Lagbygget 24/25

Precis: Allt dåligt började med AJ.
AJ var en lika stor mental felrekrytering som Kent. Men felet började ju innan det, när man satte sig i en situation att man valde någon som AJ. Det är inte AJs fel, på samma sätt som det inte är Kents fel att Kent blev tillfrågad.

1 gillning

Skitsnack. Vi hade inte varit där vi är idag. Sen säger jag inte att AJ fortfarande hade varit kvar i föreningen men han hade satt sin ton och gjort avtryck. Vi hade INTE blivit degraderade två gånger inom loppet av några år…

1 gillning

Det prats mycket om “Kultur” här på Forumet.
HV 71 har inte haft någon “kultur” ö h t sedan 2010!
Det var där och då som allt gick åt helvete.
Istället för att vårda föreningen och kulturen som byggts upp så skapade man HYBRIS!
Hybris som satte sig som flugskit i väggarna.
Det verkade vara viktigare att åka runt o vifta med sedelbuntar än att vårda det som HV en gång stått för.
Min ålder och uppfostran förbjuder mig normalt att rasa ut i skrift men nu får det fanimej vara nog!
Dra åt helvete allihop med ansvar för detta oavsett matchresultat i morgon!

8 gillningar

Ja, helt rätt, restore copy from 2010. Är vad som gäller. Bara kolla på YT och se stämningen; sammanhållningen, glädjen och målfokusering, i videorna med Pettan, Ledin, Liket osv osv. Tror den gemenskapen och att man hade roligt svetsade ihop laget och fick dem driva på, klara utmaningar och nå högre höjder som ett VI. Det har man kastat bort. Det var vinnande HV-kultur. Vi var lite där och snokade under HA men det raderade man direkt.

3 gillningar

Problemet är att AJ såg det fel som var i HV och byggdes upp och ville åtgärda detta, dock var hans val och riktlinje åt de radikala åt andra hållet och hade antagligen förstört klubben också. Dock pga de var AJ som såg bristerna gick man på sin nuvarande linje istället för se de fel AJ hittade men hitta en mer lämplig väg. Tyvärr fortsatte man med 0 alternativet och körde klubben mot den avgrund vi är mot idag. Åker vi ut blir vi nytt Modo eller värst ny Västerås som gick konkurs och får börja om lågt ner i systemet

1 gillning

Detta vet du inget om, det är ren spekulation från din sida, som du placerar här som någon typ av sanning.

Sen är vi långt åt helvete OT just nu, så fortsätt gärna denna diskussion i lämplig tråd,.

1 gillning

Har vi kvar ”Tråden om Andreas Johansson” nånstans? Lås upp den isåfall för fan! :rofl:

1 gillning

Men om du vet så mycket om AJ händelsen, varför berättar du inte det då? Du verkar ju sitta på en mängd information om just detta som ingen annan känner till? Att han hade ett speciellt sätt att leda laget är ingen hemlighet men vad är det mer som får dig så anti? Stillman och Samuelsson stod ju bakom AJ så nått rätt måste han väl gjort?

Och sa jag nånstans i mitt meddelande att jag var ett fan av AJ ned, han är en idiot och mobbar attityd som aldrig kommer lyckas i längden i ett lag och därmed helt rätt att sparka honom för han hantering av personer. Sen att han kan identifiera saker som är fel i klubben kan helt klart vara sant och jag är inte allvetande som många andra här inne, men jag är säker på många val som gjorts de senaste åren är helt åt fanders fel och det står jag för.

**Bara göra de extra tydligt jag är inget fan av AJ, han är självgod person med mobbarattityd och de hatar jag Elr har noll respekt för sådana personer **

Just i AJ-frågan är det inte svart eller vitt i mitt fall.

AJ verkade onekligen ha metoder som är förlegade och omoderna. Sen har bilden nyanserats något med åren. Allt var kanske inte så som det verkade.

Men om vi bara tittar på det väsentliga, hur HV presterade på isen så säger jag som jag sagt flera gånger. Så som HV spelade under grundserien med AJ, det var senast HV uppträdde som ett RIKTIGT topplag. Sen visade det sig inte hålla i slutspelet eftersom han tappade laget, och där kan man väl konstatera att det var omöjligt att ha kvar honom.

Med det sagt började problemen innan AJ, men så här med facit i hand är känslan av att det sista lilla av topplagsbeteende som fanns inom föreningen gick sönder i och med AJ-gate. Och det där beteendet har vi aldrig hittat tillbaka till.

1 gillning

Tror mer att AJ har förkroppsligat (bra ord) “kravställning” tror att vi är SJUKT många som tycker att Hv saknar detta och för oss blir AJ någon form av kung, även om han kanske/troligen gjort mycket fel också så satte han ansikte på att han ville få in hög kravställning i Hv.

Så är det nog. Men att ändamålet helgar medlen kanske inte alltid funkar liksom. Där tror jag det brast med AJ.

Nu fokuserar vi på 24/25 och inte det som varit.
Vilka är rimliga att stanna vid degradering?

1 gillning

Jag tycker vi ska bygga ett ungt och lovande lag framöver, en ny stomme liksom. Vill inte ha hit fler 35 plussare. Jag tänker liksom zion Nybeck Anton Heikkinen Oiva Keskinen Patrik Puistola. Spelare som man förhoppningsvis kan ha över flera år. Sen ska vi såklart ha kvar AP Önerud Tedenby som har stora HV-Hjärtan. Men vi måste få in lite ungt och hungrigt igen.

2 gillningar

Så förespråkar jag hellre att vi lyfter upp våra juniorer, precis som du säger så känner jag att stommen är:

  • AP
  • Önerud
  • Tedenby
  • Fransson
  • Sjöholm
  • Foppa

Krydda det med följande:

  • Landen
  • Hallquisth
  • Träff
  • Pettersson
  • Glifford
  • Sandahl
5 gillningar

Absolut ska vi även lyfta upp några Junisar, men vi behöver ha lite ungdomlig spets också.
Tror Hugo Pettersson och Reber kan bli hyfsade SHL-Spelare.

2 gillningar

Tror att AB vill ha med sig Zion, hade varit kul att se med en riktig chans och inte som sist. AB lär även vilja ha med sig Stille, är det rimligt med en tredje sejour?

3 gillningar

Behåll
Henrik Borgström
Isac Brännström
André Petersson
Mattias Tedenby
Fredrik Forsberg
Oscar Fisker Möllgård
Oskar Ståhl Lyrenäs
Simon Önerud

Sälj Förläng ej
Herman Hansson
Måns Lindbäck
Radarn Lenc
Åke Stakkestad
Nick Shore
Jonas Nättinen
Tommi Tikka

Behåll
Hugo Fransson
Victor Sjöholm
Axel Landeen
Olle Strandell

Sälj Förläng ej
Anton Strålman
Mikael Seppelä
Kalle Maahalahti
Bobby Nardella
Colby Sissons
Oliwer Kaski

När detta är gjort har vi chansen att fylla på med unga hungriga spelare som är på uppgång. Det behövs en riktig rensning i laget!

Möjligheten att någon av OSL, OFM och Borgström stannar är väl dessvärre lika med noll.