Lagbygget 24/25

Fransson ska för i H*** stanna i klubben!
Hoppas detta rykte kommer ifrån någon som gått på glöggen för tidigt iår… Fransson är vår bästa back sett till +/- och topp 5 i poängligan bland backar. Detta på en begränsad speltid.
Han är även VÅR EGNA PRODUKT!

13 gillningar

Är inte Hugo Tranås stolthet?

Fyfan va horribelt. Avgå alla!

Hur fan kan day gå före fransson!? Ab! Svara då! Så jävla illa.

1 gillning

Stämmer bra, dom är ju vårt andra backpar nästa år i as, skandal om vi skickar dem då de faktiskt även håller här och nu.

Ifjol var jag helt emot att skicka foppa under säsongen vilket det ryktades om, just för att ha honom kvar om vi rykt, samma nu då.

Får inte ske att Sjöholm och Fransson försvinner. Så dumt så klockorna stannar. Finns det någon på detta forum som tycker det är en bra idé? Kan inte tänka mig att sponsorer uppskattar det heller…

Händer det ska AB bort omedelbart.

3 gillningar

Behöver dock inte vara hans beslut.

2 gillningar

Okej men hur formerades laget den sista perioden idag?
Kan det bli:

Alsing - LaLeggia
Seppälä - Hallquist
Engsund - Fransson
Day

Luoto - OFM - Ang
Lenc - Borgy - AP20
Brännström - Reber - Träff
Teden - Tikka - OSL

Kero?

1 gillning

Jag tycker att matchen mot Örebro visade att vi har en trupp som borde ligga högre upp i tabellen.

Klart vi kanske saknar en målvakt och en förstacenter men hade vi haft det så hade vi varit en guldkandidat med rätt coacher.

Kolla vilka som ligger i toppen.

Fast då hade vi ju sprängt alla rekord för lönekostnader så det är ju som det är tyvärr. Även utan fler spelare in borde vi undvika Play Out utan problem.

Vi har så mycket på plats, om än för dyrt lag, men finns så mycket i truppen. Dessutom riktigt bra juniorer.

Tror dessutom att vi som lag faktiskt blir bättre utan AP. Väldigt svårt läge där. Tedenby borde inte vara ombytt oavsett.

Lätt att segla iväg efter en tvåpoängare kanske men tyckt hela tiden att lagbygget har så mycket potential. Alldeles för dyra spelare och inte prisvärda givetvis men inte klappkassa.

Risk att vi är avsågade om två omgångar om denna match var en tillfällighet men ser ändå vissa positiva saker. Måste dock göra en förändring i coachstaben.

2 gillningar

De har du rätt i. De blir lite trångt.

Alsing - LaLeggia
Seppälä - Hallquist
Engsund - Fransson
Day

Luoto - OFM - Ang
Lenc - Borgy - Reber
Brännström - Kero - AP20
Teden - Tikka - Träff

Kanske. Gud va svårt

Inte helt säker men visst har du nämnt tidigare att du inte är helt nöjd med våra coacher? :wink:

2 gillningar

Luoto - OFM - Ang
Lenc - Borgy - Träff
Brännström - Kero - Reber
OSL- Tikka - HP

2 gillningar

nåt sånt ja. Man vill ha bort Tikka på något sätt men med vetskapen om vad han kostar så lär han ju iallafall spela

Antons förtjänst. :wink:

1 gillning

Varför inte pröva denna kedja:
Reber - Fisken - Nordmark

Dom har spelat med varandra länge och har koll, bra fart och är övertända junisar allihopa.
Där har vi juniorlinan som vi alla pratat om.

Luoto - Borgy - Ang
Reber - Fisken - Nordmark
Lenc - Kero - Träff
OSL- Tommi Teka - HP

Brännström var grym igår, vart ska han in isf?

3 gillningar

Visst.
Men nu kanske det är lite korkat stöka med den linan som satte fart på laget?
Lenc-OFM-Ang bör få lira vidare.
Ta gärna och titta på jobbet Lenc och OFM gör vid 1-2.
De drar på sig 3 gubbar vilket öppnar motorvägen för Ang’s snygga mål.

Gärna en ren junislina, då t ex:
Träff-Reber-HP i en hårt checkande 4de lina med 8-12 min istid.

1 gillning

Jag undrar vad andra ser som jag inte gör… han håller på att kosta oss 3-0 och godnatt när han inte släpper pucken på egen blå och Gustafsson skjuter över.

Tycker att han precis som tedenby mest håller på att vrida och vända utan att faktist få ut så mycket av det. Enda skillnaden är att han står på skridskorna till skillnad från tedenby.

Hade mycket högre förväntningar än en tredjeformations spelare som jag tycker att han max är.

5 gillningar

Okej, imorgon vill jag se att HV lägger ut ett Black Friday erbjudande. “Finländsk landslags-center slumpas bort med 70% på reapriset!”
Alternativt “Köp 7 spelare, betala för 5”. Vi måste banta truppen från allt BÖÖÖÖÖS!

18 gillningar