Lagbygget 24/25

Lånar man ut Fransson och Sjöholm till förmån för Day och Nyberg ger jag upp allt och den här föreningen kan högaktningsfullt dra åt helvete. Då har vi liksom slagit i rock bottom.

11 gillningar

Börjar snart undra om det är djävulens advokat som styr klubben

HAHAHAH PAJAS FÖRENING, DET KAN FAKTISKT BLI VÄRRE.

Enda anledningen, som jag ser det, till att låna ut Fransson/Sjöholm istället för Day/Nyberg är för att det med sannolikhet är en mycket lättare deal att genomföra. Det är unga och billiga spelare som är väldigt “hanterbara” för HA-klubbar. Day/Nyberg är båda dyra och inte särskilt attraktiva för klubbar. Samt att, framförallt Day, aldrig lär bli utlånad utan då istället utköpt. Oavsett vad så är det ett värdelöst beslut, både på kort- och lång sikt, att “släppa” Fransson/Sjöholm framför rundmärkena Day/Nyberg.

1 gillning

Förlänger man inte Sjöholm vilket jag tidigare nämnt är mycket möjligt att det händer, MEN om det betyder att Nyberg ska vara kvar oh inte få kontraktet brutet aaa då går topplocket.

1 gillning

Vi behöver inte låna ut Day. Vi behöver riva kontraktet och förvisa honom från arenan för gott. Han har fått sina chanser och mer därtill. Finns ingenting som talar för att han skulle komma in och dominera på isen. Oavsett om vi byter tränare eller ej.

3 gillningar

En sak jag blev besviken på med Day var att ett av de första målen förra matchen kunde han undvikit genom att LYFTA KLUBBAN på den spelare han hade framför sig (och sin målvakt).

Utan klubba är det svårt att göra mål. Tycker han borde ha rutinen för det.

Enkelt beslut.
Skeppa iväg Day och Nyberg.
Spela Sjöholm och Fransson.

7 gillningar

Är det dags att ringa Önerud? Om så bara för att ha honom som 13e forward? Kan behöva någon med riktigt HV-hjärta bland alla knektar.

2 gillningar

Dan tangnes lämnar Schweiz!!!

2 gillningar

Var kan jag läsa om detta?

Det är i Sanny och Svensson podden som dom diskuterar det :slight_smile:

Tack får lyssna ikapp :smiley:

1 gillning

Sjöholm kan spela som engsund
Engsund spela center. Han är förmodligen bäste tekare. Han kanske inte är snabbast men bättre blick än tikka/lindbäck.
Kan ta det defensiva arbetet därifrån

Såg det. Lös det, CA!

2 gillningar

Alltså, ursäkta om det blir en för elak fråga, men vad är HV:s samlade Hockey-IQ i relation till andra lag i SHL? Jag vet att det inte går att mäta speluppfattning och smartness på rinken, men visst får man ibland känslan av att HV ibland har väldigt många spelare som inte har intution nog att fatta rimliga beslut på isen?

Har vi för “hockey-dumma” spelare? Ni vet, sådana som tackar ja till ett kontrakt med HV där de ska spela en roll som de egentligen inte är bekväma med?

3 gillningar

Ja, inte många som ”har en räv bakom örat” tror jag. Men desto fler hockeyarbetare, brunkare

OT?

Den sämsta värvningen sen Bryan mcabe spelade i Hv.

BEDRÖVLIGT!!! HUR FAN TÄNKER MAN!!!