Lagbygget 24/25

Håller med.

Tyckt det hela tiden. Han behöver ha en stark defensiv spelare på ena kanten, Luoto nu.

Tidigare har det varit typ Isaac och det funkar inte. AP eller annan sniper på andra sidan funkar, OSL känns som en nödlösning.

Jag tycker han påminner om Suomela. Smejkal om Luoto. Gäller vara hitta en Karlkvist typ också. AP ev när han är i slag.

2 gillningar

Suomela menar du?

Jämför du Karlqvist med AP?

Yes!

Antti Suomela.

Salmela har vi haft redan, felskrivning.

1 gillning

Som spelartyper och klubbfattning Ja, inte storleksmässigt. Så vi får en kedja liknande IKOs stjärnkedja.

AP har ju kapaciteten även om han döljt det bra och inga likheter karaktärsmässigt.

1 gillning

Håller med, flera av förkortningarna är rätt intetsägande. Dra gärna lite slutsatser den som kan :grin:

Mitt lag när alla är tillbaka:

Luoto - Borgström - AP
Lenc - OFM - Ang
Brännström - Kero - Reber
Tedenby - Lindbäck - Träff
Tikka

Alsing - LaSlägga
Day - Sjöholm
Engsund - Hallquisth
Seppä

Glifford (Alnefelt)

Jag tycker absolut inte att man ska sära på första, andra eller tredje. AP kan ställa sig med Tikka.

6 gillningar

Träff-Kero-AP i 3e hade jag gärna sätt.
Teden-Lindbäck-Brännström i 4e.

1 gillning

LENC - OFM - ANG

LUOTO - BORGY - OSL

AP - KERO - BRÄNN

REBER - TIKKA/lindbäck - TRÄFF

2 gillningar

Vill man plocka bort Reber ur tredje? Det är ju rätt fin kemi.

Hade hellre sett Davidsson som center i fjärde. Eller Glifford om han inte står i mål.

6 gillningar

Så är de ju absolut . Håller med dig där. Men blir väldigt bra bredd på spetsen av denna uppställning .

Eller sätta AP - tikka - träff

Vill inte flytta ner Lenc igen…

När jag tänker efter, OSL ner i fjärde och AP ersätter om han presterar i fjärdekedjan i ett par matcher.

Jag tänker så här när AP och Teden är tillbaka.

Luoto Borgström OSL
Lenc OFM Ang
Brännström Reber AP
Träff Kero Teden
Tikka

1 gillning

OSL i första? nej tack på den

Tycker den kedjan funkat ok dom senaste matcherna, lika med OFMs kedja. Så tanken är att ha 3 bra kedjor samt att vi blir av med Tikka och Lindbäck. Men visst kanske man ska byta plats på AP och OSL…

1 gillning

Han har ju varit bra. Osl har förtjänat sin plats enligt mig.

4 gillningar

Tycker spontant att Borgström har gjort sig bättre som center med louto och osl jämte sig än va han gjorde med ap och louto. Får mer speed med osl än med ap. Ap gör ju garanterat med poäng än va osl gör, frågan är vilken spelare de andra två gör mer poäng och spelar bäst i båda ändar av planen med.

Säger nog osl som det sett ut nu de senaste matcherna.

4 gillningar

När AP och Teden är tillbaka:

AP-OFM-Ang
Luoto-Borgy-Lenc
Brännan-Kero-Reber
Lindbäck-Tikka-Träff
Tedenby/OSL

1 gillning