Lagbygget 24/25

Hugo kommer nog inte ge upp drömmen. Svårt att se att han skulle komma till hv nu.

1 gillning

Vem bör ersätta Ortio?

Tror ni att en 22årig Hugo Alnerfelt givit upp NHL drömmen och kan tänka sig komma hem eller är det ett rejält långskott?

Jag hade gärna sett Aiks målvakt Antoine Bibeau. Perfekt ålder för att inte dra över till NHL med ganska gedigna siffror över åren.

1 gillning

Tveksamt. Jag ställer mig egentligen tvekande till att någon svensk i Nordamerika kommer att komma hem. Stenlund, Lias, Brännström framförallt som nämns varannan timme. Kul att drömma om men inte realistiskt.

Man förlänger säkert med Ortio och låter honom ha andraspaden.

1 gillning

Oskar Olauson och Filip Cederqvist verkar inte ha gjort någon större succé där borta. Kan dom kanske vilja komma tillbaka?

Filip tror jag är klar för annan SHL klubb, för mig expressen hade länk han är klar för Frölunda?

Olausson är en spelare jag tror kan bli perfekt för framtiden. Inte riktigt bra nog för NHL men kan säkerligen bli en riktigt bra spelare på SHL-nivå, typ i en andrakedja framöver.

Björklöven sparkar Viktor Stråhle och gänget. Skulle inte bli alltför besviken om man försöker locka till sig honom inför nästa säsong. Hellre några framtidsnamn än fullt av föredettingar i båset.

Han är jättespännande. Frågan är om han ger upp NHL drömmen ett tag? Kan ju vara bra att växa i SHL i ett eller två år?

Stråhle och Blomqvist hade nog kunnat vara en riktigt grym kombo. Åt av en slump pizza med Stråhle när jag kollade kvalmatcherna mot björklöven och han slog mig som en skärpt kille som hade bra koll på det mjuka och skulle kunna bli ett perfekt komplement. Då har vi en som levererar raka rör och hårtorkar och en som värnar om gruppen. Tror den kombon kan vara en jäkligt ”high reward” på.

2 gillningar

Känns dock svårt att visa handlingskraft som klubbledning om man värvar en sparkad HA-tränare. Den värvningen ser jag mer eller mindre som obefintlig chans till. Och jag tror vi ska sikta högre. Filander i så fall.

1 gillning

Ja Filander vore oneklingen ett riktigt bra namn. Det som talar emot är väl att HV verkar bestämt sig för att satsa på AB långsiktigt, oavsett roll kommande år. Filander vore även det en långsiktig lösning som HC isf, i mina ögon.

Dessutom är det väl i år läget finns. Nästa säsong går merparten av “storklubbarnas” tränarkontrakt ut, och då lär vi få svårt att stå oss i konkurrensen om signaturer av Filanders klass.

Blomqvist som hc och stråhle som Ass?

1 gillning

'Huvudtränaren Viktor Stråhle får sparken och de assisterande tränarna Robert Lahti och Stefan Öhman kommer inte att erbjudas nya kontrakt, meddelar klubben på sin hemsida.

Kenttä säger vidare att Stefan Öhman har erbjudits en roll som ansvarig för fysträningen i herrlaget."

Man får hoppas på något liknande om/när Hv väl meddelar förändringar i tränarstaben. Pelle och JD kan få bli ansvariga för Hv-dagen eller nåt i den stilen.

2 gillningar

En nära vän till mig säger att Shore endast var muntligt överens med lhc men att media skrivit de som att de skulle vara helt 100%

Jag har ju förstått och räknat med att de är 100 klart. De borde de väl vara ?

1 gillning

Vet inte när det va A.D va med i podden.
Men då hade han ju klart för sig om så jävla mycket. Sen dess har han haft en massa tid att jobba på saker. Men inte ett skit har kommit fram förutom offerkoftan.
Ena stunden ska han göra om HV71 till Sveriges bästa lag. Ena stunden vet vi fans inte vad en ordförande för egentligen.

Om han menar hälften av det han sa så borde Nubben, Lindbom redan varit bort från Garden.
Men han snackar mest verkar det som.
Även han själv borde ta sitt pick och pack och ta hand om sitt företag och sin familj.

Om han ens vill bli trovärdig så måste det ske saker idag. Men jag tror inte ett skit kommer hända för han vet inte hur han ska få sina ord till handling.

2 gillningar

Han är 100% klar för Linköping, Madhawk skriver inte något sådant utan att ha ordentligt på fötterna.

Bara han inte stannar i HV är jag nöjd

Med tanke på hur oengagerad han såg ut i kvalet så bryr jag mig inte om att Shore lämnar.

Nej jag fattar heller inte de som går på det här snacket han hade JP häromdagen. Samma ord nu som i podden för flera månader sen. Det känns onekligen som han bara köper tid fram till Dess att han inte är tillgänglig längre. Det är ju bara skrattretande att han nu säger att han fått reda på vad som är fel.

Shore är ju kvar i stan iallafall.