Ska man utgå ifrån att vi ska ha 2 rightare så blir det så här enligt mig:
Borgman-Hansson
Alsing-Hatakka
NY/Kaski-Fransson
Jag tror man söker efter en ny rightare och har kaski som backup bara ifall det skiter sig.
Ska man utgå ifrån att vi ska ha 2 rightare så blir det så här enligt mig:
Borgman-Hansson
Alsing-Hatakka
NY/Kaski-Fransson
Jag tror man söker efter en ny rightare och har kaski som backup bara ifall det skiter sig.
Vet inte om det pratats så mkt om det tidigare (skyller på akut stressreaktion), men Liljander bygger ett lag som ska vara riktigt bra på att spela med och hålla i puck. Hur tänker han kring lagbygget när det gäller de delar i spelet som inte innebär att man håller pucken själva?
Tror som många andra att Day blir värdefull nästa år. Bättre o bättre är känslan.
Om vi får drömma lite – med tanke på att det verkar som att Borgman inte längre ska hyra Piluts lägenhet – vad tror ni om att försöka få in Day och Pilut i backuppsättningen? Är det ens möjligt? Då förlorar vi ju en rightare i Kaski – eller är det Day som ryker då? Hur tror ni uppsättningen skulle kunna se ut om Pilut, mot alla odds, faktiskt kommer tillbaka? Bara om vi leker med tanken.
Personligen tycker jag känslan är att det är Hansson och Kaski på g in, verkar vara ett väldigt fokus på just rightare och det snackas om ett par.
Skulle Pilut däremot vara aktuell så tror jag det är Day som får lämna tyvärr. Skulle det scenariot inträffa skulle jag tro något sånt här:
Borgman-Pilut
Alsing-Hansson
Hatakka-Kaski
Lagerberg-Fransson
Hatakka har haft mängder av olika skador de senaste åren och behöver nog tid på sig att komma in och prestera i shl. Han var i sina bästa stunder en ok sjundeback i nhl så det är en bra spelare men ingen man ska sätta i topp 4 från start.
Därtill kommer vi få fler skador, Fransson kommer få mängder av istid under säsongen.
Enligt mig är Hatakka definitivt en i topp 4.
Kan vara så att Björn kan förhandla och får mer för pengarna helt enkelt än vad Nubben fick.
Får vi 6 bra backar för samma summa som 2 backar så blir det ett helt annan kvalité i truppen.
Självklart är han tänkt topp 4:
Det som kan påverka detta är om omstarten är pga skadehistoriken… lite läskigt faktiskt.
Skulle vara intressant att höra era tankar om lehtinen… kändes som de flesta var positiva efter det var klart att han skrivit på för Hv men sen har det varit tyst.
För egen del känns det inte som en toppklass-målvakt utan mer stabil/ok. Kanske kan får upp sina räddningsprocent med kommande backuppsättning? Har ju inte haft mer än 1 säsongen över 92%…är det bara jag som är något tveksam till denna rekrytering?
“stabil/ok” är ett ganska bra lyft jämför med föregående säsonger. Linus är ju tyvärr inte tillgänglig, annars vet jag inte vem annars jag hellre hade tagit..
Vi hade inte kunnat få in något bättre. Lehtinen är topp 5 i SHL.
Lecitinen med en förhoppningsvis bra backsida i år tror jag kommer bli en riktigt bra cocktail
Lehtinen hade väl bäst räddningsprocent i SHL. Hade han spelat i ett topplag, hade det inte varit lika stor bedrift, som det är att stå i ett bottenlag som Modo. Det säger ganska mycket om hans kvalitet. Jag är inte orolig.
Heponiemi
Kloos
Lindström
Johnsen
Den center sidan känns riktigt bra om allt stämmer. Lindström som 3e som jag trodde. Sen får vi se hur allt slutar =)
Kan bara instämma. Lindström som tredje är klass. Det där hade varit det bästa på många många år. Hoppas ![]()
Den centersidan kan vi inte klaga på. Med tanke på vart vi varit senaste åren.
Känns som att “team halvfullt glas” ökar i antal. Ser mycket lovande ut.
Alltså min checklista inför silly-säsongen var:
Mao tycker jag att Björn är på god väg att tillgodose alla mina önskemål. Skulle det bli på detta vis är det sen upp till Blomman och där är jag mer osäker. Men Björn gör det görbra än så länge.