Lagbygget 24/25

Blomqvist är 34 år gammal och rookie medan Emerys CV är grymt med många överpresterande lag i hans karriär och några små dippar som går att logiskt förklara.

Vi chansar ju med Blomqvist vilket kan funka men en chansning. Bättre än dagens uppställning, givetvis. Är ju inte Hallam eller Rönnberg precis vilket Emery var.

En annan sak som skiljer är att Emery fick fullständigt fria händer att välja hela den sportsliga organisationen. Det lär inte Anton få.

Är vi beredda på Blomqvist? AJ funkade inte i HV och AB är inte helt olik. Tror Stillman måste med och jag tror att AB kommer att kräva detta.

Jag kan inte se AB funka med Lindbom och Davidsson tyvärr, no chance. Är helt med på AB om vi rensar hela bänken och att han tar med sig Stillman och en ytterligare.

En coach kan göra en enorm skillnad, vilket din liknelse med den bedrövlige Gerrard och Emery i Aston Villa visar. Finns många sådana exempel.

Dock, är Lindbom eller Nubben kvar i HV så kan vi glömma allt. Kommer aldrig bli bättre om någon av dessa är kvar. Dessa måste långt bort från HV.

5 gillningar

Jag är helt inne på din linje, ibland behövs det inga större justeringar utan endast rätt person på rätt plats. Nu är denna eventuella åtgärd ett stort ingrepp just för att det handlar om framtida existens.

Skulle man bara hitta “den” personen (lättare sagt än gjort) som förstår och kan implementera nödvändiga metoder för att utveckla den sportsliga verksamheten så kan med förhoppning övriga i ledningen fokusera mer på sina områden.

Hv behöver ha in fler finnar i laget! Skippa de så kallade hemvändarna

FLER finnar? Har vi inte nog?

5 gillningar

Tror det på allvar är dags att börja fundera på att byta ut finnarna mot danskar …

3 gillningar

Det löser sig, Nubben med stora plånboken och Sanny på roadtrip

Tycker vi siktar på att få in finnar i laget i form av acne i ansiktet på de unga talangerna vi framöver kommer ge chansen i vår fjärdekedja.

13 gillningar

Hänger vi kvar så räknar man med att få ett riktigt starkt lag till nästa säsong. Trodde man i och för sig även till denna säsongen. Vad jag hör så är Nubben och Lindbom riktigt nöjda även inför nästa säsong.

Ska vara en del spelare klara redan så återstår inte så många ytterligare att få in. Väldigt, väldigt långt framme med nästa års lag redan. Så inte mycket jobb kvar för Nubben under våren och sommaren som det verkar.

Vill ha kontinuitet så vi ska nog inte räkna med en massa nya spelare och en massa brutna kontrakt. En komplett femma med spelare för toppfemmorna samt en ny förstamålvakt och Ignberg Nilsson lär det handla om.

1 gillning

Har du några namn på vilka dessa toppspelare är?

Bara en…

Kul! Är det ett namn som vi kommer bli glada över ?

Många av oss var ju överlyckliga över Isac.

Tikka en ny Joensuu var ju förhoppningen, jag trodde själv Borgy skulle bli en ny Suomela.

Fanns ju t o m en del som blev glada när Tedenby togs in och när Foppa förlängde.

Maalahti sågades ju inte heller precis.

Så glada blir vi nog då det inte krävs så mycket för oss på forumet då vi generellt ser glasen som halvfulla och är en väldigt positiv skara fantaster.

1 gillning

Då är det väl lika bra att dela med sig…

Vi har ett system här. Sitter man inne med info om nyförvärv så clearar man det med mods, sedan lägger man den infon i seriösa-tråden. Annars drar vi inte fram rykten i trådarna. Detta för att undvika förvirring.

2 gillningar

Det här låter inte speciellt betryggande alls faktiskt :joy:
Tack för infon iaf.

Haha, jag litar inte ett skit på vad Nubben och Lindbom tror, snarare tvärtom. Att dom ens får bygga nästa säsongs lag är under all kritik.

1 gillning

Undra vad Anton tänker i nuläget.
Han är just nu i en förening som gör sin bästa säsong på väldigt länge…

På ett sätt måste det kännas skönt att få komma till en klubb där fans är så otroligt nerkörda i botten, att även en medioker tränare skulle kunna komma in och bli hjälte. Att han skulle få enormt dyr trupp, som bara behöver klara sig från negativt kval för att det ska räknas som framgång

Om vi håller oss kvar…

När vi är i HA , där vi hör hemma, vill jag att vi gör allt får att sno Emil Georgsson från Södertälje som sportchef. Nubben kan åka hem till sin spelbutik i Sundsvall och ruttna. Lindbom ska fan aldrig mer få vara en del av hv71 igen.

5 gillningar