Lagbygget 25/26

Känner att jag har alldeles för mycket fantasi idag… Kan de va så att Nyberg lämnar idag och 28 blir ledigt så presenterar man Kloos i närtid som tar över 28?

Fick samma känsla som Ragnarsson förde fram att två centrar ska in av intervjunen med Björn som Sportbladet TV hade förra veckan.

Nyberg, Landén, Sjöholm, Seppälä och Engsund ut gör att vi har väldigt lite tyngd och fysiskt spel kvar på backsidan.

Borgman är väl den med någon form av våldskapital. Day är supersnäll men överraskar med en rejäl tackling var tionde match typ.

Behöver inte vara dåligt men det lag som byggs ser inte ut att vara lämpat för “ostrukturerad bottenlagshockey” på gott och ont.

Hansson-Borgman
Alsing-Hatakka
NY/Kaski-Fransson

Jag vill se en billigare Engsund på sista platsen. Defensiv pjäs men också bra på rören som kan smälla på redigt i BP och överlag.

Vi får inte glömma Lagerberg. Tänker att han inte är i HV för att glassa som 7e back utan han vill tävla om en topp 6 plats direkt. Sen om Liljander ser honom som en topp 6 vet jag inte men kan va nyttigt att bygga såhär kanske för att jämna ut det:

Hansson - Borgman
Alsing - Fransson
Hatakka - Lagerberg

Jag tror inte Hatakka valde HV för spel i 3 med en SHL rookie.

1 gillning

Så du hade hellre satt Lagerberg med Fransson?

Ni har glömt finnen som ska bilda radarpar med Hattakka.. Kaski!

1 gillning

Nej. Se mitt tidigare inlägg, kan vara Kaski som tar den sista platsen också.

1 gillning

Det hade varit ett drömmigt backpar faktiskt. Frågan är om Alsing klarar att spela med fransson i ett tredje backpar då?

Kommer bli fullt i bastun av skadade finnar!
Kommer se ut som super blood hockey med Hatakka och Kaski på isen.

Jag skulle så gärna se Kaski i HV med en bra tränare. Sedan kommer jag på att Blomman är kvar och då blir jag inte lika sugen längre. Hoppas vi tar in en assisterande som passar våra backar och som kan leda laget taktiskt.

2 gillningar

OK, vem på forumet kommenterade det här? Och vem startade ryktet på något finskt forum? :winking_face_with_tongue: :winking_face_with_tongue:

19 gillningar

Haha, Tikka till Malmö hade varit en dröm.

Skulle vara något. Då kommer han säkerligen bli den där centern som ****** pratade så väl om. Sen kommer @lejacques ta fram och visar oss siffror som säger att Tikka inte är sådär bra som det ser ut.

2 gillningar

Haha då gör han söker 20+18

1 gillning

skämta inte om sånt..

Hur många spelare till ska vi ha in och på vilka positioner?

Teden tränar med laget fortfarande, behöver inte betyda något men ändå anmärkningsvärt

ribban för anmärkningsvärt är låg när en kontrakterad spelare tränar med laget :wink:

31 gillningar

3 forwards och 2 backar vill jag påstå.

1 gillning