CROHB
30 November 2024 21:46
8657
Håller med.
Tyckt det hela tiden. Han behöver ha en stark defensiv spelare på ena kanten, Luoto nu.
Tidigare har det varit typ Isaac och det funkar inte. AP eller annan sniper på andra sidan funkar, OSL känns som en nödlösning.
Jag tycker han påminner om Suomela. Smejkal om Luoto. Gäller vara hitta en Karlkvist typ också. AP ev när han är i slag.
2 gillningar
Awesome
30 November 2024 22:18
8659
Jämför du Karlqvist med AP?
CROHB
30 November 2024 22:21
8660
Yes!
Antti Suomela.
Salmela har vi haft redan, felskrivning.
1 gillning
CROHB
30 November 2024 22:23
8661
Som spelartyper och klubbfattning Ja, inte storleksmässigt. Så vi får en kedja liknande IKOs stjärnkedja.
AP har ju kapaciteten även om han döljt det bra och inga likheter karaktärsmässigt.
1 gillning
CJ_17
30 November 2024 22:31
8662
Håller med, flera av förkortningarna är rätt intetsägande. Dra gärna lite slutsatser den som kan
Mitt lag när alla är tillbaka:
Luoto - Borgström - AP
Lenc - OFM - Ang
Brännström - Kero - Reber
Tedenby - Lindbäck - Träff
Tikka
Alsing - LaSlägga
Day - Sjöholm
Engsund - Hallquisth
Seppä
Glifford (Alnefelt)
Jag tycker absolut inte att man ska sära på första, andra eller tredje. AP kan ställa sig med Tikka.
6 gillningar
Träff-Kero-AP i 3e hade jag gärna sätt.
Teden-Lindbäck-Brännström i 4e.
1 gillning
LENC - OFM - ANG
LUOTO - BORGY - OSL
AP - KERO - BRÄNN
REBER - TIKKA/lindbäck - TRÄFF
2 gillningar
Vill man plocka bort Reber ur tredje? Det är ju rätt fin kemi.
Hade hellre sett Davidsson som center i fjärde. Eller Glifford om han inte står i mål.
6 gillningar
Så är de ju absolut . Håller med dig där. Men blir väldigt bra bredd på spetsen av denna uppställning .
Eller sätta AP - tikka - träff
Vill inte flytta ner Lenc igen…
När jag tänker efter, OSL ner i fjärde och AP ersätter om han presterar i fjärdekedjan i ett par matcher.
Jag tänker så här när AP och Teden är tillbaka.
Luoto Borgström OSL
Lenc OFM Ang
Brännström Reber AP
Träff Kero Teden
Tikka
1 gillning
OSL i första? nej tack på den
Tycker den kedjan funkat ok dom senaste matcherna, lika med OFMs kedja. Så tanken är att ha 3 bra kedjor samt att vi blir av med Tikka och Lindbäck. Men visst kanske man ska byta plats på AP och OSL…
1 gillning
Han har ju varit bra. Osl har förtjänat sin plats enligt mig.
4 gillningar
Virre
2 December 2024 10:36
8675
Tycker spontant att Borgström har gjort sig bättre som center med louto och osl jämte sig än va han gjorde med ap och louto. Får mer speed med osl än med ap. Ap gör ju garanterat med poäng än va osl gör, frågan är vilken spelare de andra två gör mer poäng och spelar bäst i båda ändar av planen med.
Säger nog osl som det sett ut nu de senaste matcherna.
4 gillningar
kohwai
2 December 2024 10:46
8676
När AP och Teden är tillbaka:
AP-OFM-Ang
Luoto-Borgy-Lenc
Brännan-Kero-Reber
Lindbäck-Tikka-Träff
Tedenby/OSL
1 gillning