In med en ordförande som menar samma saker som tf Davidsson men som också tänker utföra det över mer än en säsong. Ryggrad i bygget. har saknats ett bra tag.
håller med. men inte stakkestad
Längtar till att diskutera lagbygge imorgon
Nubben gör det han ska. Värvar spelare. Typ lite det AD sagt innan. Det är inte Nubbens fel. Återstår att se om Nubben “orkar” fortsätta med tanke på kritiken.
Citat AD: “En del tycker Nubben är kass, men det stämmer inte”.
Montén fick en alldeles för färsk grupp runt sig (indirekt pekar ut Pelle G och Davidsson som syndabock?).
Vi behöver bättre kravställan, spelare som driver på likt de vi hade under gulderan.
Lindbom kan bli aktuell som sportsligt ansvarig.
AD är med andra ord precis så jävla tondöv som han varit under hela säsongen.
Hoppas det stormar rejält på årsmötet. För de som styr just nu lever ju i en helt annan verklighet än övriga hockeysverige.
Lindbäck och stakkestad är inte oklara de måste bara bort! Platsar i HA, helt odugliga i SHL.
Tycker sjöholms säsong har varit riktigt svag också men han kanske kan höja sig till nästa säsong.
Andra som absolut ska bort är Tedenby, Forsberg, Önerud.
Har gillat det jag sett av sissons så han får gärna lira som extra back nästa år ![]()
Hade för mig att Filander redan hade nytt uppdrag på G. Vore nice att sätta honom med AB.
Du har pm.
Jepp, gillar Filander. Men känns väl snarare som att han skulle bli HC i så fall?
Jag får utslag bara av att läsa vad den fjanten säger. Bättre han inte uttalar sig alls. Blir bara värre.
Hela tiden bara hur synd det är om honom och hur mycket han jobbar. Låter som han är tvingad till detta under pistolhot.
Symboliserar så mycket om allt som är så fel inom föreningen. Ska ju inte vara i närheten av en styrelse.
Måste försvinna fullständigt från alla poster.
AD, Nubben och Lindbom får inte påverka mer än absolut nödvändigt gällande nästa års lagbygge.
Det räcker nu!
Nubben är inte bara kass.
Han är bland det sämre som någonsin hänt HV71. Exakt precis så dålig är han på sitt jobb.
Vad fasiken babblar AD om?
Jag har varit inne på det tidigare.
Lindbom har lagt sig i Nubbens jobb så han är väldigt skyldig även till lagbygget. Därav försvaret av Nubben från AD och JL.
Att Lindbom kan hamna i en hög sportslig roll är tyvärr möjligt om tf ordförande får bestämma vilket han tyvärr får och fått.
AD är lika kass som Lindbom och Nubben. Ingen av dem ska vara kvar om det ska finnas någon trovärdighet kvar öht. Dessa tre måste bort bort bort.
Vi har spenderat mest pengar av alla i SHL och lyckas turligt hänga kvar. Detta är fakta.
Att ens fundera på att de två skyldiga till detta ska vara kvar är perverst. Den som ens funderar på detta ska absolut inte heller vara det.
Tondöv är ett väldigt snällt sätt att beskriva AD. Han är mycket värre än så tyvärr.
Vilka värvningar har Lindbom lagt sig i och hur vet vi det?
Filander som HC, AB som ass. Det hade varit sexigt. Abbot som SC?
Är tyvärr en hel del. Se kommentarerna som Nubben har och försvaret av Nubben från AD och JL.
Lyser igenom väldigt tydligt.
Exempel är Tedenby som Nubben inte ville ha in men fick ge sig.
Nubben ville ha Challe Berglund medan Lindbom ville ha Johan Davidsson.
Finns mer exempel.
Lär komma fram en hel del och känner jag Nubben rätt så skulle han i mail kunna skriva en del efter att han fått sluta.
Läs mellan raderna i alla uttalanden från dessa tre så är det rätt tydligt.
Nubben är inte HVs största problem.
Absolut så kan det säkert vara. Sen om man tittar på alla värvningarna som gjorts sen nubben kom så har merparten varit direkt dåliga och han bör vara ansvarig för de flesta av dem. Vilket betyder att han också är för dålig helt enkelt. Även Hanzl som verkade vara nära luktade flopp från första sekund.
Många skriver att vi inte behöver mer breddspelare på forwardssidan då vi redan har det, visst har vi det men problemet är att vår bredd är av allsvensk klass och detta faktum gör att vi inte kan skapa ett stabilt spel och stänga matcher, våra hårt arbetande spelare håller inte klassen och kan inte stå emot shl- motstånd och poängproduktionen från de nedre är nästintill noll (fel dag att säga det kanske hehe).
Jag brukar se tre parametrar som viktiga för spelare i de nedre kedjorna, 1.att de håller tempomässigt mot toppspelare 2. att de har fysik att kunna vinna närkamper i stort antal och 3. en viss offensiv som ger det som kallas “secondary scoring”.
Våra sk tvåvägsforwards lågt i hierarkin skulle då vara stakkestad, tikka, önerud, hanson, lindbäck, fem spelare och tre parametrar vardera, alltså 15 boxar som kan tickas för i bästa fall, tyvärr är det väl bara två man kan se som helt uppfyllda om man ser kritiskt på spelarna och det är tikka och öneruds förmåga i närkampsspelet. 2 av 15…även om man räknar bort stakkestad som väl är mer av ett framtidsprojekt än en som förväntades färga direkt så saknas det en hel del i 3-4 linorna.
Det är i mina ögon inte enbart toppspelarnas underprestation som är problemet för HV, det är i minst lika stor del bredden inte gör mycket varken framåt eller bakåt.
Nu sitter alltså både lindbäck och hanson med kontrakt ett år till trots att det är de som borde uppgraderas, dessutom en till spelare av den nivån, eller rent av lägre säga vara klar i Ingberg-nilsson.
Dessutom har vi de nollproducerande “lirarna” i tedenby och foppa under kontrakt, det måste helt enkelt till ett helt gäng utköpta kontrakt för att det nu skall gå att bygga ett bättre lag, alternativet är att hoppas på en brutal utveckling för en skara spelare.
Signar Nubben Lias och Pilut på fem år innan han tar husbilen norrut så förlåter jag allt.
Nästan.
Intervjuer med Lindbom, AD & Co orkar jag inte höra/läsa.
Har svårt för människor i ledarroller som inte tar sitt ansvar utan pekar ut externa faktorer.
Syltryggar.
Har själv nästan alltid haft chefsjobb. Allt som sker i organisationen är mitt ansvar. Ingen annans.
Intressant att Pilut kommer upp trots kontrakt. HV behöver såklart göra allt man kan för att lösa honom till nästa år, både pga spelar- och inte minst ledaregenskaper. Det finns en del namn som känns intressanta (Engsund, J Larsson, Roos, L Carlsson, Moverare tex) men Pilut är givetvis toppen i den listan.
Tror ni inte att engsund stannar i IKO?
Givet att AB tar över nästa säsong känns Wagner allt mer som ett spännande namn som skulle kunna passa bra in i hans sätt att spela. Speedig, oöm, stor och stark och inte rädd att ge sig in i smutsen. Han och Ignberg till tredje och fjärde passar iaf på papperet bra in där.
Wagner - Moelgaard - Träff
Lenc - Tikka - Ignberg.
Centrar till de två förstalinorna blir sedan nöten.