Väljer ju hellre att behålla OSL och bli av med Tedenby. Men å andra sidan så tror jag ingen annan klubb vill ha Teden. Däremot OSL lär det nog vara. Succé lär det bli för OSL om han lämnar. Så det lär vara win win för honom.
Helt obegripligt hur dåliga spelare blir så fort de kommer till HV71.
Står det något om vad OSL tjänar, och är det rimligt att någon klubb tar hela lönen?
Jag vill minnas och kan ha helt fel men när Hv tog över kontraktet från Rögle så hade han en lön på runt 175 tusen.
Men det kan vara så att jag har blandat ihop allt med nån annan
OSL har producerat noll denna säsong och inte visat ett dugg att han vill vara här. Tedenby denna säsong är mycket bättre än OSL. Även om risken finns att OSL gör succe i ett annat lag så är det bättre än att han sitter på läktaren och kostar massa pengar.
Precis. OSL har ju inte funkat alls den här säsongen. Förra säsongen var ömsom vin ömsom vatten, men han är egentligen alldeles för ojämn tycker jag.
Någon som kan sammanfatta?
Det är väl bara att göra tvärtemot vad den gubben säger så blir det kanon hehe
“Georgsson på väg in snabbare än någon räknat med. Viktigaste rollen som måste bli rätt nu”
“Håll huvudet kallt och behåll blomman, han är debutant och har inte ens fått chansen än.”
“Snabba quickfixar bidrar bara till ännu mer nedgångsspiral, det har historien visat”
Ungefär så
Ja eller tvärtom att vi gjort dessa “quick fix” och därmed räddat kontraktet.
Den där håller jag inte alls med honom om. HV har väldigt sällan gjort snabba quickfixar - de har gjort långsamma beslut alldeles för sent. En quickfix är att vid omgång fyra byta ut assisterande tränare med ansvar för offensiven eftersom inte power play fungerar.
Precis så. HV gör alltid saker försent. När Samuelsson sparkades var det verkligen i sista sekund. När Nubben sparkades var det ungefär ett år försent. Osv osv.
Positivt är att Abbott faktiskt värvat ett gäng spelare tidigt på säsongen. Vilket är det första naturliga steget när det går skit. Day, Ang och LaLeggia in. Här tycker jag han skiljer sig markant från Hult (som alltid skyllde på en iskall marknad).
Nu har Blomman, gissningsvis, några matcher på sig att få rätsida på skiten. Lyckas han inte är nästa naturliga steg att göra sig av med Blomman, alternativt ta in en ny HC och låta Blomman gå som ass.
Naturliga steg i vilken fungerande klubb som helst. Problemet är att HV inte är en fungerande klubb. Så oddsen är tyvärr låga på att man väljer att behålla kaptenen (Blomman) och låter honom sjunka med skeppet.
”Projekt HV71: Platsen där hockeykarriärer dör.”
När är snabbare än räknat för Georgsson? Skriver de något konkret?
Ja men där visade sig tålamod vara bästa lösning
Fan va gött. Värva från HA har ju aldrig misslyckats tidigare. Vinnande koncept. Kolla bara Stakke och Blomman.
Jag tycker ditt resonemang haltar en aning.
Day togs in men var det den backtypen vi behövde?
Laleggia har varit ledig sedan april månad, det anser jag sent agerat.
Day känns bra att man adderat.
Blir det Georgsson så är det kört. Då kan vi glömma SHL. Klubben gör visst allt för att hamna i allsvenskan. Allsvensk trupp, allsvensk tränare och nu vill man alltså toppa av med en allsvensk sportchef.
Blir det Georgsson så ger jag upp på allt som har med HV71 som elitklubb att göra. Inte ett enda jävla beslut kan alltså göras rätt? Jävla fars. Pajasförening.
Nej, bara Wennerholm som säger “Jag hör rykten om att Georgsson är på väg in snabbare än någon räknat med”
Håller med dig fullt ut. Är vi den enda föreningen som inte anställer folk med motsvarande erfarenhet?
Hoppas de hellre går på Patrik Hall, kommer från en förening som faktiskt varit framgångsrik på SHL nivå i nutid och lär ha samlat på sig massvis med erfarenhet och kontakter efter åren bredvid Evertsson.