Lagbygget 24/25

Om borgström är skadad:

AP - Fisken - Ang
Luoto - Reber - OSL
Brännström - Kero - Träff
Lenc - Davidsson - Teden
Lindbäck

1 gillning

Jag kan faktiskt tänka mig att AP20 kan bli grym i en tredje- eller fjärde-femma, att möta försvarare som är vana att möta motståndare på betydligt lägre nivå, en dragning och så PANG .

Han kanske ändå ska spelas in mjukt så varför inte börja underifrån så kan man ta nya beslut senare …

1 gillning

Så under JVM borde backsidan se ut:

Alsing - LaSlägga
Sjöholm - Ang
Seppälä - Engsund
Nyberg

3 gillningar

Ska Ang spela back??

4 gillningar

Han menar nog Day.:grinning:

2 gillningar

Ja?

3 gillningar

Skönt att inte du tar ut laget :smiley:

12 gillningar

Reber är alltså tvåa i interna poängligan just nu. Vilken kille, årets höjdpunkt.

16 gillningar

Och glifford kommer in och tar tre raka segrar. Otroligt

16 gillningar

Vem är prestigevärvningen?

Så hur ska laget se ut när Reber, Träff och Hallquisth är borta? hmmm

Stakke återvänder mirakulöst efter skada och tar träffs plats, Lindbäck tar Rebers plats.
En iskall nyberg tar Hallquists plats.
Nubbens killar kommer in o räddar säsongen.
Typ.

(Obs ett skämt.)

När vi är full lag sen så tyckee jag man ska testa att ställa upp såhär.

Luoto- Borgström-Lenc
Ang-OFM-AP
Brännan-Kero-Reber
Träff-Davidsson-OSL/Teden
WIN

Alternativt byta plats på Träff och Lenc.

Ttror Ang och AP kan skapa magi tillsammans. Båda två otroligt skickliga. OFM som städgumma.

1 gillning

Tre kedjor, tre matcher? Hur många matcher är det egentligen? Kan det va många fler?
Hoppas Reber blir en sån där Junis som åker på vågen efter JVM som vissa gör, hoppas på Träff också såklart. Men jag tror att Reber har hela verktygslådan att leda sitt lag i denna turren. En spelare som coachen kan falla tillbaka på och lita på.
Med det sagt så har jag ingen koll på deras trupp alls.
Men jag hoppas på HV boost efter Jvm

Så har HV då tagit 5 rakar segrar, det är anmärkningsvärt på sitt sätt just utifrån vad herrlaget senaste åren befunnit sig och i paritet med årets upplaga.

Den här veckan kan vara avgörande på sikt. För att man ska aldrig underskatta vikten av att få uträtta saker på rätt sätt och vinna som grupp. Det enkla blir enkelt.

Och det kan vara beroende på många saker. AB har släppt lite i den vi upplever predikande kravställan genom att involvera spelarna mer, börjat coach mer rätt, få in spelare som faktiskt höjer den dagliga nivån och Glifford kan vara en injektion med sitt sätt att vara (AB beskrivning igår) osv.

So far so good. Däremot så är kval det som ligger oss närmast. För det ska mycket till, HV ska bibehålla en liknade nivå, ta mark och behålla platsen samtligt som ett lag blir sämre än HV.

Vi gläds det gör vi, tråkigt med uppehåll igen. Men betydligt lättare att hantera vardagen och träningen nu.

4 gillningar

Vet inte om det här är rätt ställe att skriva det på men enligt den här sidan är det några som har snotts av NHL. Jag känner mig ganska orolig att det blir så att våra bästa spelare försvinner och sedan blir vi på höjd ett bra lag i Allsvenskan. Anledningen att jag slänger in inlägget här är att det har med hur laget ser ut så att säga.

Alnefeldt och Glifford är tydligen några NHL-lag intresserade av. Herman Träff har tydligen med New Jessey att göra. Det här är inte bra för HV71, Allsvenskan nästa?

Eh. Ingen har “snott” någon.

Förövrigt, vad tror ni, blir det nån förstärkning i uppehållet? Nylin pratade väl om november, vilket nu har passerat. Ypperligt tillfälle att presentera Pitlick nu i veckan som kommer.

1 gillning

Känns lite ibland att NHL tar bort bra spelare från Sverige, men de betalar väl bra löner. Sno, skriva kontrakt, kalla det vad du vill.

Förstärkning vore väl inte illa, Ang var en bra värvning till exempel.

Fast det du ser på Eliteprospects är ju bara vilka i NHL som äger spelarnas rättigheter om de ska spela där borta. Tampa kommer ju högst troligen aldrig plocka tillbaka Hugo t.ex. så din oro baserat på det du ser på den sidan är helt obefogad.

7 gillningar