Alla dom yngre backarnas kontrakt bryts ju också och har svårt att se att alla vill stanna. Hallquist och Viggo kommer säkert ha SHL-intresse, kanske även Fransson.
Fransson mer än någon annan. Enda fördelen har är om man agerar snabbt och budar över andra lag men gissar att sölkorvarna i ledningen inte har en budget klar och Björn kommer inte våga agera utan att den klubbats vilket slutar med att vi behåller våra sämsta spelare och tappar talangerna.
Hittade ju ingen silly-tråd.
En Slovakisk XC90 svängde precis in på parkeringen på Husqvarna Garden.
Jag kände inte igen föraren men jag tänkte att jag skriver nåt här iaf.
Är det ens “säsong” för att knyta till sig spelare nu? Kan ju omöjligt vara någon som vill något, från något håll, när man står inför ett kvalspel, med all osäkerhet det ger just nu?
Nja, i samma stund som man vet vilken serie man tillhör så är det väl dags.
Behöver ju inte betyda nånting men jag tänkte att jag rapporterar iaf.
Självklart måste man redan ha lagt ut några tentakler även om det är osannolikt att någon skriver på innan det är klart.
Hrivik och Celharik har väl kontrakt i Leksand?
För övrigt tror jag att det vore betydligt bättre för Fransson, Hallquisth, och Viggo Gustafsson etc att få mycket speltid i HA än att vara extrabackar i SHL. I SHL-lag finns inga garantier på det sättet om man inte heter typ Jonathan Pudas eller Joel Persson.
Jag uppsakttar rapporten och ber om ursäkt för att jag missade att göra så i inlägget ovan. Min fråga var mer akademisk.
Var någon turnering i Garden igår. Promenerade förbi med hunden, fullt med människor av blandade ursprung baserat på regplåtar. Även en tjeckisk buss på plats men bagaget fullt av Urquell.
Oavsett serie nästa säsong så hoppas jag klubben har insett vikten av att ha en ordentlig första målvakt… Resten av truppbygget spelar egentligen ingen roll om man har dom målvakterna vi haft iår.
Mitt förslag till nästa säsong.
Olof Glifford, Frederik Dishow, Noel Andersson-
Toppspelare-Toppspelare Toppspelare
AP-Reber-OSL
HP-?- Träff
Viktor Olofsson-?-(det finns ju bara LW bland juniorerna)
Backar:
Toppback-Toppback
Viggo-Hallqvist
Hugo Fransson-Victor Sjöholm
Tycker Måns känns given i en allsvensk trupp.
Skulle också enligt mig kandidera för ”C” eller åtminstone ”A”.
Ja, nu gäller det att hålla i hårt i vissa spelare men inte i andra…
Förmodligen från en för hög hylla för Allsvenskan eller?
Du hittar ingen äldre va?
Tyska ligan tror jag absolut inte är en för hög hylla för ett beräknat topplag i HA. HA-lag har ju ibland fått namn som gått hyfsat i Liiga, och ska man kolla på en forward i den åldern för lite rutins skull så hade jag kollat i just Liiga på någon som Simon Hjalmarsson. Han är smålänning från Gislaved från början. Ja, han är 36 men han kom 4a i finska poängligan på 60p. Kanske kan han tänka sig att försöka spela upp HV som en sista utmaning i karriären? Ettårskontrakt.
Nedgraderingen kommer vara positivt och nödvändigt för HV, FÖRUTOM ekonomiskt såklart. Men bortsett från det så kan varenda jävla kontrakt rivas o därefter låta en kompetent sportchef bygga ett stabilt Lag från grunden. Spännande jävla silly kommer vi ha framöver! typ 15 spelare ska för fan in.
Jag kan känna glädje i att spelare som Tedenby och Tikka snart har haft sin sista stora payday.
Kommer aldrig komma i närheten av månadslönen dom fått av HV71.
Förutom en viss huvudtränare med. Det är det som gör mig mest orolig. Men honom i båset så kommer det dröja innan vi ser räken av shl igen.
Med Blomman som tränare i HA tror jag vi gör en Modo.
De behöll en överhypad AJ när de åkte ur. Här var det minsann viktigt med kontinuitet. AJ var deras gubbe.
Modo svarade med att falla ihop totalt och harvade i botten. Till sist sparkade man AJ samma säsong.
Tror som sagt något liknande kommer ske med Blomman. Kanske inte för att man ligger i botten. Men tror det kommer bli extremt svårt för Liljander att behålla honom om HV inte ligger etta i serien från början till start. Trycket kommer vara enormt på Björn och Blomman nästa säsong. Oavsett serie vi spelar i. Men det kommer nog vara ännu högre, och värre i HA. Så jag säger som jag sagt förr. Kan inte i min vildaste fantasi se hur Blomman ska lyckas fullfölja sitt kontrakt.