Tack för förtydligandet.
Luoto. Borgy. Ang. Laleggia. Day. Kämpa att behålla och bygg runt. Finns såklart fler att nämna här men jag har funderat i flera veckor på att skriva och var jag ska mata in det
Luoto och Day har kontrakt över nästa säsong
Jo men jag listade dom som jag anser viktiga
Om vi antar att borgy är förlorad till nästa säsong så är iaf förlängning med ang och laleggia ett måste. Otroligt bra båda två.
Nej, jag gillade ditt förslag bättre,
Som ett stort Träff-fan. så ska Träff absolut nte spela med centrar som Lindbäck (eller ännu värre, Tikka, som det varit stora delar av säsongen). Han ska ha mycket puck och kunna göra saker offensivt.
Sen om det ska vara Fisken, Kero eller Borgy vet jag inte. Spelar nog ingen roll.
OSL Reber Hugo P/WIN är väl inte så pjåkigt heller. Mycket hockey skills i dom pojkarna.
F-n vad mycket bättre man mår när poängen trillar in
Känns ju sådär att sätta våran 3e bästa poängplockare i en 4e kedja, som dessutom levererat när andra spelare inte gjort det. Även om även ja förespråkar att behålla osl i en andrakedja så måste ja medge att det kittlar lite att testa Reber jämte Borgström o louto.
Nu handlade mitt inlägg i huvudsak om Träff men det ignorerade du helt.
Man kan laborera i evighet, givetvis är Reber en fantastisk spelare och ska också nyttjas maximalt.
Det handlar om att sätta ihop 4 bra kedjor, siffrorna har NOLL betydlse.
Nej jag ignorerade inte att du ville ha in träff i en andra, med genom att göra så så placerar du ju Reber i en 4e vilket jag va emot. Tycker inte träff lever upp till den hype som funnits kring honom. Framtidsnamn absolut men här och nu anser ja Reber vara en betydlig större talang och bättre spelare än träff och ska inte husera i en fjärdekedja till förmån av träff.
Och att hävda att vilken siffra man har på kedjan har noll betydelse blir ju även det skevt då 1a och 2a kommer ha mer speltid än 3e och speciellt 4e och Reber ska med den produktionen mm ha mer speltid än träff.
Och återigen träff är ett framtidsnamn och bör gå före vissa andra i laget men i top 3 kedjorna har han i dagsläget inget att göra(förutsatt att alla är friska och hela), då finns det bättre namn inte minst att fortsätta med osl med borgy och louto
Jo, det var precis det du gjorde genom att överhuvudtaget inte bemöta det jag skrev.
Inte ett ord om Träff, som mitt inägg handlade om till 75 %.
Min poäng handlade i första hand om att Träff ska ha en vettig center och ditt svar är Reber.
Träff platsar inte i 3 första kedjorna…
Vilken hype pratar du förresten om ? Han har varit utlånad både till Västerås och Nybro.
Otroligt svepande.
Hoppas du kollar tillbaka här om några år.
God natt !
Du får nog tyvärr ta och läsa det en gång till isådannafall då resultatet av att spela träff i en andrakedja samtidigt som man inte rör första och tredje bestående av kero, ap och brännan som lejacques pratar om som din kommentar svarade på.
Då ansåg jag att Reber bör spela högre upp i kedjorna än träff så vilken del var det jag inte bemötte? Att du skriver att han ska spela jämte kero, fisker eller borgy? Med alla friska tycker jag inte han ska göra det då han inte är bättre än övriga på top 9 platserna.
Och om du tycker han platsar i 3 första kedjorna, vem ska han peta om man ställer upp enligt följande:
Ang-fisker-lenc
Louto-borgy-Reber
Brännan-kero-ap
Återigen som ja skrev tidigare, träff är en talang och framtidsnamn absolut men han petar inte någon i ovanstående då jag hellre ser osl fortsätta jämte borgy och louto ifall ap skulle vara skadad och spela Reber med brännan och kero än flytta upp träff där.
Och vilken hype? Just den du framför själv bla. Att han ska in på top 9 och definitivt top6. Tror han skulle må bra av att bli utlånad återigen vilket ja även tror blir fallet efter jvm och bränna o ap samt typ win är tillbaka
Så återigen, vems plats ska han ta på top9 eller ens top 12 om sista 3 ser ut:
Osl-lindbäck-win
och vad har jag inte bemött i ditt första inlägg?
Och denna säsong har han för övrigt endast varit utlånad till Nybro, om det inte är förra säsongen du även syftar på
Nej. Men snälla nån läs igen - vilken nivå
Ett instämmande om om en laguppställning som @lejacques hade där jag tyckte det var väldigt bra att få ut mer ut av Träff.
En hype är väl inte att jag framför att han lånats ut till Västerås (ja det är klart det är förra säsongen, trodde du hade lite koll) och Nybro, helt sjuktpåstående. Eller att jag skriver något om honom överhuvudtaget
Jag har sagt vad jag vill avgående Träff. Vi är otroligt oense där tydligen. Som jag skrev i mitt första inlägg, man kan laborera med kedjorna men man borde kunna få ut otroligt mycket mer av Träff med rätt omgiving.
