Lagbygget 24/25

Jag är nog tyvärr inne på samma linje!
Att han inte ens tycks vilja vara på plats tyder på att han knappast lär prioritera det vi diskuterat många gånger härinne dvs en välfungerande junior verksamhet och få in spelare underifrån som brinner för klubben. Såvitt jag kunnat se är han känd för en enda sak att värva transatlanter.

2 gillningar

Enig. Väljer man Georgsson framför Hall så visar det hur jävla skev den här föreningen är. Sanslöst pissigt att välja en snubbe som härjat i VÄSTERVIK framför någon som varit med under de senaste tio åren i ligans framgångsrikaste lag i SHL. Blir fruktansvärt besviken på Nylin och gänget.

4 gillningar

Sen är det väl i stort sett ett omöjligt uppdrag att få in nån med rätt erfarenhet i det här läget. Ingenting blir ju rätt. Antar att man ger nån i stil med Georgsson ett monsterkontrakt i klass med Tikka, som han inte kan säga nej till. Det är väl enda sättet. Överbjuda på nån som inte vet vad han ger sig in i.

Men blir det så, så är undergången nära och HV71s öde beseglat.

Samtidigt måste Hall vilja komma hit också. Tyvärr är det ju inte så att alla drömmer om att få gå till HV.

7 gillningar

Tror dock inte att det per automatik funkar likadant med sportchefer som kommer från Allsvenskan som med spelare. Tror nog inte många här hade sagt (blankt) nej till Per Kenttä.

1 gillning

Det är väl allmänt känt att Hall inte tänkter flytta från Växjö. Kontrakt till 2029 eller nått sånt där planen är att han ska ta över efter Evertsson. Stod i nån intervju med Evertsson för inte så längesedan. Där stod också att Evertsson aldrig kommer ta sig an något annat uppdrag än Växjö.

Hall har ju nämnts flera gånger som ett namn HV jagar. Måste ju finnas något uns av sanning i det om hans namn nämns gång på gång.

“Jagar” kan ju innebära “ställt frågan”. Själv är jag nöjd om det blir Georgsson, en SC som faktiskt lyckats bygga LAG är vi inte bortskämda med. Han borde också kunna tänka sig att stanna om det blir allsvenskan vilket också är ett stort plus att slippa börja om igen.

1 gillning

Tedenby- Reber- Brännström är helt felbyggd kedja anser jag. På tok för små och har svårt att komma in i skiten. Sen anser jag att Tedenby hade en match där stjärnorna stog rätt. Annars otroligt intetsägande. Ingen jag skulle vilja ha i laget när det blåser.
OSL har ju helt klart en större möjlighet att blomma ut och komma igång än vad Teden har.

3 gillningar

Om vi lyckas hålla oss kvar så sitter nästa SC i en mycket bättre sits än Abbott. Vi har 12 utgående kontrakt så det finns stora möjligheter att rensa lite och försöka forma ett eget lag. Tyvärr kommer vi ju inte bli av med Tedenby eller Tikkas kontrakt.

3 gillningar

Men så länge laget är som det är så spelar det väl ingen roll hur man bygger eller flyttar runt spelare. Som Sanny säger måste man börja rensa i spelartruppen och ta bort alla svaga länkar som bara byter position. När det är klart kan man börja mixtra och bygga ihop kedjorna. Problemet nu är ju CA som inte gör något.

Spelare som inte bidra måste bort och då spelar det ingen roll om man heter Tedenby eller OSL etc sen finns det spelare som Lindbäck som mycket väl kan lånas ut.

Det där är ju dock ett påstående taget ur luften… Med rätt förutsättningar så finns det definitivt möjlighet för Hall att flytta på sig.

Vid lån måste dock spelaren gå med på att lånas ut.

Ja men då har ju Måns inget val känner jag. Bli utlånad eller lämna.

Då kan man redan sparka honom rätt av. Att ge ett ultimatum på det sättet tror jag inte kommer bidra till att han blir en bättre hockeyspelare i HV71.

Nej men i ärlighetens namn så tror jag inte han kommer bli bättre heller. Kan ju inte behålla spelare bara för att. Han har ju varit i klubben i flera år utan att ta några jättekliv. Sälja är ju också ett alternativ och destinationen blir förmodligen HA oavsett. Samma sak gäller ju Hansson trots han inte riktigt fått en ärlig chans.

Om inte jag är helt ute och cyklar så bor han dessutom i Skövde? Pendlingsavstånd till Jönnet :man_shrugging:

Att han borde ha brutit kontrakt och spetsat inför säsong. Absolut.

Nu pratar jag om första steget man gör under säsong när det går dåligt. Och där har Abbott agerat tidigt.

1 gillning

Låt oss anta att vi tar in en ny HC och det ser likadant ut efter 35-40 omgångar. Vad gör vi då?

Ja, det är ju risken man alltid tar vid ett tränarbyte.

Men just nu är det ju inte jättemycket som pekar på att det kommer bli bättre med den tränare vi har. Tvärtom blir det bara sämre och sämre.

2 gillningar