Lagbygget 24/25

Nubben är säkert sugen på Tomas Rydén. Skulle inte förvåna mig. Då skulle vi ha två målvakter med kvalrutin inför nästa års kval.

4 gillningar

De enda jag vill ha från IKO är Engsund och Karlkvist, den sistnämnde redan tingad av ett annat lag (Örebro?).
Engsund har SHL-rutin och pannben, något som saknats i årets upplaga av HV. Några andra spelare är jag inte det minsta intresserad av. Det måste bli ett slut på värvande från SHLs bottenlag och spelare från Allsvenskan.

1 gillning

Engsund vore fin men dyr. Tror vi bränt för mycket pengar på Seppälä som defensiv klippa.

Lite naivt att tro att vi ska kunna värva in en ny målvakt som är betydligt bättre än dichow, hur mkt ska vi betala då? 10 mille? Nej alnefelt blir kanon som komplement

1 gillning

Hur är det med seppälä? Är det säkert att han spelar nästa säsong?

De börjar bli bättre sa han när jag pratade med honom.

3 gillningar

Vad tror ni om Fisken? Kan vi bygga ett lag där han är 2:a center eller hör han hemma som 3:e center?

Låt han spela 3:e center. Låt han spela sitt spel där och utvecklas. Ska nog inte sätta för mycket press på han. Mycket viktig spelare för hv

3 gillningar

Topp 6 backar då? Kaski kanske ska behållas för han skott om HV får till spelet nästa säsong? Nardella har gjort många poäng men känns ändå som vi inte ska satsa på han. Strålman på ett år till? Fransson tar ett kliv till? Vore Holm en stabil värvning?

Kaski Säppälä
Holm Sjöholm
Fransson Nyberg

1 gillning

Tror vi får dras med många forwards ett år till. Tikka är för dyr att ha kvar i 4:e formationen. Tedenby måste bort. Vi kan nog inte bryta med alla 4:e kedja spelare så några blir kvar. Tror denna uppställning hade gjort det bra med ett riktigt spelsystem.

Borgström Lias AP20
OSL Wagner Bromé
Brännström Fisken Lenc
Måns Stakkestad Ignberg

Med den backbesättningen hade vi inte ens behövt spela kvalet till våren 25. Då hade vi blivit tvångsnedflyttade.

14 gillningar

Ja den ser inte så stabil ut som man vill. Räknar med att Nyberg är värvad för att spela. Sjöholm gick ner sig denna säsong och Säppäla var en besvikelse för mig iaf. Tror inte forumet kommer va nöjda när den är spikad även om Pilut ingår där.

Blomqvist är väldigt illa omtyckt av aik fansen, den storm vi såg mot monten i höstas är ungefär vad blomqvist har fått stå ut med i tre år…han har kallats både det ena och det andra av supportrarna , det har varit snack om organiserade bojkotter för att tvinga fram en sparkning och många där är överlyckliga att han sticker. Jag har läst en del på deras forum och i princip alla ogillar anton B.

Ärligt talat har han gjort fiasko i aik två av tre senaste åren då de slutat i mitten med stark dragning nedåt trots starka lag.

Så nej, jag har inga större förhoppningar om utfallet om han står i vårt bås till hösten.

Varför talar Sanny och Kronwall sig varma över Anton då? Saknar de kunskap om AIK?

1 gillning

Fanns en del synpunkter på Antons temperament och utbrott när han var tränare i Malmö. Detta var dock några år sedan och de indikatorer jag fått från Aik håll är att han mognat, håller bra träningar och är omtyckt.

Vad är oddset på att Blomqvist får sparken och Lindbom tar över nästa säsong?

1 gillning

Förhoppningsvis har blomqvist lärt sig något av aik tiden och utvecklats som tränare, det sägs ju vara lite speciellt att träna dem med alla orealistiska krav som finns där i storstan och många tränare misslyckas där.

Dessutom kan vi ju inte sparka en tränare för tredje året i rad…folk kan ju få för sig att HV är nån slags cirkus…host host.

2 gillningar

En andraplats i år får man ändå se som en överprestation sett till laget han hade.

Jag är tveksam till hur han använde Dvorsky förr-förra säsongen, kändes som att han försökte tvinga in en stor talang i en trång mall. Tänk dig att inte ge Fiala chansen i HA för att han slarvar i defensiven samtidigt som ditt lag är ganska talanglöst i övrigt. Samtidigt så lyckades inte Dvorsky under Filander som är erkänt duktig…

Annars tycker jag laget överpresterat om jag tittar på truppen och konkurrensen i HA. Jag vet för lite om honom för att kunna hylla eller såga. Montén hade jag sett nog av redan dag 1 men AB behöver jag ge chansen baserat på min egen okunskap. Min förhoppning är av HV kan hitta en okej tränare, det skulle vara ett lyft jämfört med de tio senaste åren.

Vi måste ge AB lugn och ro och inte skrika efter avgång ifall vi förlorar 2 första matcherna.

1 gillning