Lagbygget 24/25

Tar gärna hem dom två också, problemet är bara att vi har så få platser kvar i laget och behöver galen spets in där om laget ska bli bättre.

Då får man bryta lite kontrakt. Det kommer att kosta en slant, men det behövs ett omtag och en rensning rakt över banan.

3 gillningar

Tycker det låter sunt att plocka hem ej avdankade HV-spelare. Sandberg denna och Bengtsson nästa säsong.

Brännström - Bengtsson - Sandberg vill jag se i framtiden

1 gillning

Absolut, hade varit underbart om de bröt med 2 och fick in dessa lirare

Nja, tror det där var en felaktig uppgift som började spridas från Sanny och Svensson som tog 900 miljoner delat på 14 baserat på nya tv-pengar. Men efter intervjun med SHLs VD härom veckan så framkom det att det aldrig varit aktuellt att alla dom pengarna skulle gå direkt till klubbarna.

DÄR! Snackar vi en brunkar kedja som ändå också kan producera poäng

För att inte nämna gaget till Crut

Jag vill självklart ha Zion i laget. Men var ska han in? Vi har, för att citera Margareta Sandstedt “fyrtio tusen miljarder” spelare redan för tredje och fjärde kedjorna. Jag ser tyvärr inte Zion som en spelare för top två.

1 gillning

Nä det går aldrig värva Zion för topp 2 han måste förtjäna den platsen med bra spel. Men hade kunnat se Zion - Fisken - Träff som en spännande ungdomlig lina.

1 gillning

Ja men nu är ju tydligen Träff förlorad och Seattle lär “kräva” plats i toplina för Fisken.

Då kan Seatlle plocka över han nu då för Fisken är inte topp 2 center i ett bra SHL lag.

Finns den intervjun nånstans? För även Idrottens affärer, som brukar ha koll, skrev häromdagen att det är 60 mille från och med nästa säsong.

AP20 Lias Borgström
OSL Jasek Lenc
Brännström Bengtsson Sandberg
Ignberg Fisken Petersson/Träff/Zion

Lös det laget tills nästa säsong så är jag nöjd. Nubben jag litar på dig börja Hymla.

Väck med Foppa, Tedenby, Tikka, Stakkestad, Lindbäck och Herman. Det finns ingen framtid för nån av dom i HV. Har vi dom kvar är det bara för att vi måste.

2 gillningar
1 gillning

Tack! Det är iofs absurt att så lite kommer klubbarna till del isåfall. Det är ju de som är produkten, SHL som organisation behöver inga hundratals miljoner.

Sen verkar det ganska luddigt och beroende på SHL: s totala intäkter så jag tolkar det lite som att summan inte är huggen i sten.

När avtackar Hv spelarna som inte blir kvar? Lär ju inte komma in ngn värvning sålänge det inte har skett?

När händer egentligen nånting? Känns som det kommer ta tid. Att avtacka spelare utan att veta hur ledningen ser ut känns jättekonstigt. Sen är väl såna som Nättinen och Kalle givna.

Ja, vad är det som dröjer?
Vi vet att Blomqvist är klar för oss, men vi vet inte om det är AC eller HC ännu. Beror på hur man gör med Lindbom, vilket man vid detta laget borde ha kommit fram till.

Enligt rykten här på forumet tömde Nubben sitt kontor och borde därmed lämna snart, även enligt hemsidan.

Vem tar över SC-rollen? Hur blir det med Davidsson/Gustafsson?

Fasen, allt detta borde föreningen ha löst tills nu tycker jag. Vad är det som drar ut på tiden?

Möten ska hållas och gå igenom exakt vad som ska göras. Bättre att de tar en dag extra och blir bra än att de ska gå fort och saker inte tänka igenom.

3 gillningar

Borde redan vara löst och man meddelar det denna vecka. Allt annat är fiasko igen. Ska man sitta i grupp och älta saker fram och tillbaka i 2-3 veckor?

1 gillning