Tror också att det kan funka med Day så länge som man sätter ihop honom med en rent defensiv backpartner.
Det är ju snart uppehåll för landslagsspel så kanske blir lite rörelse i laget då?
Engsund ut öppnar upp för mer pengar att lägga på center och forwardssidan.
Offensiva backar just nu:
LaLeggia
Alsing
Day
Defensiva backar
Hallquisth
Nyberg
Sjöholm
Seppälä
Tycker det är en bra balans. Engsund kommer inte vara saknad.
Vi har väl för många spelare nu, men blir någon / några skadade så kan det bli annat läge - men det är svårt att planera för det…
Vem tror ni får ta över Engsunds “A” om han lämnar?
Strålman?
fisken.
Skulle nog också lägga min röst på Fisken
…kanske Sjöholm.
Tikka
Trade?
Engsund Lilja
Tycker Engsund är ok, men kanske lite för långt och dyrt kontrakt på sikt.
Aldrig tråkigt att följa detta lag…
Det är inte bara centersidan som behöver förstärkas , vi behöver även få in en fantommålvakt, vi har släppt in flest mål i serien och haft näst flest skott mot oss, ska vi lyfta måste vi släppa in färre mål, mycket färre.
Har tänkt den tanken också, men Lilja känns lite för oprövad.
Lilja skulle inte vara så tokig för er
En enorm vilja att bevisa sig på SHL nivå i en offensiv roll som egentligen inte finns i Luleå.
Han ska inte gnugga 4e lina det är inte den typ av spelare han är
Sen vet jag inte vem han här och nu ska peta och konkurrera ut för att få bevisa sig
Då måste ni kanske göra er av med fler spelare först
Nej tack. Absolut inte en trejd.
Kanske kan vara värt en trade om vi får ett billigare kontrakt och slipper spela Tikka i framtiden?
Håller med, målvakterna har inte varit så bra som de behöver vara. Men det är ju inte heller deras fel att dom får flest skott emot sig, till slut trillar ju målen in om vi ska släppa till flest skott emot.
Känns som att forumet överskattar kvaliteten på random junior något. Visst de du listar är inte bra på den här nivån men det blir inte bättre av att ta upp junisar som inte alls är redo för shl än. De skulle kosta massor av mål i baken. Mer än sagda namn.
De junisar som är tillräckligt bra för att lira i SHL gör det redan. Möjligen att jag hellre sett Hugo P istället för några på den där listan andra.
Och såklart så är det betydligt roligare med en egen junior än finska landslags- kylskåp så man bör absolut ge chansen till de som man tror kan lyckas.
Men nog borde en junior kunna ta Tikkas plats rakt av?
Jag menar. Tikka är inne på ett baklängesmål var femte minut sett till de senaste matcherna.
Stål-Lyrenäs är ju inte världens jämnaste spelare så det kanske skulle kunna finnas en öppning där.
Nu funkar det ju inte riktigt så i SHL.
Men lek med tanken, hade detta varit NHL så hade vi sålt av allt och samlat på oss Prospects.
Vi är i en rebuild.
Engsund mot Lilja, plus 2 höga draftval ?