Lagbygget 24/25

Efter lördagsmatchen är det någon dag längre till nästa match.
Betyder det att man vågar gå på tre kedjor?
Jag tror inte vi gör det från start. Men hoppas på halva matchen.

2 gillningar

Vi behöver inte alls gå på 3 linor fram till en ny C evt är löst.

Ang-OFM-Lenc
Louto-Borgis-Osl (AP)
Brännis-Davidsson-Reber (alt in med Reber på C)
Måns-Kero-HP

Så slipper vi ställa ut Tikka på isen. Måns ligger risigt till med.

5 gillningar

Men sätter du in Kero istället för Davidsson så har du en betydligt starkare tredjekedja. (Som verkligen utmanar de andra två om speltid)

Visst.
Det finns många bra sätt knåpa ihop laget så man slipper ställa ut de som ställer till det lite för ofta på isen.

haha alltså helt ärligt upp med teden och tikka på läktaren. 600k i månaden på bänken bara

1 gillning

Lämnar Engsund så behöver vi inte ersätta honom.

Vi har Nyberg utanför laget som håller liknande nivå och är lika bra / dålig.

Vi har ocså Seppelä och Sjöholm i laget så inga problem att ersätta Engsund utan att behöva värva.

5 gillningar

Nyberg och Engsund liknande nivå? Nix, Nyberg platsar inte på 6 backar i min värld, han går inte före Sjöholm och Fransson heller

1 gillning

Va? Jämnställer du Nyberg med Engsund?

1 gillning

Håller inte alls med här, tycker han borde ersättas omgående!

Kan hålla med om att man kanske inte behöver ersätta honom då vi har andra alternativ på bänken (läs Sjöholm o Fransson) samt att vi skulle behöva pengarna för att stärka upp annat före
Men Nyberg är inte i närheten av samma kvalitet som engsund och bör inte få spela en minut till

Känns som att vi bara har olle alsing kvar som den där gedigna stabila backen kvar om Engsund beslutar sig för att dra.

1 gillning

Nyberg kostar hälften och Engsund är inte dubbelt så bra. Så ingen jätteförsvagning enligt mig.

Är jag tvungen att välja tar jag Nyberg och gör annat för pengarna jag får över.

Sen om Fransson ersätter Engsund i matchtruppen så är det OK. Rollen tar då Sjöholm och vi får en spelskickligare backsida.

Tror inte Abbott kommer att ersätta Engsund och tycker inte att det behövs heller. Jag tror att Abbott använder pengarna till annat, ex en center.

Tycker detta är ett superbra drag om Luleå är beredda att ta över hela kontraktet. Tvivlar på det dock men vore grymt om det inte kostar oss något.

1 gillning

Som sagt, helt rätt att skicka Engsund om det gör att våra egna får spela. Det hade känts riktigt trist att behöva skicka iväg Hugo/Victor som helt ärligt inte är så mycket sämre och har framtiden för sig.

1 gillning

Tycker man kan gå igenom laget på något sätt och ställa sig frågan:

• Måste vi ha denna spelare eller är det bättre att sätta in en junior?

De spelarna jag kommer fram till är:
1 Engsund
2 Day
3 Nyberg
4 Stakkestad
5 Lindbäck
6 Tikka
7 Lindbäck
8 Tedenby
9 Hansson
10 (Alnefelt och Dichow) ← obs skämt men lite seriöst typ ändå

Om man kan få in spelare från J20 som kan gå upp och prestera som Reber, Pettersson, Träff, Hallquist, Fransson, Sjöholm, Glifford, OFM har gjort de senaste 2 åren så ser jag ingen anledning att värva en fjärdekedja längre eller ett tredje backpar. Ha alltid juniorer där och sätt den idén i rullnig. Sen finns det också olika förutsättningar från år till år men just nu känns det som alla dessa 9 spelare kan ersättas av en minst lika bra J20 spelare.
Tankar?

3 gillningar

Tankar? Det är väl inget nytt? Detta har väl sagts av dom flesta här inne innan säsongen ens började?
Jag tror vi alla delar detta resonemanget?
Har du fått en annan uppfattning av forumet?

Okej… men om Tikka hade Engsunds kläder vem har Tikkas “Sugosex :finland:”?

5 gillningar

Tycker man kan ge Day mer tid.

Det känns som han börjar vänja sig vid SHL nu, det måste varit en rejäl omställning och man ser ju att där finns möjlighet till något riktigt bra …

3 gillningar

Varför stiller du dig frågande till tankar? och sen delger dina tankar? Forumet är väl till för att man ska skriva vad man tycker? och fråga andra på forumet om de håller med?

1 gillning

Rem Pitlick tar över 26 :+1:

5 gillningar

Day kommer bli bättre o bättre . Ingen vi ska bryta med! Vi kan inte bryta alla kontrakt . Då finns de betydligt viktigare bitar/kontrakt att lösa.