Lagbygget 24/25

Börjar ställa in mig på HA för att hantera ilskan över gårdagens förlust. Nu vet jag inte exakt hur det ser ut med kontrakt osv nästa säsong, vilka som gäller oavsett division m.m. men hur skulle laget kunna se ut?

Typ:
AP20- X/Fisken? - Brännström
Forsberg- X (Powell?) - Tedenby
Lindbäck - Stakke - Önerud
Pettersson-Reber-Träff

Fransson-Sjöholm
Sissons-Strålman
Strandell-Landén
Hallquist

Dichow-Glifford/Erliden

Tänker att juniorlinan ska jobba sig uppåt i laget och backsidan är ganska hemvävd.
Hur skulle detta stå sig tror ni?

4 gillningar

Intressant bygge men inget som superimponerar. Skulle nog vara med i toppen och slåss, men saknas spets.

Bort med Strandell, så tänker jag att backsidan blir riktigt hemvävd!

Jag ser dessa nästan som obligatoriska att ställa upp på allsvenskan.

Krav

  • AP20
  • Tedenby
  • Brännström
  • Sjöholm
  • Önerud

Sen vill jag bygga med följande individer från egna ledet,

  • Glifford
  • Landen
  • Fransson
  • Hallquisth
  • Pettersson
  • Träff
  • Sandahl

Här har vi en stomme som heter duga i allsvenskan. Foppa hade varit en dröm om han ville stanna. Sen får man väl försöka krydda med någon center.

3 gillningar

Jag säger så här:

Dichow-Erliden (Låna ut Glifford)

X-X
Sjöholm-Fransson
X-Landén
Hallqvist

AP-X-X
Brännström-X-Forsberg
X-X-Tedenby
Önerud-X-Träff
H Pettersson

HV kommer att ha råd att satsa runt 30-35 miljoner på spelartruppen första säsongen och det måste man utnyttja. Ett gäng unga spelare från egna leden gör att man kan satsa på att hitta nya lekkamrater till AP. Backsidan blir ung och hemvävd så där behöver man både spetsa och plocka in rutin.

Spelare som Hansson, Stakkestad, Lindbäck och Strandell skulle mycket väl kunna ingå i en allsvensk trupp men jag hoppas att man går vidare från dom. OFM är en kantboll, hur ser Kraken på honom? Mycket speltid som andracenter i HA, en mer undanskymd roll i SHL eller plockar man över honom?

Fisken lär ju inte spela i allsvenskan, vore ett hån mot grabben.

2 gillningar

Är inte så säker på att AP20 och Brännan följer med ner.

1 gillning

Hur vore det att ta tillbaka en spelare som Taylor Matson om det blir HA? Ovärderlig rutin och ledaregenskaper som behövs.
Hade dessutom velat se honom i en roll i föreningen när hans karriär är över med

2 gillningar

Det gjorde så ont höra nubbens svammel i periodpausen igår…
Vi åker ur igen, med nubbens s.k. shl-trupp,
dyraste HAlaget någonsin… rekord är till för att slå

div1 here we come

Petersson var väl sugen på spel i HV även i Hockeyallsvenskan, hörde jag under finalserien 2022. Han sa det till typ hockeynews själv så det är inget jag hittar på.

1 gillning

aldrig i livet Forsberg kommer stanna i HV om de åker ur igen, hv har misshandlat han för mycket.

Om AP har hv hjärta stannar han men jag är osäker om han är sugen på att harva i allsvenskan, isåfall hade han kommit till hv förra gången…

1 gillning

Brännström kommer inte spela HA.

Läste en intervju med Anton Blomqvist där han säger att han och Pajen valde bort vissa spelare inför säsongen som han tyckte var för bekväma, han ville ha spelare med bättre karaktär. Tar han med sig den inställningen till HV så blir det inte många spelare kvar kommande säsong.

7 gillningar

Han har haft ett möte med HV ledningen i veckan och är beredd på ett år som ass med Lindbom om HV är kvar i SHL. Det var ju planen som Lindbom och AD hade konstigt nog.

Ganska säker på att AB vill ha med Stillman om han får bestämma något. Då måste ju Lindbom bort givetvis. Så jag tror Stillman kommer tillbaka den dagen AB tar över.

Rimligen borde ju Nubben och Lindbom ryka från alla poster i HV i närtid men finns ju ingen kapabel att ta rätt beslut om dem tyvärr. Då rensas ju också hela tränarbänken.

Räcker ju att fundera på hur Lindboms förlängning gick till och vem som har det mandatet och insikten att ta det beslutet.

4 gillningar

Vi blir väl inte av med Lindbom förrän vi ligger på kvalplats igen i januari 2025. Ryck plåstret och gör er av med honom direkt efter kvalet. In med Blomqkvist oavsett vilken serie. Om hans kontrakt ens gäller i HA…

1 gillning

Det lär det göra, AIK har gått ut med att han lämnar.

1 gillning

Blomkvist som huvudtränare i HA tack.

4 gillningar

Ungefär sådär bygger jag mitt as-lag med, två ytterst starka scoringlines , en tredje som består av etablerade tvåvägare och en fjärde med junnisar/ eventuellt nån mer etablerad center och sen nån junnis som 13e forward.

2-3 starka offensiva backar sedan 2-3 tvåvägare typ sjöholm och strandell.

Att AP20 och foppa stannar räknar jag med, in med centrar typ powell och vesel så är stommen på plats. Tveksam till tedenby dock då han är totalt uddlös numera och brännström har vi nog inte råd med om vi vill ha in fler bra spelare.

Men det hänger ju på vem som är sportchef…just nu är det ju bara allsvenska medelmåttor som ryktas in, den där röglekillen med fyra pinnar på en säsong och en fjärdekedjespelare från aik.n

Frälsaren Johan Hult är redo för tjänst…

Tror du kan glömma AP, Brännström, Mølgaard (han blir fri att gå till ahl), Fransson, Sjöholm och Strålman.

Tror även Lindbäck, Dichow och Forsberg lämnar.