varit en av ganska få som verkligen visat framfötterna. Lyrenäs är en spelare som i sina bästa stunder ska spela i en toppkedja, inte med Tikka i en fjärde. Men han verkar vara långt ifrån den formen, och i de 2 första kejorna finns det ingen plats.

2 gillningar

Träff borde gå före både OSL och Teden. Jag hade bänkat mr 300k+ och satt OSL i tredje och Träff i fjärde.

Från morgonens sponsormöte rapporterades att Ang och Laleggia skulle till migrationsverket idag, för att förhoppningsvis bli spelklara till torsdag.
OFM har tydligen gått starkt på gymmet och lagt på sig 5 kg muskler under skadeperioden.

19 gillningar

Vilket antiklimax om de inte är spelklara på torsdag.

3 gillningar

15 gillningar

Hur är det möjligt att det inte är helt klart redan? OTEROLIGT!

Verkligen. Men känns som detta borde vara mer eller mindre ett rutinärende för Migrationsverket i Jönköping. Vore verkligen konstigt om de inte blir spelklara. Rimligtvis borde detta varit avklarat redan under förra veckan