Pest eller kolera
Hur ser ekonomin ut nästa säsong om det blir HA?
Den ser nog ok ut men med tanke på dyraste truppen någonsin så kommer den nog vara sämre än sist vi åkte ner.
Där har vi ju interimslösningen. Hult. Oavsett serie. Hamnar vi i HA kan vi erbjuda ett längre kontrakt. Blir vi kvar i SHL kan vi ge 1+1. Hult känns inte som en långsiktig lösning i SHL (om vi mot förmodan blir kvar), men nog fan kan han lyfta oss till ingenmansland. För det är väl vad det skulle handla om ifall vi höll oss kvar. Att de kommande åren reda ut all skit som Nubben ställt till med.
Jag förstår poängen, men är det verkligen det vi behöver. En nygammal SC. När vi tidigare diskuterat det här med f.d med HV anknytning.
Kanske Hulta & Nubben kan åstakomma magi tillsammans!?
Nytt radarpar!?
Tror inte Hult kan lyfta oss med Nubbens ärvda trupp i shl. Tycker nästa säsong ser körd ut redan nu på pappret och med budgeten i åtanke.
Nubben hanterar budgeten som en spelmissbrukare.
Med en ok tränare och sportchef till nästa säsong tror jag ändå det blir botten 4.
Thörnberg som sportchef? Han har väl ändå rätt många idéer och tankar på vad som gått snett.
Kanske ska ta någon med erfarenhet som sportchef utanför HV71? Känns inte som att det är läge att chansa. Thörnberg vore grym som materialare.
Greppar efter halmstrån nu. När skall det här mörkret ta slut.
Nog för att man tenderar att glömma fort, men Johan Hult? Nu sansar vi oss lite va
Om jag tvingas mellan Nubben och Hult tar jag Hult alla dagar men herregud nån annan än den SC som vi åkte ur med och som fick sparken för att han inte dög tack.
Jag var självklart ironisk när jag nämnde Johan Hult. Trodde det skulle framgå…
Tror inläggen ovan ska läsas med en smula ironi i underton ![]()
Jag är dock gravallvarlig😂 hellre Hult än Nubben om vi nu ska vara bottenlag i SHL, alternativt spela HA till hösten.
Nu sitter vi här och diskuterar vilken HV legendar som ska ta Nubbens jobb. Har vi inte lärt oss något alls? Vi ska ha en utifrån som gjort bra ifrån sig i en annan klubb och är redo att ta nästa steg. Sen om den individen heter Steve Yzerman eller Boaty Mcboatface är ovidkommande.
Haha ja det börjar sväva iväg lite nu. Att ha lite självdistans och en portion humor och ironi hjälper mig hantera mörkret. ![]()
Får min röst alla dagar.
Avdelning rimliga önskningar håller jag Rasmus Aro högt. KD eller SC spelar mindre roll. Tror han har stake nog att göra rätt oavsett position och jag anar det finns bra koll i den mannen.
Koll vet jag inte om han har precis…
Tack vare honom Tex, boendes i Lammhult, är reggad hos oss och inte i Lakers som var planen.
Nybro lär ju spela längre än oss i vår dessutom.
Tror inte vi ska plocka in honom av vad jag har hört.
Behöver sikta mycket högre enligt mig.