Lagbygget 24/25

Borde ställa upp såhär imorgon kan jag tycka:

Lenc - OFM - Ang
Luoto - Borgy - OSL
Teden - Kero - Pettersson
Davidsson - Lindbäck - Nordmark

(Brännström borde va redo för en match och tänker att man lägger stor istid på topp 3 eftersom det är en match nu på tre veckor. Kan va så att fjärdekedjan får minimalt med istid?)

Jag tror att man kör Kero-Brännström-Pettersson, samt Tikka-Lindbäck-Tedenby. Tikka var lite dag till dag så antar att han spelar imorgon.

“– Isac är sjuk och har inte tränat hela veckan, så det är tveksamt att han spelar. Samma med André och Tikka som inte har tränat. Så då blir en del juniorer som åker med till Göteborg.”

Jaha då är vi alltså där igen. Räckte tydligen med 5 raka, då har man visat inställning som räcker hela säsongen tydligen.

Bra att Blomman reagerar!!

1 gillning

Mja han va nöjd med träningarna fram till idag låter det som :sweat_smile:

Fattar inte varför man plockar från just Nybro som har underpresterat hela året. Finns fan så mycket bättre spelare i HC som dessutom har bättre självförtroende. Hugo är redan där så det borde inte finnas några hinder att låna från HC istället.

Någon som kan får gärna flytta inlägget till matchtråden istället.

HC? Menar du LHC dit vi dumpar centrar som inte håller måttet i HV (Shore, Ljung & Johnsson)?

Tror han menar Kalmar HC som i folkmun oftast bara kallas HC

Jag utgick från att det var den bästa HC klubben, Dalen! :slight_smile:

10 gillningar

Lägger ingen värdering i vem som är bäst :laughing:
Det beror väl på var man bor vilket HC man associerar till. Sen har/hade vi ju Hugo P där

Jag tar alla chanser jag kan få att peta lite på vår motorvägsrival :stuck_out_tongue:.

1 gillning

Det är väl det närmaste nån form av framgång som LHC har mäktat med, att de ligger vid samma motorväg som Jönköping :yum:

4 gillningar

Synd att arenan inte längre heter Cloetta Center för då hade vi kunnat kalla laget för Skumtomtarna.

Ja och det namnet var ju riktigt fyndigt. Bästa varumärkesnamnet på en arena. Husqvarna Garden är ju lika bra och bottenpriset på arenanamn måste väl gå till serieledarens intetsägande namn Monitor ERP arena… Ursäkta OT.

5 gillningar

Som dessutom stundtals har problem med skärmarna…

3 gillningar

EMP arena

1 gillning

Tyckte nog det var rätt bra att låna från Nybro. Vår nya GM verkar ha koll på läget :smiley:

Fortsätter han scouta på detta vis lovar det gott!

Måste vara läge att plocka hem Heikkinen till nästa säsong, tycker han ser riktigt bra ut i saik.

1 gillning

Någonstans i Sundsvall: “Låna istället för att köpa? Vilken luffarstil. Jag hade gett Nybro två miljoner och spelarna treårskontrakt för att bredda truppen.”

9 gillningar

Eftersom vi diskuterar kedjor i tråden om OSL. Här är mina femmor när/om vi har full trupp.

Lenc-OFM-Ang
Träff-Borgström-Luoto
Brännström-Kero-AP
OSL-Reber-Lindbäck/WIN/Pettersson

Här får man fyra rätt balanserade kedjor där det är tydligt vem spelet ska kretsa kring, vem som ska bana väg, vem som ska göra mål osv. Plus att vi inte behöver spela Tikka.

7 gillningar