Det var hela min poäng.
Sen kan man ju lätt byta ut nån av Lenc, Brännan Reber, AP i den uppställningen med med Träff och se hur det faller ut. Inget konstigt, man försöker ju alltid få ut max av ett lag.
Ja är ledsen vet inte riktigt va du skriver egentligen. Har aldrig påstått att det skulle vara hype över att han varit utlånad till HA, och du skriver ”trodde ja hade lite koll”?? är ju ja som nämner det till dig och inte tvärt om…
Och för övrigt, lejacques inlägg som du skriver att du svarar på skriver han ju om ja får citera:
” Mm. Reber är ett bra alternativ. Inte heller helt orimligt att en av våra poängbästa forwards spelar i en toppkedja.”
Vilket jag skriver blir svårt att få till ifall det ska bli som du skriver att träff ska in
Och återigen tror både träff, hp och landen kommer bli utlånade igen när JVM är över. De är tyvärr i dagsläget inte tillräckligt bra för att ta en plats speciellt inte om alla är tillgängliga samtidigt som vi inte kan ha 800 spelare uttagningsbara. Det sänker kvaliten på träningarna samt moralen när folk inte får spela matcher.
Det enda ja håller med dig om är att vi verkar se på det på helt olika sätt och får nog helt enkelt agree to disagree så får framtiden utvisa vart träff och övriga spelare hamnar när säsongen summeras
Ang-OFM-Lenc
OSL-Borgy-Luoto
Bränn-Kero-AP
Träff-Lindbäck-Reber
WIN, HP
Som läget är nu vill jag ha det på detta vis till en början när alla är tillbaka. Nu lär det ju hända en del längs vägen med skador och sjukdomar så tämligen osannolikt att det skulle infalla. Men ändå.
Det viktigaste är att uppgradera tredje. Gärna igår.
OSL är ju en vattendelare men tycker gott att han kan få fortsätta ett tag till i andra. Siar att poängen kommer retroaktivt…skulle framgången utebli finns ju alla möjligheter att flytta upp Reber, Träff eller AP…
Tycker Lindbäck gjort det bra på slutet. Mycket bra mot LHC. Skulle det gå tyngre kan Reber centra och köra med WIN/HP på kant. Är såklart sugen på o se vad WIN går för men Träff-Reber-HP är ju en ren junislina som skulle vara trevligt o se…
Ser inte dumt ut. Men som flera nämnde i tråden om OSL så producerar den kedjan bara i PP.
Det kan finnas mer att hämta. Jag vill väldigt gärna att man framöver provar någon av Reber, Träff och Bränna istället för OSL.
Kero och AP passar bra ihop. Och med Reber eller Bränna som komplement så finns potential för den kedjan att t.o.m. slåss om att vara förstaformation.
Varför ändra på ett vinnande lag? Förstår inte varför man ska skicka ned OSL till en fjärdekedja om han är på väg uppåt. Min åsikt är att inte röra Line 1 och 2 alls. HV vinner med dessa kedjor och de säger själva att de gillar att spela med varandra.
De spelare som ska in får gå in i 3e och 4e. Då får vi följande:
Lenc - OFM - Ang
Luoto - Borgström - OSL
Reber - Kero - Ap
Brännström - Lindbäck - Träff
Som jag skrev i tråden om HV. HV vinner just nu som lag med Tedenby-Kero-Petterson i en tredje och inlånade Forslund i en fjärde. Varför ska du börja pilla där om du nu inte vill ändra ett vinnande lag?
För vi kan få till en bättre tredjekedja tänker nog du och många andra. På samma sätt tror jag att vi kan få till en bättre andrakedja. Jag tycker @Dovahkiin kommit med det bästa förslaget hittills. Tål att upprepas.
Lenc-OFM-Ang
Luoto-Borgström-Reber
Brännström-Kero-AP
OSL-Lindbäck-Träff
Det är de kedjorna som jag själv hade velat se, ett slagkraftigt lag
Håller med. Men jag lutar dock åt att byta plats på Reber och AP.
Men i podden som någon länkade till sägs det ju saker som stöder det jag och många andra också tycker oss se, att kedjan funkar jättebra nu och de sa också att när tredje och fjärdefemman kom in så blev HV nedtryckta i egen zon (21:10 in i podden som någon länkade till)
Dessutom gick femman som DU hyllar -2 förra matchen .
De hyllar ju också andrafemman (26 minuter in) säger att den verkar fungera riktigt bra och hade fler XG än vad de gjorde .
Så det de säger i podden stöder ju det många av oss tycker oss se, men inte alls det du säger om tredjefemman.
Jag tror inte det hjälper med 100 inlägg där folk sågar OSL med marken, tror ledningen kommer fortsätta med OSL ett tag till som läget är just nu, för jag tror de ser det vi ser och det man säger i podden … vilket är kanon !