Han har ju kontrakt så säger ju inte direkt något annat nu. Det går dock att ändra på.
Han kommer nog följa med ner i HA och ge det en säsong.
Det spelar ingen roll om vi värvar landslagsspelare på varje position.
Det vi behöver är en HC som sätter en spelidé som håller för SHL. Lindbom ska bort från klubben. Sen ska han kunna plocka in spelare efter det. Skiter i om de heter Crosby eller. Konradsson. Varje spelare ska klart och tydligt veta vilken funktion de har. Sen ska det hela tiden tävlas om hierarkin. Inte speltid efter lön.
Det måste renoveras denna gång. Inget jävla stenvändande.
Någon som kan sammanfatta vad som står?
Tycker inte vi ska förlänga med Sissions ellrr strålman… Åsikter?
finns i tråden om hv71
Tack!
Varför inte Strålman? Ledare, erfaren och någon som de yngre kan dra lärdom av. Vill han så är det självklart att erbjuda en förlängning.
Gammal, erfarenhet? Visst. Men tycker nog något mer spännande namn kunde gå in där!
En kortare förlängning med Strålman, absolut. Annars är det inte många backar man absolut vill ha kvar. Sjöholm, Kaski. Nardella?
Strålman har kvalitéer, det visade han upp tidigt på säsongen. Men likt hela truppen så blev det sämre och sämre. I ett välfungerande lag med ett bättre spelsystem så skulle Strålman glänsa.
Idag var han som många stabil iaf
Sjöholm ska behållas. Med en bra coach.
Tror ni Kaski stannar
Min önskelista inför nästa säsong!
Ny HC som sätter ett spel med tight försvar, stå upp i mittzon och våga vårda puck. Snabba omställningar men vårda pucken om inte öppningen finns.
Sedan tror jag AP och Borgy kommer växa tre snäpp till nästa år (baserat på deras bristande försäsong i år) Så en riktig super center med bra tvåvägsegenskaper kan göra underverk.
Chansa inte på den spelaren. Låt han kosta!
Satsa även på en bra center ytterligare. OFM kan nog spela toppcenter. Men han kommer missa början av säsongen (camper) och några landslagsuppdrag lär bli feltimade. Och jag vågar inte helt lita på att han blir kvar. Det har ju hänt förr att spelare stannar i Nordamerika. Fast de inte borde. Bra centrar och bra HC så tror jag dessutom OSL och Bränna kommer vara åtminstone en klass bättre än i år.
Backsidan vet i tusan.
Sjöholm, Fransson Landen kan ta plats 4-6 om plats 1-3 blir något riktigt bra. Men blir det det?
Filander som assisterande coach till Blomqvist?
Tror vi kommer behöva chansa en del för att få till ett bättre lag.
Om vi bygger ett lag med Fransson i topp 4 från början och skaffar en andramålvakt istället för första så har vi resurser för att ta in fler bra centrar.
Tycker däremot att vi kan skippa mellanmjölken i år, vi kan lika gärna spela juniorer eller hv-gubbar som Önerud.
Vad sägs?
Även utan plus kan man läsa “Säger tf ordförande Andreas Davidsson” så resten av innehållet känns helt ointressant.
På forwardsidan vill jag ha kvar (om möjligt) Brännström, Borgström, AP, OFM, OSL, Lenc. Lindbäck är ett kanske för mig. Likaså tveksam till Stakkestad. Tikka gjorde ett bra kvalspel och blir därför också ett kanske.