Lagbygget 24/25

Bort med Shore och Nättinen, behåll Måns. Och krydda det här laget med lite kvalite.

1 gillning

Om och jag säger om vi håller oss kvar så vill jag se två nya centrar av Shore kvalitet som ersättare till Shore och Nättinen. Om isf fisken stannar så är han tredje center och slipper i ung ålder ha ett alldeles för stort ansvar utan kan i lugn och ro släppa loss och spela ut. Då kan vi kanske för första gången på länge se en tredjecenter som gör runt 30 p? Fjärdecenter kan Måns ta alt en junior

1 gillning

Instämmer, två centrar av klass och en ytter till första/andra beroende på hur man ser på Borgy. Vi behöver inte plocka in mer bredd.

Behåll Borgström och AP ihop

Även kjedjor mår bra av kontinuitet

1 gillning

Behov av några bra backar också

Vart kan man se hur långa kontrakt spelarna har ?
Mest nyfiken på AP20 och Borgström, dessa två vill man ju verkligen ha kvar till nästa säsong (om vi spelar i SHL)

På eliteprospects

Vi har alltså torskat en och vunnit en kvalmatch mot ett av SHL:s sämsta jumbolag på 00-talet. Vi är tre matcher från att åka ur.

Och folk drar växlar av EN bra match (återigen, mot ett av SHL:s sämsta jumbolag i modern tid) och målar upp scenarion om hur vi kan “bygga vidare” på detta.

Det är precis så HV-ledningen resonerat sen tio år tillbaka. Det är precis därför vi är där vi är. Tre matcher från att åka ur SHL igen.

23 gillningar

Ja det svänger fort här :joy: Nu tokhyllas alla plötsligt.

En bra match är ingen match. Det är först till 4 som gäller.

2 gillningar

Så spot on. Det är lätt att dras med av ren känslostorm i detta bottenskrap. :joy:

1 gillning

Mja om du syftar på mig så nämner jag 2 spelare som jag vill bygga vidare på, säger ganska mycket om hur missnöjd jag är ? :slight_smile:

1 gillning

Här har du en bild för spelarna vars kontrakt går ut och en bild med spelarna som har kontrakt till 24/25 eller längre.

2 gillningar

Du har rätt men vi behöver få känna den optimism vi kan som supportrar. Vi vinner inte så många matcher så låt oss drömma ett slag.

1 gillning

Av de med utgående så borde det vara tack o hej till Kalle, Joonas, Joni, Nick och Colby.
Resten får man titta på case-by-case där Lenc, Nardella och Strålman borde vara intressanta till rätt lön.

4 gillningar

Låter rimligt. Tror också som flera andra sagt tidigare, på kontinuitet. Vi ska inte räkna med att bygga ett guldlag redan till nästa säsong (om vi håller oss kvar i SHL). Kan man gå igenom detta stålbad som ett kval innebär för gruppen kommer man ha väldigt mycket gratis till nästa säsong. Sedan fingertoppskänsla på de sista namnen som ska in. Kanske någon under kontrakt som ska bort av olika skäl. men röra om i grytan för mycket, ja då tror jag risken är lika stor att vi står i ett kval igen om ett år.

1 gillning

Tänkte precis likadant :sweat_smile:

Tack <3 !

Men ingen rolig läsning, eller Fransson Petersson OSL Pettersson Mölgaard Sjöholm och Borgström ser jag gärna kvar, sen är listan LÅNG på spelare som har kontrakt som man inte vill ha kvar.
Av spelarna som har utgående kontrakt så tänker jag Kaski, Lenc, Nardella är de som är värda att fundera över medans Strålman är solkar, tycker även Önerud i en fjärde kedja

Kunde inte hålla med mer. Ödmjukhet inför uppgiften gäller.

1 gillning

Jag menar mer att det kan finnas spelare som kommer till sin rätt först år 2. Detta har varit ett mycket speciellt år. Man behöver hitta rätt roll osv. Att byta för många lär inte funka heller.
Det är ju ändå uppenbart att det finns en potential. Och som sagt, då är min avsikt att vi med lite uppgraderingar kan klara oss kvar med god marginal nästa år.

Om jag skulle göra en uppställning utifrån spelare med kontrakt och tänkbar roll blir det för mig:

X
Dichow

X-X
Fransson-X
Seppälä-Sjöholm
Landén
Extra:
Strandell

Borgström-x-Petersson
X-Mølgaard-Lyrenäs
Brännström-x-Forsberg
Tikka-x-Lindbäck

Extra:
Tedenby, Hansson, Stakkestad

Om vi förlänger med Önerud och Lenc behöver resten vara håll-käftenvärvningar.

Edit: Vill självklart ha in juniorer också men detta var utifrån spelare med kontrakt.

1 gillning