LHC är har alltid varit och kommer alltid vara sämre än oss. Så där har du tyärr fel.
Lhc är alltid sämst. Oavsett…!!
LHC är har alltid varit och kommer alltid vara sämre än oss. Så där har du tyärr fel.
Lhc är alltid sämst. Oavsett…!!
I min bok är Seppälä ett självklart val före Fransson. Mkt mer stabil defensivt och det är den stabiliteten som gett oss poäng nu mot slutet.
Seppelä har dock -6
Fransson har +1
Så skulle nog säga att Fransson inte alls är sämre.
De kan vara bättre än oss resultatmässigt nån enstaka gång pga tur.
Men de är alltid SÄMST som klubb
Säppälä är mycket stabilare bakåt men Fransson är bättre framåt, OCH En framtidsman för HV. Tycker det är synd att han inte får chansen i HV just nu, men abbott verkar ha tycka att vi behöver en back som Säppelä, och hans stabilitet för tillfället.
Visst men ingen rimlig jämförelse då Seppälä kom in när vi släppte in hundra mål bakåt. Och fransson lirade med en av ligans bästa backar om jag inte minns fel? Så nej Seppälä är betydligt bättre och då ska han spela. Men fransson är ung och kan snabbt komma upp i nivå men då får han visa det först.
Tycker faktiskt Fransson fått för lite cred för det han gjort och straffats hårt för de misstag han gjort, men så gillar jag Fransson skarpt också. Franssons tid kommer, men vi får inte sjabbla bort honom längs vägen.
”Stabil back i ett lag som är bättre än HV”.
Det stämmer ju inte. Han avslutade säsongen rätt bra men all övrig tid i LHC och övriga svenska SHL-lag har ju varit på sin höjd medioker. I Brynäs tex var han sämsta back varenda gång han satte skenorna i isen.
Nyberg har riktigt dålig +/- vid lika styrka
per speltimme . Sämst av alla har jag för mig.
Nu när vi kanske slåss med just Linköping om att åka ur vill jag inte sätta honom på isen när alla alternativ är bättre.
( tänk om han skulle börja känna mer lojalitet med sin gamla klubb efter att ha varit bänkad så länge )
Låt säga att Nyberg och Dichow nu lämnar för resten av säsongen lön: 130 k och 75 k samt att stakkestad är borta lön: 70 k. Om HV får tillbaka merparten av de lönekostnaderna så har vi en pitlick in där för ungefär samma kostnad
Och Kaskis lön plockas ju bort från listan och den är säkert runt 200 k
Laleggia har väl käkat upp denna del av kakan
Laleggia ligger bara på runt 100K enligt uppgifter från expressen och aftonbladet vill jag minnas.
160k
Joey LaLeggia: 95 000 dollar netto (100 000 kr/mån)
Från aftonbladet. Men då kanske de slog ut det över hela säsongen iofs, och han spelade ju inte hela säsongen.
skulle vara kul att höra om någon har någon aning om de kommer någon mer förstärkning iår?
tack på förhand
Abbott sa på årsmötet att han kommer hugga om det dyker upp en klasscenter, annars sitter han lugnt i båten just nu.
Jag undrar om man kan anta att Liljander resonerar på samma vis? Vore roligare att höra ett sånt uttalande från honom, i vilket fall.
Hur många midseasonvärvningar gjorde han i Malmö? Någon som vet?
Kan inte varit många, finns ingen budget att jobba med under midseason knappt. Iallafall inga klass värvningar som HV kan göra.