Börjar ställa in mig på HA för att hantera ilskan över gårdagens förlust. Nu vet jag inte exakt hur det ser ut med kontrakt osv nästa säsong, vilka som gäller oavsett division m.m. men hur skulle laget kunna se ut?
AP-X-X
Brännström-X-Forsberg
X-X-Tedenby
Önerud-X-Träff
H Pettersson
HV kommer att ha råd att satsa runt 30-35 miljoner på spelartruppen första säsongen och det måste man utnyttja. Ett gäng unga spelare från egna leden gör att man kan satsa på att hitta nya lekkamrater till AP. Backsidan blir ung och hemvävd så där behöver man både spetsa och plocka in rutin.
Spelare som Hansson, Stakkestad, Lindbäck och Strandell skulle mycket väl kunna ingå i en allsvensk trupp men jag hoppas att man går vidare från dom. OFM är en kantboll, hur ser Kraken på honom? Mycket speltid som andracenter i HA, en mer undanskymd roll i SHL eller plockar man över honom?
Hur vore det att ta tillbaka en spelare som Taylor Matson om det blir HA? Ovärderlig rutin och ledaregenskaper som behövs.
Hade dessutom velat se honom i en roll i föreningen när hans karriär är över med
Det gjorde så ont höra nubbens svammel i periodpausen igår…
Vi åker ur igen, med nubbens s.k. shl-trupp,
dyraste HAlaget någonsin… rekord är till för att slå
Petersson var väl sugen på spel i HV även i Hockeyallsvenskan, hörde jag under finalserien 2022. Han sa det till typ hockeynews själv så det är inget jag hittar på.
Läste en intervju med Anton Blomqvist där han säger att han och Pajen valde bort vissa spelare inför säsongen som han tyckte var för bekväma, han ville ha spelare med bättre karaktär. Tar han med sig den inställningen till HV så blir det inte många spelare kvar kommande säsong.
Han har haft ett möte med HV ledningen i veckan och är beredd på ett år som ass med Lindbom om HV är kvar i SHL. Det var ju planen som Lindbom och AD hade konstigt nog.
Ganska säker på att AB vill ha med Stillman om han får bestämma något. Då måste ju Lindbom bort givetvis. Så jag tror Stillman kommer tillbaka den dagen AB tar över.
Rimligen borde ju Nubben och Lindbom ryka från alla poster i HV i närtid men finns ju ingen kapabel att ta rätt beslut om dem tyvärr. Då rensas ju också hela tränarbänken.
Räcker ju att fundera på hur Lindboms förlängning gick till och vem som har det mandatet och insikten att ta det beslutet.
Vi blir väl inte av med Lindbom förrän vi ligger på kvalplats igen i januari 2025. Ryck plåstret och gör er av med honom direkt efter kvalet. In med Blomqkvist oavsett vilken serie. Om hans kontrakt ens gäller i HA…
Ungefär sådär bygger jag mitt as-lag med, två ytterst starka scoringlines , en tredje som består av etablerade tvåvägare och en fjärde med junnisar/ eventuellt nån mer etablerad center och sen nån junnis som 13e forward.
2-3 starka offensiva backar sedan 2-3 tvåvägare typ sjöholm och strandell.
Att AP20 och foppa stannar räknar jag med, in med centrar typ powell och vesel så är stommen på plats. Tveksam till tedenby dock då han är totalt uddlös numera och brännström har vi nog inte råd med om vi vill ha in fler bra spelare.
Men det hänger ju på vem som är sportchef…just nu är det ju bara allsvenska medelmåttor som ryktas in, den där röglekillen med fyra pinnar på en säsong och en fjärdekedjespelare från aik.n