Oavsett shl eller allsvenskan så vill jag se Erik Andersson tillbaka i hv tröjan.
Varför? Ge mig två bra argument till att Erik Andersson skulle tillföra något?
En spelare som inte kräver 200-250 tusen i månaden för att komma till träning. Men presterar 10x bättre än vissa primadoner som åker runt i hv just nu med den lönen.
Ger alltid 110%
Finns uppsida tycker jag i mina ögon.
Problemet är att vi har redan för många av hans kvalitet. Vi behöver färre av den typen och inte fler. Att ersätta överbetalda och underpresterande spelare med en som inte heller kommer tillföra något vi inte redan har ger ingen vinning mer än att vi sparar pengar. Det vi behöver är bättre scoutning av ledande spelare som vi värvar in så vi får det som är tänkt att vi ska få för pengarna.
Jo men alla skriker efter spets och spets och mer spets. Eric hade lätt kunnat gå in på nättinens nuvarande roll som 3-4 center och vara bättre.
Jo och enda skillnaden hade varit att vi sparar kronor och ören mot dagens lag. Dagens HV blir inte bättre med Erik Andersson i laguppställningen. Enda skillnaden blir att en överbetald och underpresterande spelare ersätts av en som levererar exakt vad man kan förvänta sig och prestationen dem emellan är likvärdig.
Jag har inte så bra koll på Aro mer än vad nybros resultat har blivit sen han blev klubbchef.
1, ekonomin i balans
2, rekryterar sportslig ledning som utvecklar nybro till först aningen av ett topplag i ettan och sedan tar klivet upp i HA
direkt blir stabilt lag i HA som nu spelar om uppflyttning. Sen såklart ska de inte ha en chans mot brynäs men nybro knackar på samma jävla dörr som vi riskerar ramla genom…
Jag säger inte vi måste ta honom, men jag tycker det är en rimlig önskan utifrån vad jag ser utifrån. Sen tror jag HV tyvärr fortsätter på inslaget spår och gräver ner oss djupare och djupare.
Davos sugna på lias. Blir nog svårt för hv
Kul o höra i S&S podden att Lodin stör sig på Tikka och Stackestad:+1:![]()
![]()
Tar laget denna serie - med detta spel - kan det fanimej byggas upp något större som kan förändra allt, och innebära ett omstart. En sammansvetsing. Då kanske man kan värdera att inte göra för stora ändringar igen utan fokusera på att bygga lag från start, skruva på detaljer, roller osv. Ändra ett antal positioner. Men inte ännu en stor ändring. Börja med kontinuiteten…
Precis! Håller med! Detta om något får ihop gruppen.
Slog mig nu att ja absolut det är IKO vi möter. Och att det blir annat mot betydligt bättre lag. Men då tänker jag att vi får ta små steg framåt under några säsonger. Arbetsro och tålamod. Alltså med mål att klara kontraktet med god marginal. Sen utåt kan man ju sikta på sista slutspelsplatserna.
Davos är tydligen ute efter Lias, Sjukt viktigt vem som ersätter Shore, måste vara någon som är minst lika bra, trött på dåliga centrar i Hv
Fixa SHL kontraktet. ge Nubben ett sista uppdrag, här ska pröjsas och sen tack och hej. Avdelning drömmar.
Förstår att kontinuitet är viktigt. Men samtidigt så
är vi experter på att glömma fort. Vi möter Oskarshamn där vi va bra igår. Men helt plötsligt tror vi att man är ett topplag. Det behövs rensas rejält om vi ska ta oss uppåt.
Lias Andersson hoppas jag på med när Schweiz lockar med sin choklad så är det nog kört. Om nu inte Lias är en hemma kär kille där det sociala får före guldet.
Blir svårt att konkurrera med Schweiz såklart, men hoppas samtidigt att Nubben är beredd att erbjuda Lias ett riktigt bra kontrakt för att komma hem till Sverige. Blir billigare i längden att slanta upp rejält för att signa några riktigt bra spelare istället för att fortsätta överbetala “dussinlirare” och bryta kontrakt till höger och vänster. Vågar knappt tänka på hur mycket pengar de huvudlösa värvningarna har kostat oss genom åren.
Samtidigt går det inte rensa ur från år till år. Finns kanske spelare som behöver en säsong för att komma in som kan bli kvar i flera år och då spela bra.
Många spelare som antagligen kommer vara bättre säsong 2 i shl. Borgy , tikka , seppälä , Fransson
Ja jag tror fan vi får tänka om nu och ha lite mer tålamod. En sammansvetsad grupp, där växer man som individer o lag.
Shore ut ny center av toppklass in
Nättinen ut ny 3dje center eller ge Lindbäck den ( kanske inte??)
Bryt med Foppa och teden in med träff istället för Foppa och någon klass forward till 3dje/2a linan.