Lagbygget 25/26

Eftersom diskussionerna dragit igång rejält kör vi nu en tråd om nästkommande säsongs lagbygge redan nu :blush:

4 gillningar

Några mer som vill försöka sig på att bygga en laguppställning till nästa säsong? (Om vi är kvar)
Känns roligt att pyssla med Lindström och ev pilut in i truppen

1 gillning

Jag kan börja:

Alnefelt/Glifford/X

Laleggia - Alsing
Pilut - Borgman
Sjöholm - Day
Gustafsson

Linus Karlsson - DG - Ang
Louto - Lindström - Sandberg
Ap - Bengtsson - Brännström
Ignberg - Reber - Träff

2 gillningar

Hallqvist? Är det ett drömbygge? eller realistiskt vad du tror?

• Oscar Engsund (D) - 27/28
  • Hugo Alnefelt (G) - 26/27
  • Olle Alsing (D) - 26/27
  • Isac Brännström (LW/RW) - 25/26
  • Sean Day (D) - 25/26
  • Olof Gifford (G) - 25/26
  • Wilhelm Hallquist (D) - 25/26
  • Radan Lenc (LW/RW) - 25/26
  • Joona Luoto (LW/RW) - 25/26
  • William Nilsson Ingberg (RW) - 25/26
  • Hugo Pettersson (LW) - 25/26
  • Oskar Stål Lyrenäs (RW) - 25/26
  • Mattias Tedenby (LW) - 25/26
  • Tommi Tikka (C) - 25/26
  • Herman Träff (LW/RW) - 25/26
    ChatGPT gav mig detta

Dichow 25/26
Hugo Fransson 26/27
viggo gustafsson 25/26

1 gillning

Där är det väll rimligt att 2-3 spelare lämnar också

Hugo Fransson och Viggo Gustafsson sva väl vara med här också

Även dichow ifall det ska vara spelare med kontrakt?

jag tog från EP, den verkar blandat ihop forslund med dichow, då jag fick plocka bort honom, och de andra är inte lista som aktiva i hvs roster då de spelar för andra lag på lån, men har lagt till dem

Fransson, Hallquisth, Gustafsson, Landén och sen t.ex. Annborn som knackar på. Vi har många unga som gör det bra. Frågan är vilka som kommer släppas och vilka som får chansen.
Samma på forwardssidan.

Liljander har väl gillat att släppa upp unga förr och även nu pratat om att bygga en stomme av HV-killar.
En stor fördel med det är att vi kan spendera riktigt tunga pengar på toppkedjor/backpar.

2 gillningar

Hallquist och Viggo

Före

Fransson och landen

2 gillningar

Alnefelt/Glifford

Laleggia - Alsing
Pilut - Borgman
Sjöholm - Day
Hallquist - Gustafsson

Lenc - L. Andersson - Ang
Louto - Kero - OSL
AP - Bengtsson - Brännström
Reber - Lindström - Träff
HP - WIN

2 gillningar

Kul! Nästan så vi borde få en Lagbygget 25/26-tråd…

Jag kör ett bygge utifrån hur jag tror att Liljander kommer resonera.

Får förlängt
Jonathan Ang
Victor Sjöholm
Måns Lindbäck
Joey LaLeggia

Får inte förlängt/lämnar
Oliwer Kaski
Mikael Seppälä
Axel Landén
Herman Hansson
Åke Stakkestad
Henrik Borgström
Oscar Fisker Moelgaard

Bryter med, fast kontrakt
Frederik Dichow
John Nyberg
Mattias Tedenby
Tommi Tikka

Frågetecken?
Tanner Kero
André Petersson

Det ger oss följande grundtrupp:
Glifford (Alnefelt)

Alsing-LaLeggia
Engsund-Day
Fransson-Sjöholm
Gustafsson

Lenc-X-Ang
Luoto-X-X
Brännström-X-Reber
Träff-Lindbäck-OSL
WIN

Om vi kollar målvaktsparen så känns det ju redan nu rätt spikat. Dichwo försvinner.

På backsidan frigörs två rätt dyra kontrakt i Kaski och Seppälä vilket öppnar för att vi kan ta hem Lawrence Pilut. Det gör backsidan ett snäpp vassare. Frågan är dock om man kan ha kvar Engsund då om vi samtidigt kommer vilja förlänga med LaLeggia med tanke på att backsidan kommer bli rätt dyr… Landén lär man inte satsa vidare på då vi redan har utlånade Viggo Gustafsson och Hugo Fransson. Tror ändå man vill försöka ha åtta backar och därav förlängning med Sjöholm som ändå varit i stort sett given i Blommans trupp.

På center- och forwardssidan kommer Borgström och Moelgaard lämna ett enormt tomrum efter sig. Tikka och Tedenby har ett år kvar på sitt kontrakt och det kommer bli lättare att bryta rakt av om ingen vill ta över. Så här tror jag båda försvinner, alternativt om man inte fortsätter med Tedenby ett år till, men där han är fullt medveten om att även om lönechecken är hög så kommer speltiden vara minimal. På det ryktas Bengtsson och Lindström in. Både Bengtsson och Reber kan spela center. Det kommer göra det svårare att förlänga med Kero, i alla fall för den lön han har idag. I ett drömscenario kanske han kan acceptera ett längre och billigare kontrakt? Sen är ju frågan vad som händer med AP. Just nu pekar väl det mesta på att man inte kommer vilja ge honom en topplön. Det är om AP kan tänka sig att gå ner i lön. Så med Lindström och Bengtsson på väg in skulle kedjorna och backparen kunna se ut så här.

Pilut-LaLeggia
Alsing-Hallquisth
Engsund-Day
Sjöholm/Gustafsson/Fransson

Lenc-X-Ang
Luoto-Lindström-Reber
Brännström-Kero-Bengtsson
Träff-Lindbäck-OSL
WIN/Hugo P

Inte en jättesexig forwardssida om ni frågar mig. Klart är, om nu Lindström och Bengtsson är på g in, att vi kommer behöva landa en riktig klasscenter, samt en forward i helst Ang, minst Luoto-klass. Vi har en sån i AP, men där handlar det nog precis som i fallet Kero om hur mycket de kan tänka sig gå ner i lön.

5 gillningar

Lindström kommer aldrig vara 4de center och Kero kommer inte vara 2de center om han blir kvar.

Vad tror ni om Strålman? Fortfarande inte avtackad av HV71 och står inte som retired än på EP?

1 gillning

Är OK med att byta plats på dessa. Jag tror dock att Kero har en till nivå i sig, och att steget från 4.e till 2.a center blir för stort för Lindström.

Idioti att sätta Lindström i 2 kedja…

OSL är väll inte självklart att han stannar.

Varför är det idioti?

Ingen Hallquist i uppställningen?