Lagbygget 24/25

Nej jag tror det är god chans att de blir kvar om vi klarar kontraktet vill säga

Lenc är ju klar för 2 nya år om HV blir kvar, så han lär inte säljas

3 gillningar

Linus Nässén har gjort tre bra säsonger i Jukurit.
Men vet inte hur bra SM Liiga är egentligen.

Men det jag har sett av honom så känns det som det hade kunnat vara en bra värvning.
Men har dålig koll hur Liiga håller sig till SHL!

Men är ju också vilken serie vi spelar i nästa säsong.

Men blir det Allsvenskan så All in på Tyler Vesel!
Eller tror ni Brynäs satsar på gode Tyler!

Ja det stämmer det hade jag glömt. Funderade på om jag skulle behålla Lenc eller inte.

Om någon tror att Strålman skulle vara HV’s egendom och därmed säljbar…
Då är man nog inte riktigt verklighetsförankrad

Du missförstår mig, med Sälj menar jag att de ej ska va kvar eller få förlängt.

Jag är tveksam till om Strålman VILL vara kvar även om han får erbjudande. Han pratade i vintras om att fru fått stå tillbaka under hela hans karriär och att det inom kort borde vara hennes tur att satsa på sina mål.

Dessutom tror jag den tunga säsongen inte var riktigt vad han hade tänkt sig när han skrev på. Tror det varit mentalt tungt för alla och inte alltid särskilt roligt att “komma till jobbet”. 37 år och en drös med nhl-matcher så spelar man ju endast för kärleken till sporten och för att uppleva lagkänslan/glädjen.

1 gillning

Ja de har kontrakt så det lär de ju göra.

Linus Nässén sägs vara klar för Timrå. Tror väl att Vesels kontrakt förlängs automatiskt om de går upp(Hörde det i Sanny och Svensson) men Brynäs kan säkert tänka sig att släppa honom om de går upp, tror nog också att Vesel skulle vara intresserad.

Jag röstar för att värva tillbaka Myles Powell om vi åker ur.

2 gillningar

Även Sissons kan jag tänka mig att behålla vid spel i Hockeyallsvenskan

2 gillningar

Frederik Dichow och en av våra juniormålvakter, Olof Glifford eller Noah Erliden hade varit en väldigt spännande målvaktsduo för HA. Olof har väl gått lite vassare än Noah i år men det är väldigt jämnt mellan dessa två. Man skulle kunna shifta mycket, låta den ena spela J20/utlånad till Div1 och den andra står bakom Dicken.

Det känns ganska självklart att Frederik Dichow kommer stanna oavsett vart vi spelar. Dels så är han nog väldigt trygg med Gistedt samt att han hoppat runt väldigt mycket de senaste åren. Bytt klubb varje säsong de senaste fem åren. Vill nog ha lite kontinuitet och att vara tydlig nummer ett i en stor klubb som HV71, med troligen en ganska bra lön även fast vi spelar i HA, känns ju som en no-brainer.

4 gillningar

Myles är bra offensivt men fått mycket kritik i Björklöven gällande hans defensiva spel. Känns som att man hellre då tar någon mer vass tvåvägscenter.

Utgår från degradering. Synd att Gustav Salmi skrivit på för MIK. Hade gärna sett honom i HV igen i HA. En hemvävd powerforward med en bra säsonger i Dalen och VVIK bakom sig.

HV får jobba för att få loss honom så fort som möjligt.

6 gillningar

Peterson kommer få munkavel av föreningen efter den intervjun. Sågade ledningen stenhårt mellan raderna…

5 gillningar

Precis så, alldeles rätt!

1 gillning

Om man ska bygga ett lag och inte köpa ett lag så behöver vi behålla en del spelare från den här säsongen.
De har varit igenom skiten och kvalserien, det betyder minst lika mycket som en hård sommarträning.
Skulle lägga pengarna på spets, nästa år kommer också bli en fight för överlevnad.

1 gillning

Hej Engsund! Du behöver inte sätta dig på bussen hem. Du behövs här.

3 gillningar

Hjälte!

Lindbom sa att han ska vara kvar som tränare nästa säsong !