Lagbygget 24/25

Bara för att de har rättigheterna betyder inte att de kommer plocka spelaren.

1 gillning

Det är sant, men det kan hända, vilket gör mig orolig… men visst.

Klart det kan hända. Det kan hända att jag blir överkörd när jag korsar vägen nästa gången med men det är inte heller troligt så det är inget jag oroar mig över.

1 gillning

Att bra spelare riskerar att lämna är ju en verklighet varje år, om det så är för NHL eller Schwiez. Det är ju bara så läget ser ut och då är det upp till vår sportchef att lösa detta. Vem som nu är sportchef när dessa problem isåfall blir verklighet. I dagsläget är jag väldigt bekväm med att Chris jobbar med truppen och eventuella förlängningar/rekryteringar inför nästa säsong.

Sant, men jag hoppas att det inte blir så men vi får väl se. Om det blir så hoppas jag HV71 fyller på med bra spelare.

Får väl hoppas att de har vettiga människor som kan lösa eventuella problem.

Får vi in Pitlick också samt att vi slipper skador och skit blir det slutspel. Det känns verkligen så just nu iaf.

3 gillningar

Att vi nu har tre målvakter som kan slåss om förstaspaden ser jag som väldigt positivt. Mkt press på alnefelt och dichow nu att höja sig rejält om de inte vill sitta på läktaren framöver. I hvs senaste matcher har xG varit ganska jämnt med motståndarna i alla matcher. I sådana matcher vinner laget med bäst målvakt. Och just precis nu har vi seriens bästa målvakt. Hoppas det håller i sig :wink:

1 gillning

Okej backsidan nudå. Såhär ser det ut utan Nyberg och Hallquisth:

Alsing - LaLeggia
Day - Sjöholm
Engsund - Seppälä
Junior

Borde man ta in någon?

Känns som att han har något i kikaren. Tunn backsida om det händer något, även om det bara är under några matcher.

Viggo Gustafsson som sjunde?

2 gillningar

Nej. Absolut inte. Spela på sex backar. Dom orkar. Sen tar vi upp en till junior som kan få speltid… älskar det. För visst har fler juniorer än vanligt fått chansen denna säsongen? Eller har jag fel?. Och många har gjort det jävligt bra. Så nej jag tycker inte vi behlver ta in nåt.

1 gillning

Ska till JVM?

Ska till Jvm.

Om behovet uppstår, kan man väl prova med att ta hem Hugo Fransson.

8 gillningar

Jag har svårt för backparet Engsund - Seppälä. Engsund har varit svag de senaste två matcherna både med och utan puck.
Båda har en tendens att fastna i närkamper och sargdueller, så vem ska hålla defensiven när den andra går in i det fysiska spelet?

Jag skulle vilja ha in Fransson där och sätta Säpp som sjunde igen. Jag tycker inte att han har presterat. Alternativet skulle vara att bryta upp Allsing - LaLeggia för att skapa ett mer balanserat backpar men dessa två vill jag inte röra på. De har varit i absolut toppklass för SHL.

1 gillning

Hugo och Annborn finns så lugnt. Nyberg kass ändå så ersätts lätt av en junior. Hur kunde Nyberg ha den speltiden han hade i LHC? I HV presterar han dåligt, varför vet jag inte men det är fakta.

Sen tillkommer Viggo och Hallquisth efter JVM.

Tycker inte Nyberg har varit så kass ändå. Överflödig i HV absolut, men hyfsat stabil bakåt, och en liten offensiv uppsida. En stabil SHL back för 3e backpar, men överflödig i HVs ganska starka backuppsättning iår.

2 gillningar

Han är ju petad av en tidigare långtidsskadad Seppelä, Hugo Fransson, Sjöholm och Hallquist samt att vi valde att ta in Day trots att vi hade jättemånga backar på kontrakt. Tror även att Viggo går före honom hos coacherna.

Så konkurrensen är inte problemet tyvärr. Våra coacher anser att han är för dålig helt enkelt och vill inte spela honom för allt smör i Småland. Så bara ytterligare en galen värvning av nubben ihop med ad tyvärr.

2 gillningar

Tror inte han har gått från en stabil SHL back i ett Linköping som är bättre än HV, till att bli dålig helt plötsligt. En galen värvning av Nubben absolut, men nubben tänkte nog att vi skulle må bra av en beprövad back som man vet vad vi får av. Sen kom Abbott och hade en helt annan linje och då passar inte Nyberg in. Abbott’s linje är helt klart bättre såklart. Men Nyberg är ingen dålig back bara för det. Som sagt han var viktig för LHC.

2 gillningar