Haha, kollar för få efter matchen-intervjuer för det.
Hade nog satt Teden högre upp, och OFM, plus att Isac på nåt vis är skön i sitt sätt.
Förvisso kanske han tränar hårt, men han hotar ju knappast någon ovanför en 4:e-kedja för det, då hans skills ligger i hårt jobb och fysiskt spel. Knappast nån som avgör matcher. Ytterligare en felrekrytering. Om man inte ville sätta blåslampa i baken på Stakke, HH och Lindbäck. Varför man nu skulle vilja göra det. Utsätta 3 felrekryteringar för konkurrens genom att göra ytterligare en felrekrytering. HV i ett nötskal. Felbyggt. Feltänkt. Fel.
Day måste bort nu och Sjöholm skulle må bra av att vara extraback ett tag.
Nu lär ju inte Laleggia spela imorgon heller () så vi har väl samma backar att tillgå som senast.
In med Fransson istället för Day. Kan omöjligt göra det sämre.
Framöver vill jag se följande backpar:
Alsing-Laleggia
Seppälä-Fransson
Engsund-Hallquist
Extra: Sjöholm/Nyberg
Forwardsidan är jag beredd att ge en ny chans. Tyckte ändå det märktes att vi fått bort en del dökött. Läs OSL, Stakke, Lindbäck.
I den bästa av världar får vi in en toppcenter framöver och kan förpassa Tikka till bänk. Skulle vilja ha bort Teden och in med HP i laget istället. Jämn speltid till en början och låt bästa kedjorna för dagen lira mer.
Luoto-Ny-AP
Lenc-Ang-Borgy
Reber-Kero-Brännström
Träff-OFM-Pettersson
Fattar inte hur Day kan gå före Nyberg om jag ska vara helt ärlig.
Visst det tar tid att vänja sig vid svensk rink etc etc bla bla bla.
Men Nyberg är mer stabil än Day alla dagar i veckan.
Fransson är helt okej men tycker nog ändå att Nyberg med sin SHL-vana ska gå före Fransson tyvärr när vi ändå har honom på kontrakt.
Fransson och Day som reserv.
Luoto-Ny-AP
Ang-Reber-Borgy
Lenc-Kero-Brännström
Junis-Fisken-Junis
Med junis menar jag Träff, Pettersson och Nordmark. Oförståeligt att man inte gett Nordmark en match i benen än på SHL nivå för att pröva. Ta upp karln och låt Träff, Pettersson och Nordmark slåss om att spela runt Fisken.
Peta Stakke helt, riv kontraktet. Jag förespråkar att man inte ska roasta spelare men Stakke har verkligen visat att han inte håller, nivån på honom är under markplan just nu.
Att man inte plockat upp Nordmark än är för mig ett mysterium. Karln bär J20 på sina axlar för stunden
Jag tycker Blomman har lyckats bäst. Rakt av. Tidigare säsonger hade vi vart glada om spelet sett ut som nu. Bortsett från poängen.
Det får se ut hur som helst men till syvende och sist handlar det om att ta poäng och att vinna matcher. Allt annat är en parentes. Fula mål räknas lika mycket som fina. 1 ”oförtjänt” poäng som tas är mer än 3 ”förtjänade” poäng som inte tas. Vi är snart avhängda och har inte utrymme för att jaga stilpoäng. As simple as that.
Självklart handlar det om att ta poäng, men med ett något bättre grundspel ger det något att bygga på för andra halvan av säsongen.
Jag tolkar det inte som att det handlar om snygga eller skitmål snarare om det ligger någon form av spel bakom målet eller om vi måste förlita oss på felstudsar.
Jag ser WIN som en typisk spelare som HV71 haft för mycket av sista åren. En hårt arbetande forward som ger allt varje byte men som inte är med att producera, typ Lindbäck. Jag kan heller inte se någon ledig plats för honom. I HA alla ggr men inte i SHL.
Märkligt att ni gnäller på Day just nu, tyckte han gjorde säsongens bästa match mot Timrå
Håller faktiskt med, han gjorde några bra defensiva insatser.
Helt enig.
Även om han är lite vilsen i defensiven ibland så gör han en ok match.
Det syns lång väg att han saknar självförtroende och inte vågar spela ut. Rädd för att göra fel.
Flera gånger har han möjligheten att ge sig ut på äventyr framåt men tvekar och det blir inget bra av det.
En kasse eller ett par klockrena assist så bygger det förhoppningsvis upp självförtroendet.
Han har ju massa hockey i sig.
Har inte sett Nordmark så mycket.
Men det är udda att han aldrig fått lira i landslag.
Grabben har öst in poäng i J-18 och J-20.
Anses han väga ett par kilo för lite?
Eller vad är “problemet”?
Nån som har bättre koll på Erik?
Inser att vi måste få slut på tombolan när det gäller kedjor. Skulle dock vilja ha två kedjor som är starka defensivt.
Funderar på:
Brännström-OFM-Lenc
Luoto-Kero-Borgström
Skulle låta dessa äta minuter.
Sedan har vi kamikazekedjan:
Reber-Ang-Petersson
Sisyfoskedjan:
Tikka-Lindbäck-Träff
Förutsätter att OSL snart har en ny klubb.
Tedenby kan få hoppa in där det uppstår skada då vi har två “centrar” i alla kedjor utom en.
Skulle gärna se att man testar Ang som center i väntan på den där centern vi alla vill att Abbott plockar in.
Luoto-Kero-AP
Borgström-Ang-Brännström
Träff-OFM-Lenc
Tedenby-Reber-Pettersson
Lindbäck (WIN när han är tillbaka)
Plocka tillbaka Pettersson. På det tycker jag man ska ge OSL en sista chans. Vi vet att han har större uppsida en samtliga i kvartetten.
Ingen aning, jag har följt J20 ganska mycket (kollar alla matcher så streamas) samt att kusinen är nära bekant med Noah Idebäck, vad jag hört, sett och vet själv så är Nordmark en blivande talang och mycket omtyckt av alla spelarna runt honom så skumt att han inte får chansen i A-laget i en match.
Bara att inse. Betydelselöst vilka spelare som är tillgängliga. Det går inte att få ordning på detta skitlag.
Bygg hur ni vill. Grunden består av kvicksand.
Vi kan bättre än såhär. Låt oss hålla en höjd för allas trevnad.
we shall overcome the darkness
OT men tror många skulle vinna på att använda ignorera-funktionen. Tycker att den är fantastisk men svårfunnen.
Ser fram emot att se laget med Släggan. Han kommer att kunna kompensera för en del av bristerna.