Lagbygget 24/25

Vem av dessa tror du får ett headcoachjobb i SHL?

Vi rekryterar ju helt vansinnigt. Samuelsson OK för att få upp oss från allsvenskan.

Vi hade ett lag som borde lekt sig igenom allsvenskan som Brynäs gjorde men som väldigt turligt tog sig upp.

2 gillningar

Agree

Tror jag ska se den, och få lite hopp.

Det finns ingen tränare som kan rädda denna säsong. Truppen måste börja leverera. Det finns tillräckligt med kompetens för att lyfta.

1 gillning

Du menar samma Samuelsson som några år innan coachade topplaget Skellefteå? Gick väl inte kattskit där om jag minns rätt?

Och ang. mitt senaste inlägg i tråden. Läste vad Rahm sa i JP:s podd om att det lätt blir att man försöker för mycket som tränare i en pressad situation. Tänker att det liknar spelare som håller lite extra hårt i klubban.

Inte omöjligt att Blomman snart hamnar i en liknande ond spiral som Rahm beskriver att han gjorde. Och då spelar det ingen roll hur mycket man än tror på Blomman som framtidsnamn eller inte. För neråt kommer det gå oavsett.

3 gillningar

Exakt honom menar jag.

Passerat zenit sedan länge när han kom.

Han hade inget SHL lag som var intresserade.

Var OK för oss i det läget men inte mer.

Truppen är bra och ska inte ligga i bottenträsket.

Gäller bara att få den att prestera spelmässigt, även matchcoachningen givetvis.

Nu när målvakterna, som var ett osäkert kort, presterar OK så ligger det på coacherna att få oss att lyfta och nå åtminstone Play In.

Nåt du har belägg för eller?

Han själv i intervju.

Nå play in kommer vi inte göra, garanterat. Men nog ska vi kunna ha 2 lag bakom oss. Det som är det viktigaste i år.

2 gillningar

Slutade femma, 17 poäng från seriesegern första säsongen och rök direkt i slutspelet med 4-2 i matcher samt fyra, 16 poäng från seriesegern (dock bara 2 poäng upp till en andraplats) och inställt slutspel. Måhända kanske inte kattskit, men inte så imponerande för att vara vad du benämner ett topplag.

1 gillning

Jag tror det behövs en extra erfaren röst i båset som stöd till Blomman.
Det skulle kanske skada hans ego lite men samtidigt stärka hans aktier om HV slapp kvala.

För laget HV har är fan inte dåligt det är typ bara liiite felcoachat.

Problemet är vi har många spelare med hög individuella skills, Borgström, teden, AP, och Ang. Men vi får inte ihop dessa individuella skills ihop till gemensam kraft. Detta är stor del taktiskt bristande samt fördåliga spelfördelande spelare. Vi har inga klassiska 2 vägscentrar som klarar hålla ihop ett bärande spel utan vi endast förlitar oss på individuella prestationer

WIN är en jäkla skön karaktär… men jag har svårt att se vem i laget han skulle peta i dagsläget.

Den enda jag ser han peta i dagsläget är Lindbäck och Lindbäck är rätt bra i BP så vågar de plocka bort honom som 13e forward bara för att byta in en spelare som kanske är marginellt bättre än Stakke?

2 gillningar

Win är nog en av få som verkligen går 100% på träning. Och han är som en blåslampa bakom de andra killarna som verkligen måste ge sitt yttersta för att behålla sin plats i laget. Men som du säger, så borde han inte peta nån av de vi har i laget om alla är hela.

1 gillning

Mycket tråkigt men det är ju tyvärr svårt att ge spelartyper som WIN chansen i ett lag som krisar.

Ja, riktigt jävla skön kille alltså. Som en uppskruvad version av Måns.
Om det bara gick på ”hur jävla skön” man är ska han in i förstalinan och PP1 :grin:

2 gillningar

Om Hv ställde upp efter sköna karaktärer

WIN-Lindbäck-Stakke
Hansson-Borgy-Lenc
Luoto-OFM-AP
Tedenby-Kero-Brännström

Kaski-Engsund
Sjöholm-Nyberg
Alsing- Fransson

Gör en version vem som är mest nere när det går tufft, sett från intervjuer. Isac har känslorna utanpå där.