Lagbygget 25/26

Intressant, då lär backarna bli Kaski och Niklas Hansson eller? Och om vi säger på forwards Kloos, Rousek och någon till, på vilken hylla letar vi då? Toppkedja eller mer bredd?

1 gillning

För någon som har ”juristen” i sitt användarnamn, har du förvånansvärt dålig koll på hur kontrakt fungerar. :face_blowing_a_kiss:

5 gillningar

Att något är anmärkningsvärt betyder inte att det är oväntat – bara att det är värt att notera. Att teden nu tränar kan tyda på att han inte är påväg bort - eller åtminstone inte omedelbart. Värt att notera enligt min mening men det kan förstås vara annorlunda för andra.

2 gillningar

Det är väl betydligt fler kontrakterade spelare än Tedenby som tränar med laget? Eller är det anmärkningavärda att han är den enda?

Eftersom det har diskuterats om Tedens vara eller icke vara, så ansåg jag det anmärkningsvärt att han tränade med hv. Inte för att det var oväntat, utan då det talar för att han blir kvar som jag skrev ovan.

njaa
ENgsund tränade med laget och las ut på HV instagram samma dag han lämnade

Det har väl inte talats om hans uttåg utanför detta forum?

Nej eller va? Vad syftar du till?

För någon som ogillar juridikreferenser verkar du ändå rätt investerad i kontraktsrätt. Men… Va? Vad har kontrakt med det här att göra? Jag vet inte exakt vad som står i Tedens kontrakt – det verkar du däremot ha stenkoll på. Men det jag säger har inget med kontrakt att göra överhuvudtaget, utan handlar om det faktum att han faktiskt tränar med HV. Det kan vara helt betydelselöst, men det kan också vara en liten fingervisning om framtiden. Det var poängen – inte någon juridisk utläggning om avtal.

Att du verkar tycka att det är anmärkningsvärt att han tränat med laget när det inte ens finns ett löst rykte att man vill bryta med honom.

Lite som att någon blir förvånad när jag går till mitt arbete där jag är fastanställd imorgon.

4 gillningar

Jag har inte påstått att det florerar några rykten överhuvudtaget. Men eftersom det diskuterats på forumet, så skrev jag – på forumet – att Teden tränade med laget. Att ni börjar märka ord och fastnar på att jag kallade det “anmärkningsvärt” (vilket jag fortfarande tycker att det är) känns rätt krystat.

Återigen, eftersom det tydligen inte riktigt gått in: det handlar inte om att jag är förvånad eller tycker det är något oväntat. Det handlar om att jag noterade hans närvaro på träningen eftersom det kan, men absolut inte måste, säga något om framtiden.

Men det här är nog inte bergstoppen jag tänker dö på, så vi kan nog lämna det där.

3 gillningar

Som sagt, det säger absolut inget om framtiden. Tills annat kommunicerats så här han en HV-spelare och som sådan tränar han givetvis med laget. Precis som nån påpekade så tränade Engsund med laget in i det sista.

1 gillning

Fortsätter från APs tråd här.

Alltså hur många backar ska vi ha? Behålla day och eventuellt ta in 2 till? Kaski kan ju vara en av dom, men lallegia kan ju knappast få plats då.

Går ju tolka som att man kommer gå med 6 etablerade backar.

Det är väl rätt tidigt i silly om man säger så och en trupp blir “aldrig klar” men min farhåga är att vi står där baktunga med varken C eller FW som gör lite mer skillnad.

Nåväl vi ska inte enkom ha spets vi ska ha ett bättre balanserat lag där bredden är bättre. Och Rom byggdes inte på en dag bla bla men *******:s lagbyggde och han som anställde honom. Vi kommer lida minst ett år till av det haveriet.

Visst i fasen. Hansson är ju inte klar.. Han kan ju vara en av dom.

1 gillning

Kan ju vara så enkelt som att Kaski-ryktet som Tomas Ros (?) drog igång helt enkelt inte stämmer. Kaski, liksom LaLeggia är inte avskrivna för de finns kvar som backup ifall det skulle skita sig med Hansson?

Borgman-Hansson
Alsing-Hatakka
Day-Fransson
Lagerberg

Känns ju som en rätt logisk backsida. Balansen. Slänger vi in Kaski istället för Day rubbas den balansen.

2 gillningar

Tror nog ändå att Hansson och Kaski in är de mest logiska. Kaski får man nog till en bra peng och Hansson ger det stabila backparet med Borgman. Eller om Liljander vill köra lite mer crazy och typ:

Borgman - Hattaka
Alsing - Hansson
Day - Kaski
(Fransson, Lagerberg)

För det är inte så dåligt. Tänk att skador kommer uppkomma och att ha Lagerberg och Fransson samt en LaLeggia som vänta är inte så dumt. Tänk bara hur många skador på backsidan HV har haft de senaste åren. Inga chanser på något så dumt som: “I år vill jag ha 12 forwards och 6 backar”

Jag tycker verkligen att Fransson förtjänar en plats på 6 backar, sen vet jag inte hur Liljander ser på det osv.

1 gillning

Absolut men har svårt att se hur Liljander ska få ihop pusslet nu alltså… känns som att det kommer bli trångt och en kamp om platserna