AP bidrar med mer än fart också.
Fast min point var väl dels att Reber försvinner några veckor på J-VM och dels att våra två toppkedjor fungerat bra några matcher så då behöver man inte ändra för ändrandets skull. Trots allt vore det bra att få igång OSL ordentligt.
Sen, som jag också skrev, på sikt ska han förmodligen upp ett hack, men det får man hantera då.
Tror inte ens vi behöver spekulera om kedjorna eftersom vi (vilket @zico redan lyft) troligen inte har AP eller Tedenby förrän framåt Frölunda-matchen och då lär några av våra juniorer vara iväg. Så således lär kedjorna lösa sig naturligt. Det jag tycker i allmänhet är att man ska ändra så lite som möjligt när man är i en streak men ALLA ska alltid känna flåset i nacken av spelare som vill ha istid och där en sund konkurrens är en viktig ingrediens.
Tar hellre OSL före Teden alla dagar i veckan. Tedens bästa före datum har gått ut. Han har inte ens kvar speeden han levde på som ung. OSL kan ju driva pucken och skapa ytor åt andra. Teden kan trilla omkull och blir bortplockad utan problem av samtliga SHL backar. Det måste vara slut med att spela spelare för att de har en historia samt för att man är från bygden.
OSL har inte producerat men det är nog bara en tidsfråga om vi fortsätter som vi gjort de tre senaste. Teden däremot kommer inte vara en pålitlig poänggörare.
Englund blir kvar i HV enligt hockeynews, HV säger nej till övergång
Jäkla fingrar, menar Engsund.
Du hann rätta dig själv, här har vi namnen som nog inte riktigt platsar i HV-tröjan ändå.
kolla i engsunds tråd
Och?
Det pågår en diskussion där. Kanske lämpligare än lagbygget, om det nu skall skrivas om engsund enbart.
Jag håller egentligen med dig om AP och OSL.
Men jag kan inte frångå från något som funkar. Det är inte alltid dom ‘statistiskt’ bästa som ska lira ihop, eller sett till kvalite. Spela dom som funkar i en och samma kedja, komplettera varandra. Och nu har vi för en gångs skull ett koncept som gett poäng.
Varför in och pilla? Vi kan hitta fler kedjor som funkar?
Laborera ihop en ny kedja istället, som kan utmana både motståndarna och dom andra kedjorna?
Jag är inte mycket för att en spelare per automatik ska gå före andra.
Måste hålla med.
AP ska in någonstans, men att han per automatik ska in i någon av de två första kedjorna som nu ser ut att fungera helt okej, för att riskera att bryta den trenden, tycker jag inte är en bra idé.
Rebers kedja ska man inte heller riva i… Jag har svårt att sätta in AP faktiskt.
Gör en ny fjärde med AP - Davidsson - Träff eller liknande och låt farbror André agera sensei till ungdomarna kanske till att börja med? Släpper det inte för OSL när det kommer till poäng är jag villig att lobba in AP på hans plats istället.
Jag vill tillägga att jag inte tycker AP är dålig, men det känns dumt att riva i kedjor som fungerar när vi MÅSTE klättra. Bättre att labba fram en ny kedja som Awesome säger då.
Samtidigt, har kedjan med OSL varit bra, pga OSL, eller trots OSL?
Jag tycker inte det finns ett uppenbart svar på den frågan. OSL har sett bättre ut, men varför gör han det?
Du har helt klart en poäng.
Tycker bara personligen att AP och Borgy inte hade en bra kemi ihop när dom spelade, så känns inte lovande att slänga in AP där.
Det kan ju dock ha berott på väldigt mycket annat, så ska inte måla fan på väggen än. Låt OSL och AP tävla kanske? AP borde ta den tävlingen utan större bekymmer.
Träff - Davidsson - OSL som ny fjärde?
Absolut inget uppenbart svar på den frågan.
Det är inte det vi säger. Vi säger helt enkelt bara att det har gett poäng. Bättre poängsnitt än? Ja, när senast? Kan inte komma ihåg senast det var en fröjd att se HV spela ishockey.
Det är väl bättre att sätta han i en 3e femma så att vi kan lira runt på 3 linor och enbart vädra 4e några enstaka minuter
Håller helt med
Jag hade velst testa någonting som i mitt huvud låter kul.
AP - Fisken - Ang
Luoto - Borgström - OSL
Brännström - Kero - Reber
Lenc - Davidsson - Träff
Lindbäck
Gillar Lenc men ser honom inte mer än en komplementspelare som fyller ut när de skickligare spelarna är skadade. Han är skicklig och jobbar hårt men just nu går han utanför topp tre-kedjorna.
Man kan också leka med tanken att byta plats på OSL och Träff.
En aspekt att ta hänsyn till när det kommer till AP jämfört med OSL är att AP kräver mycket mer puck. Denna pucktid blir på bekostnad av Borgström och Luoto om man stoppar in AP där. Det är inget jag är jättepositiv till eftersom jag tycker kedjan så som den sett ut nu med OSL har känts samstämmig och bra avvägd. Jag tycker inte man ska pilla med den kedjan så länge den fungerar som den gör nu. AP får bevisa sin plats i laget helt enkelt så får tiden utvisa var hans kvaliteter kommer till mest nytta. För faktum är att AP:s kvaliteter är något vi verkligen behöver i detta lag och givet ska vi nyttja hans spetsegenskaper till max - frågan är i vilken omgivning.
Håller med 100%. AP ska in, men i rätt omgivning och utan att kedjor som fungerar bra bryts upp