Lagbygget 24/25

Är verkligen Kaski och Nardella ute ur bilden, våra poängstarkaste backar. Visserligen dåligt +/- men långt ifrån sämst, bättre än Strålman, det är ju bara Säppälä som har bättre +/-. Sen tror jag Kaski är en positiv injektion för laget. John Nyberg och de här två, där tror jag att vi har en stabil grund på backsidan.

Jag tycker att Nardella levererat nästan på pricken enligt åtminstone mina förväntningar.
29p på 50m är bara marginellt sämre en i DIF.
Även arbetet i defensiv zon stämmer överens med det han presterade i DIF.

3 gillningar

Vi behöver en back som kan skjuta men man kan ju hoppas Kaski kan tänka sig gå ner nåt i lön för så bra har han inte varit denna säsong.

1 gillning

Pilut kan vi släppa tror jag.

Nardella är dyr och borde nog släppas. Försöka skriva ett 2år med kaski för en jävligt bra peng för våran del.
Lasta nardella pengarna på 1år med lalaegia.
1 år till med strålman och sett ett C på honom.

Tror som flera här att backsidan kan nog höjas ett eller två snäpp beroende på tränare och spelsystem. Annars hade ju inte dessa backar från andra lag tex seppälä lyckas så bra i andra lag.

lalegia - strålman

Sjöholm - Nyberg

Seppälä - kaski

Fransson Strandell

4 gillningar

Jag har lite svårt för det här resonemanget att ett nyförvärv automatiskt ska ”ersätta” en tidigare spelare. Jag köper resonemanget i ett läge där man har ett fungerande system där alla spelare fyller en viktig roll, och där man vill bibehålla detta system, och således ersätta komponenter som försvinner. Men vi är i ett läge där vi inte har haft ett fungerande system på flera säsonger - för mig är inte det viktiga att nyförvärv ska ersätta någon specifik spelare, utan att vi börjar värva utifrån tilltänkta roller och faktiskt börja bygga ett lag med ett fungerande system.

4 gillningar

Detta är första gången som jag lägger mig i en laguppställning på backsidan.
Strålman-Nardella
Sjöholm-Kaski
Fransson-Nyberg
Säppälä
Ja det är är bara en ny back, men det är vad jag tror på ett gäng som kan vara samspelta.
Ni får gärna idiotförklara mig det kan jag hantera.

1 gillning

En hel seppälä kommer inte liras som sjunde och borde inte göras heller.

1 gillning

Nyberg petar Seppälä. Händer det hoppas vi nåt finskt lag vill ta över kontraktet :sweat_smile:

Jag satte Säppälä där för att gardera mot skade-benägenheten, men givetvis kan han hålla sig i form byter vi honom mot en av de andra. Han hade ju trots allt bäst +/-.

Om vi säger att det inte finns så mycket av klass på marknaden och spelarna vill stanna i HV plus att Engsund kommer.

Sepällä Kaski
Engsund Nardella
Nyberg Sjöholm
Fransson Hallquisth

Troligvis helt okej med ett fungerande spel. Strålman har jag svårt att få in med Nyberg värvningen.

3 gillningar

Nej men vi har en given budget som alla spelare behöver finansieras av. Tar vi in Nyberg så betyder det mindre pengar till annat.
Uppställningen jag gjorde var mer för att visa att play in kändes som ett rimligt mål då min fåtölj-trupp inte var så mycket bättre. Laleggia bättre än Kaski men Nyberg klart sämre än Nardella, inga ersättare till Sissons och Maalahti.

Tycker det är tråkigt att HV betalar dyrt för bredd som Nyberg när vi har Fransson och Sjöholm.
Jag hade skippat den typen (Nyberg) av spelare för att ta in en bredare spets.

3 gillningar

Nybergs lön vet vi väl egentligen inget om mer än rykten.

2 gillningar

TACK!

Nyberg kommer vara jättefin att ha när vi ska bänka Sjöholm 10 matcher in

Engsund tror jag inte kommer, om han nu har rotat sig i Västervik. Det blir nog LHC, Jönköping är lite längre men bättre väg, Lakers ännu längre och betydligt sämre väg. Vad som talar för Engsund och HV är att han spelade för oss som junior, men vad som talar emot är att Oskarshamnare inte gillar HV. Jag har tillbringat varje sommar sen urminnes tider i Oskarshamn, det är bara FBK, BIF och LHC som gäller.
Lite förvånande faktiskt eftersom Stefan Falk spelade i HV och hans farfar och farfars bror som var kommunalorförande i Oskarshamn åkte ofta upp till Rosenlundshallen. Sen kom ju dessutom Pelle G.

2 gillningar

Bättre väg? Finns det nåt mer deprimerande än att åka genom Bruzaholm, Mariannelund och Ingatorp…? :rofl:

2 gillningar

Håller med Dig om Bruzaholm ,farthinder och 40km/t genom samhället . Men sen är det väl inga problem, eller orkar din bil inte upp i Ramskullabacken? Förlåt detta handlar ju om lagbygget och en eventuell Engsund. Men (TimpanHV71) Engsund får ju nedförsbacke mot Marriannelund, sen är det så gott som alldrig fartkontroller i Bruzaholm.

1 gillning

Jodå! Skodan puttrar på bra och förhoppningsvis kör Engsund flashigare än så… :wink:

Tror dock inte att vi är aktuella denna gång.

2 gillningar

Vänta till Nubben börjar trissa upp priset, då ska du nog se att han hamnar hos oss. Dock till ett rejält överpris, men ändå.

Fick till mig idag att Nubben städat av sitt kontor och lämnat.

Jag kan inte bekräfta detta själv men personen det kommer ifrån umgås med Teden så det kommer från det hållet.

Som sagt, ta det med en nypa salt för jag kan själv inte bekräfta det :blush:

19 gillningar