Lagbygget 24/25

AD har inte ett rätt någonstans. Han är sämst alla kategorier och det är tragiskt att han har något att säga till om.

Att ens fundera på att behålla Lindbom efter allt han ställt till med är bara för mycket.

Vidhåller att denna trio ledare är det sämsta SHL någonsin haft. Klappkassa alla tre.

Ingen av dem får vara kvar. Blir bara fortsatt kräftgång. Noll självinsikt.

AD kommer att försöka kuppa kvar Lindbom innan årsmötet. Då vi helt saknar ledning så finns risken att han lyckas.

Varför inte behålla Nubben också? Han är ju klart bättre än Lindbom.

Värre om Lindbom blir kvar än Nubben.

8 gillningar

Har man nappat på medias beskrivning av honom? Tycker han verkar vara en sund person men inte koll på hans matchcoaching tex.

Instämmer helt! Nubben har varit bakbunden av Lindbom! Finns nog en anledning att Lindbom ville ha in Nubben. Nubben är snäll och vågar inte gå emot stora stygga vargen Lindbom.

Nubben ville ha kvar Challe- hade nog varit rätt med facit i hand.
Nubben ville inte ha in Tedenby. Lindbom körde över eller manipulera Nubben!
Känns som Nubben är en marionettdocka för Lindbom.

Lindbom står direkt efter matchen och kommenterar banderollen att det är helt fel väg att gå. En normal människa hade uttalat sig mer om vi kommer sätta oss ner efter denna skitsäsong!
Men NEJ han förvarar sig att han ska vara kvar indirekt! Fy fan!

2 gillningar

Jag tycker definitivt Dichow ska få chansen som förstemålvakt. Men tycker att Hv behöver säkra upp med en jättebra andrakeeper. Får inte bli ngn Ortio, Brattström backup iaf. Dichow förtjänar chansen helt klart.

2 gillningar

Alnefelt ryktas in enligt Aftonbladet. Var väl inte jätteimponerad av Hugo säsongen vi åkte ur.

Men. Till skillnad från många andra är jag långt från säker på att man ska gå på en solklar målvaktsetta. När HV har gjort det har det allt som oftast gått åt helvete: Minns Wesslau, Larsson, Gunnarsson och Ortio.

I Alnefelt/Dichow skulle vi få två jämbördiga och unga målvakter. De skulle förhoppningsvis tävla satan i att vinna kampen om förstaspaden.

Och faktum är att sist vi fick fram en bra målvakt var förutsättningarna precis så. Det var tidigt 00-tal och Jonas Fransson och Stefan Liv var de som tävlade…

13 gillningar

Tycker att Lindbäck, Hansson, Tedenby, Nättinen absolut inte håller måttet.

Stakkestad känns mer spännande, men även han får de nog göra sig av med. Han kanske hade kunnat göra ett ok jobb om han hade spelat som han gjort i kvalet vissa matcher.

Forsberg känns synd på ett sätt, vill att han ska vara kvar men han har tyvärr inte levererat. Där måste man göra ett obekvämt beslut tyvärr.

Hoppas att Hv inte plockar för mycket spelare från bottenlag tex OIK, vi behöver ha in vinnare. Men tar gärna Engsund.

2 gillningar

Exakt så, två unga och hungriga målvakter som varje träning sporrar och krigar med varandra om vem som ska stå!

Jag gillar Dichow, tror att han kan bli riktigt bra. Det som imponerar mest med han är ändå att han går in i ett så pressat läge och verkligen levererar, över 94% i räddningsprocent. Får lite Stefan Liv vibbar när det kommer till psyke och attityd!
Det ser väl inte alltid så jäkla stabilt ut men han är stor och tätt, en modern målvaktstyp, egentligen raka motsatsen till Ortio och Brattström som vi gick in i säsongen med och där skotten går rakt igenom dom.

5 gillningar

Ja Alnefelt/Dichow känns som ett solitt målvaktspar, en 1A 1B lösning snarare än en tydlig etta och en tvåa. Båda två relativt unga fortfarande och att få jobba med en målvaktstränare som har ett track record av att utveckla unga målvakter. Hugos tjej (sångerskan Wictoria) är från trakterna om jag inte missminner mig, vilket gör det än mer logiskt. Förhoppningsvis har han även tagit kliv borta i na.

2 gillningar

Dichow/Alnefelt

Pilut-Engsund
Kaski-Seppäle
Fransson-Nyberg (denna värvning förstör allt)
Sjöholm

AP-Lias/L.Karlsson-Borgström
Brännström-Smejkal-OSL
Forsberg(om lindbom försvinner)-Mölgaard-Lenc
Igneberg-Tikka-Stakkestad
Tedenby

Om man tittar på forwardsidan så behöver vi få in spelare i tydliga roller, spelare som tidigare under flera säsonger har presterat på den nivå som man värvas in för att vara på.
Vi behöver två toppcentrar plus en tung powerforward för dom två topplinorna.
Vi kommer att behöva bryta kontrakt på ett flertal spelare i den lägre hierakin eftersom truppen redan är överfull på mediokra utfyllnadsspelare som inte håller SHL nivå.

AP-Ny-Borgström
OSL-Ny-Ny
Lenc-OFM-Brännström
Stakkestad-Tikka-Önerud (förläng?)
Träff, Ingberg Nilsson

Bryt med:
Lindbäck
Hansson
Tedenby
Forsberg

Inte förlängt:
Shore
Nättinen

Backsidan är så extremt spretig och felbyggd så där måste jag tänkte till både en och två gånger hur man ska få rätsida på den.:smile:
Men här har man ett oerhört stort och viktigt arbete framför sig.

Nyberg är en bra värvning om han är tänkt att spela i dem nedre regionerna, men ryktas han med den lönen som han gör så är det helt fel att ta in han. Till rätt lön absolut.

De lägger fram ett antal ’bevis’ för att ovanstående stämmer. Får hoppas de bara är bittra…

Tror Brännström kommer göra en bättre säsong om vi får in en “riktig” coach. Jaja jag vet… ALLA kommer göra en bättre säsong utan Lindbom.

5 gillningar

Ingen mer säsong med dumphockey nu, jag pallar inte det

3 gillningar

Hur ser tränarkontrakten ut? Om nu AB är klar och Lindbom ska va kvar ska vi ha 4 coacher då?

Skulle inte förvåna mig om Davidsson blir scout så han kan misslyckas med ett tredje uppdrag i klubben.

3 gillningar

Som jag minns den säsongen var jag förbannad över att både han och Gunnar gav motståndarna 1 gratismål varje match. Men jag ser nu att han låg på 90,4% och 3,16 insläppta i snitt på 22 matcher så jag kanske var väl hård där.

Instämmer helt, mkt imponerand av dichow, och han kommer garanterat ta kliv nästa säsong också.

1 gillning

Alnefelt vore ett bra komplement till Dichow. Visst är det är chansning men ändå kul med två unga lovande målvakter.

Finns det dock en kanonmålvakt tillgänglig på marknaden är det nog att föredra HV behöver säkra kort.

2 gillningar

Jag ser nog ärligt talat gärna dichow som första nästa år. Ihop med någon jämnbra som kan fightas ihop. Likt leksand med Larsson och armalis.

2 gillningar

Pilut har ju ett år kvar på kontraktet men Lausanne har ju fullt med importer, säker därför.