Lagbygget 24/25

Shane Gersich som fick lämna Västerås är en spelare jag skulle kunna tänka mig om det blir Allsvenskan, Myles Powell likaså.

Vart hittar du denna info?

I senaste hockeypuls-avsnittet med Adam Johansson, dom spekulerar lite kring framtiden för HV. Han säger även att det kan bli så att AB blir HC även om vi håller oss kvar, tidigare har han sagt att det bara gäller HA.

1 gillning

staffan kronwall kan blir vår nye sportchef. enkelt.

4 gillningar

Robin Hanzl ska ha valt Malmö istället för HV71, tackar tackar för den!

3 gillningar

Tack! Kan ju hoppas att någon klivit in och stoppat Nubben från att värva

2 gillningar

Hela hanteringen av Nubben har blivit så fel från första början. Herregud vad fel allt har blivit. Nu sitter vi med en sportchef som troligen får sparken på fredag oavsett vilken serie HV71 spelar i. Föreningen vill inte gå ut med fler negativa nyheter och låter honom därför sitta kvar med handfängsel. Hela skiten är som tagen från en saga eller dålig skräckfilm. Tänk att få vara en fluga på väggen i korridorerna i HG.

1 gillning

Kronwall eller Sanny Lindström in som sportchef och klubbchef hade inte skadat. Bygga om rejält på riktigt.

Anton Blomqvist berättade just i TV4 Sportkanalen att det var sista matchen i AIK. Han höll ett fint tal o hyllade arbetsplatsen han varit på. Snyggt.

10 gillningar

Oavsett vad vi spelar i för serie 24/25 MÅSTE Anton B vara HC! Han kommer ställa de krav som krävs för att Hv ska börja vinna igen…

1 gillning

Förhoppningsvis har han betydligt mycket mer än att bara ställa krav. Ung, hungrig, kompetent!

Han tackade AIK för att de gav honom, som yngre tränare, chansen. Han ville inte säga var han skulle utan det var inte upp till honom att informera om, som han sa.

Jag är väldigt rädd för att vi får en AJ situation.

Jag tror inte HV är förberedda på AB om någon av dagens ledning är kvar.

Kan ju ex omöjligt ha Johan Davidsson som ass. Se hans agerande under AJ gate.

Ska AB ta över så tror jag att alla måste bort och Stillman följa med från AIK.

Annars tror jag vi får stora problem återigen. Gör vi något så måste vi göra det fullt ut, kommer aldrig att fungera annars.

6 gillningar

Kommer AB så måste Lindbom bort! Han kommer kräva att man fortfarande dumpar puckar.
Hv måste sätta sig ner med AB och sätta en röd tråd. Den tråd vi haft är så rak och intetsägande.

Sen krävs nog att Davidsson också lämnar då det va AJ eller JD&JH som va tvingade att lämna. Vi gick på ”våra” killar. Facit ser vi nu!

Lindbom måste bort oavsett. Det är det allra viktigaste för att HV ska kunna hitta en ny väg och bygga en ny positivt laddad kultur. Blir Lindbom kvar så kommer HV sjunka djupare i det radioaktiva träsk de är i nu.

6 gillningar

Vilken typ av hockey förespråkar AB?

Precis Så, Lindbom får inte ha något att göra med Hv mer, inte GM inte tränare ingenting

Förstår inte AJvurmen.
Han har misslyckats i alla klubbar han tränat. Både Modo och oss lämnade han trasigt på ett sätt som tagit många många år rensa upp.
Den typen av tränare ska vi inte ha

6 gillningar

Möjligt! Men det va efter det vår kräftgång började rejält! Allt har blivit så mjukt i klubben efter det!

Exakt så.

Blir Lindbom kvar inom HV, oavsett roll, så är allt snack om en förändring bara fjanterisnack.

Hans attityd och katastrofala arbete har lett oss hit och att då inte sparka ut honom, DET vore tjänstefel.

Att AD har honom som idol får inte spela någon roll.

1 gillning