Lagbygget 25/26

tror knappast att Johnsen är tänkt som extra.

2 gillningar

Sen har vi ju Träff och Hugo P också

2 gillningar

Det känns jävligt spännande nu måste jag säga. ”Tyvärr” även hoppfullt :winking_face_with_tongue: :winking_face_with_tongue: :squinting_face_with_tongue: :winking_face_with_tongue: :winking_face_with_tongue:

1 gillning

Det enda vi kan vara säkra på är att skador kommer komma :rofl:

Det börjar på med nån hemlig skada på Gotland, sen ballar det på sig.

4 gillningar

man verkligen har lärt sig att hata hoppet på försäsongen…

2 gillningar

Fokus!!

1 gillning

Man börjar bli lite smått chockad med hur lagbygget ser ut. Starkast i SHL?

1 gillning

Jag hade nog ställt upp följande

Rousek - Kloos - Ang

Luoto - heponemi - AP

Woods - Lindström - OSL

Bränn - Johnsen - Reber

( träff , WIN , HP , Teden) Där snackar vi 4 kjedjor som ska kunna prestera.

Borgman - Hansson

Alsing - Hatakka

Day - Kaski

Lagerberg - Fransson

Snacka om stenhård konkurrens

Jag förstår det. Jag tror dock han är mer lämpad som center. Med betoning på tror.

1 gillning

Det får vi hålla tummarna för.

2 gillningar

När man läser det där vattnas det faktiskt lite i munnen. :')

1 gillning

Lagbygget ser onekligen intressant ut.
Betänk också att med denna backuppsättning finns det utrymme för resten att lyfta sig nästa säsong.
Och då har jag inte nämnt att vi faktiskt har en stabil målvakt för en gångs skull.
Om bitarna på centersidan faller på plats som det har snackats om. Då borde det resultera i ett lyft för hela laget det också.
Vi har förmodligen en säsong att se fram emot.
Och självklart siktar HV på att gå långt nästa år.

3 gillningar

Det ser bättre ut än jag trodde det skulle göra för någon månad sen. Bra jobbat Björn och co. Men med det sagt så kom vi toksist ifjol och mer än halva det laget kommer stå på isen igen. Blir vi 10a med marginal till kvalet kommer jag vara gråtfärdig av lycka.

6 gillningar

Intressant att de flesta räknar hem Kloos som en done deal, trots att ryktet bara sagt ”nära”. Det är nästan två veckor sen man skrev om det och ”drar det ut på tiden så riskerar det att spricka”, samt att man vill lösa vissa skattetekniska bekymmer först. Jag skulle absolut inte sätta Kloos som ett säkert kort.

6 gillningar

Det senaste jag läste om Kloos var igår från Hockeynews.

Justin Kloos är i princip klar för HV71, men det återstår en del skattefrågor som måste redas ut innan han kan skriva på ett avtal och presenteras.

Samt deras podd där Persson sa något i stil med “det kommer ta lite tid, men det kommer lösa sig”. Sen kanske det blir en Strålman, men denna situationen känns mer hanterbar på något vis (såklart utan att ha någon insyn alls).

Om jag förstått det rätt har Kloos ännu inte fått sin sign-off från Leksand, och det finns vissa skattemässiga detaljer som behöver lösas. HV71 vill ha honom på plats senast i september.

Skulle det dra ut till oktober eller november är det möjligt att intresset svalnar.

Växjö har tidigare visat intresse för Kloos, men verkar ha dragit sig ur, om jag tolkat det rätt.

Inte är det väl tänkt att både reber och träff ska vara reserver? :thinking:

Eller blir det antons favoriter win och tikka som få se på från sidan.

6 gillningar

Vad trollar du om? :grimacing: