Lagbygget 24/25

Ja, om man spelar i ett väl fungerande lag som “she left you” knappast i vårt “kaoslag”. Spelare som Zion ska spela högt upp i laget annars är det bortkastat.

Konstaterat? Nej.
Rimligt att dom kommer? Nej.
Lika bra att räkna bort dom helt, skulle dom av någon ogrundlig anledning signa för HV så får man väl vara glad då, men 99,9% att ingen av dom lirar kommande säsong.

1 gillning

Vadå She left you? Alla tjatar om att vi ska ge juniorer chansen, Zion Nybeck är nästintill en Junior, fast med en bättre säsong bakom sig än våra J-20 spelare. Men han vill ingen ha? Bättre plocka upp Juniorer som kanske inte ens klarar av att lira i en fjärdekedja. Vi ska väl satsa på våra unga spelare eller? Blir sjukt besviken om Zion går till ett annat lag och gör succe alltså. Har ni ens sett Zion spela? Gynge gör ungefär lika mycket poäng som Zion och han hade förmodligen gjort 30 poäng i SHL om han hade varit kvar.

Zion gjorde fler poäng än Anton Rödin som brukar göra runt 30 poäng / säsong!!

Jag är övertygad om att Zion inte är sämre än Brännström.

4 gillningar

Vill Zion tillbaka till HV vore kommande sportchef bara korkad att tacka nej till honom.

1 gillning

She left you= Skellefteå :wink:

2 gillningar

Ser ingen plats till honom alls faktiskt.

Ska det bli aktuellt så måste nog fyra forwards med kontrakt utanför topp sex försvinna samt Önerud inte bli kvar och det känns inte troligt.

Vi spekulerar ju i en tredjekedja med Lenc och Isac som ytterforwards. Håller Nybeck i en tredjekedja? Är han en gnuggare i en fjärde?

Tror han är lite som Foppa, behöver nog spela i en toppkedja för att komma till sin rätt, ev ev i en tredjekedja.

Då återstår med kontrakt eller aktuella att vara kvar för en fjärdekedja:

Träff
Pettersson

Tedenby
Forsberg
Lindbäck
Tikka
Ignberg
Stakkestad
Hansson

Önerud utan kontrakt.

Samt nya juniorer på väg upp.

Är väl Tedenby han ersätter i så fall.

1 gillning

Zion mot Tedenby? Köpt, vart skriver jag under?

5 gillningar

Nybeck håller garanterat i en tredje!

1 gillning

Tycker man ska rensa bort skiten och plocka in Nybeck Heikinnen zuzdalev där har vi tre unga lovande spelare som förmodligen kan utgöra en stomme i andra - Tredjekedjan flera år framöver!

1 gillning

Jag tror du önskedrömmer lite…tyvärr

2 gillningar

Låter inte helt orimligt nej. Oavsett vad kommer jag hålla lite ögon på vart han tar vägen för nöjes skull, gillar offensiva backar hehe

Såg en Rental Buss i stan idag där det står att den är hyrd
i sundsvall…så jag blev skitglad… :grinning: :rofl: :crazy_face:
Hoppas…Hoppas!!!

6 gillningar

Davos är där och rycker. Bra med pengar, storklubb, OTROLIG arena. Där kan vi få svårt att tävla.

3 gillningar

Inte mycket att fundera över forwards egentligen allt ser ganska “klart ut” . Tänker man topp 6 eller än mer topp 9 så blir det ännu tydligare. Vi har 6:st topp 9 (AP20, Borgström, Lenc?, Isac, Osl, Ofm). Vi behöver alltså 2 centrar och en forward.

Sen har vi “resten” på plats 10 och neråt. Vem kan kanske ta en topp 9 roll? Och vilka försvinner för det är inte rimligt med så många “beiga spelare”

2 gillningar

Tar ju hellre Zion än Tedenby alla dagar i veckan.

Men är ju en ickefråga så länge Tedenby har kontrakt. Men billigare och framtiden för sig och kan ta rejäla kliv. Vi har missat x antal spelare som är våra som numer gör det bra i andra klubbar.

Anton B
Strandberg
Heikkinen

hade jag fått bestämma så hade jag velat ha “hem” Zion och Filip Sandberg. Två killar med HV-hjärta och potential. Trött på alla legoknektar. Det har varit ett extremt tungt lass för de av våra “egna” spelare i år att ensamma bära klubbhjärtat, och den enda som presterat utifrån förväntningar av dem är väl Önerud. Men spelare som Tedenby, Brännström, Petersson har underpresterat - och här ska man verkligen inte underskatta den psykologiska betydelsen. En tuff säsong tar hårdare på de med hjärta för klubben, så enkelt är det.

En del av HV:s historiska framgångssaga har ju varit en tydlig värvningsfilosofi med: i första hand egna produkter eller spelare från egna leden, i andra hand spelare från bygden/regionen, i tredje hand resten av Sverige, sen finnar… Nu är det nästan tvärtom. Kolla bara guldet 2017, då hade vi runt 15 ordinarie spelare från egna leden (med egna leden räknar jag även de som kommer nån annanstans ifrån, men som har juniorfostran här).

Så säg hejdå till en massa legoknektar, och ta “hem” lite pojkar. Det får kosta vad det kostar. Vi får ju också 15 mille extra nästa säsong i TV-pengar.

10 gillningar

Tar gärna hem dom två också, problemet är bara att vi har så få platser kvar i laget och behöver galen spets in där om laget ska bli bättre. Däremot hade man ju SUPERGÄRNA sätt dessa två ta andras platser i laget tex Stakkestad, Lindbäck, Hansson, Tedenby, någon av dessa ut och Zion och Sandberg in, det hade varit najs

1 gillning

Om jag förstått det rätt blir det 2 miljoner extra som betalas ut, inte 15.

1 gillning

Gott att se dig @dekman :muscle:t2:

7 gillningar

ah kanske inte är direkt det ökar så mycket. Men nya avtalet som gäller fr.o.m i år kommer ge ca 65 miljoner per säsong och klubb mot 45 idag. Men som sagt, det kan ökar successivt.

1 gillning