Lagbygget 25/26

Så kanske det är… Hade varit kul att se han en andra säsong i ligan. Tycker ändå att det finns mycket hockey i han. Men det kan ju verkligen vara en anledning till att varken Kaski eller Laleggia är avtackade…

Verifan om Day. Hans tjej och han verkar trivas extremt bra här.

Jag tycker själv att de finns andra kontrakt att reda ut än att lägga energi på Day

6 gillningar

Då kan vi officiellt börja laborera med Woods i lagbygget.

Osar Sweatt.

1 gillning

Jag har en magkänsla som säger att det kommer bli riktigt bra med Woods, hoppas att den stämmer.

Bill Sweatt and tears ? :sob:

1 gillning

Går dina profetior in att vi har fått en ny Axel Holmström och en ny Bill Sweatt på halsen då är domedagen nära och tamefan redan kört, triss i negativa kval here we come…:joy:

4 gillningar

Nu fattas det bara en Christian Sandberg och en Emil Johansson :smiling_face:

12 gillningar

Haha ja det gick att såga den med! :sweat_smile:

Frågan är klurigt ställd.
Ofm eller lindström som 2a center…
fick jag önska skulle ofm ruttna på den amerikanske kulturen. Basunera ut i media på sin gulliga smådanskländska att han trivs bäst vid vättern och pengar är inte allt.
Så kommer han hem till oss igen.

Med det sagt tycker jag inte Lindström är en dålig värvning. finns goda chanser det slår väl ut. Men att ha ofm kvar hade självklart varit att föredra.
Ofm “1a”, lindström “2a”

3 gillningar

Nu när ledarstaben (inkl BL och analytiker) verkar få de spelartyper de efterfrågar finns det inte så mycket att skylla på om det inte skulle funka. Upp till bevis AB…

3 gillningar

Haha! Ibland är du ännu mer ”team halvtomt” än mig! Men jag håller med. Det finns nåt negativt med allt! Vi skulle nog ha kul ihop! :joy:

3 gillningar

Tur för dig att du är mod, de är så nära bann på den så de inte går att beskriva… Att du ens kan nämna CS, får fortfarande ångestattacker över att Hult värvade honom som ersättare till Gustafsson den säsongen >_<

2 gillningar

Guuud vad kritisk jag var då. Men nej. Sandberg var enligt somliga på forumet en bra ersättare till Gustafsson :rofl:

2 gillningar

Lejacques
Jag tror du bu behöver hålla i sär frågorna.
1: Kommer Lindström vara en uppgradering jämfört med säsongen som var.
2: Kommer Lindström göra bättre ifrån sig än vad M hade gjort om han stannat.
På 1 svarar jag med tveksamhet ja. På två svarar jag utan större tvekan nej.

1 gillning

Här är något jag håller med om. Jag hade hellre behållt fisken nästa säsong än att värva Lindström om det hade varit möjligt, för Fisker utvecklas fortfarande och har potential att bli en högklassig center.
Men förra säsongen hade en spelare som Lindström gjort mer nytta med sin stabilitet och sin rutin och jämna nivå än en ung fisk som pendlade i sina prestationer.

3 gillningar

Rousek - Heponiemi - Ang
Luoto - Lindström/Kloos - AP
Woods - Johnsen/Lindström - OSL
Brännström - Johnsen/Tikka - Reber
Träff

Borgman- Hansson
Hatakka - Alsing
Day - Fransson
Lagerberg

Lehtinen - Dichow

:hot_face: :hot_face:

8 gillningar

Så vill jag se HV 25/26. Till att börja med iallafall…

Hepo kanske blir lite svårt med tanke på att han har kontrakt 2 år framåt?

Nu kommer jag få mothugg och jag har inte facit… men det är många som hela tiden pratar om att vi behöver SPETS. Och kan köpa det, men… vill också hävda att spets är lite överskattat. Det viktigaste, som jag ser det, är att ha en bredd i toppen - inte nödvändigtvis nån som kan göra 50 poäng. En toppbredd och ett starkt kollektiv. Sen om man har en poängkung som grädde på moset, visst, men har man inte toppbredden så spelar det ingen roll. (Plus att det är värdelöst att göra sig beroende av 1-2 spelare)

När vi tog guld sist så slutade vi tvåa i grundserien. Vi hade inte en enda spelare topp 20 i poängligan.

Så går vi in i serien med två toppkedjor där alla har potential runt 30 poäng så kan jag leva med det, även om vi inte har nån som kan göra 50.
(Med det sagt så kommer Ang göra minst 45 poäng i år. Lita på mig!)

16 gillningar

Om Rousek och ytterligare en center ska in så måste både Tikka och Tedenby få sparken. Ändå skulle laget bli helt sjukt dyrt

Ang - Kuokanen - Rousek
Luoto - Lindström - Woods
OSL - Kloos - AP
Brännström - Johnsen - Träff

Över blir då HP, Reber, WIN

Känns omöjligt att ALLA 3 av AP, Rousek och Kloos kommer och dessutom en 1C.

Nej detta känns mer rimligt isåfall, tror AP lämnar

Ang - Kloos - Rousek
Luoto - Lindström - Woods
OSL - Johnsen - Brännström
WIN - Reber - Träff
HP

Men även det känns konstigt, det fattas en center. Blir Tikka kvar ändå?

Blir oerhört spännande att se hur de ska få ihop allt detta.