Ehhh… Att du skriver “det är underförstått”, ger ju en onödigt tråkig känsla. Men jag kanske är för dum för att förstå ditt sätt att föra dig. Isåfall ursäktar jag mig.
Ifjol steppade ju både tikka och brännan upp rejält i kvalet, är dock inte säker att det enbart berodde på det dåliga motståndet utan tror även att motivationen steg rejält är de insåg att deras fina kontrakt bryts om vi degraderas och att det nu var allvar med en utslagsfas, bara att hoppas på samma effekt i år.
Nä, det känns ju underförstått, höll jag på att säga. Förresten, vad säger du om jag säger att Ludvig Jansson definitivt spelar för HV nästa säsong om det blir HockeyAllsvenskan för oss?
Jag skulle säga att det absolut inte är en omöjlighet det beror nog väldigt mycket på vad Florida säger men helt klart är att ifall Luleå inte kommer kunna erbjuda honom en roll på 6 backar så kommer han spela någon annanstans
Nu verkar vi ju tappa Laaksonen till Schweiz
Det är nog inte uteslutet att Luleå lovar honom en roll på 6 backar eftersom vi kommer behöva någon rightare
Tänker att om man nu ska fortsätta med AB måste han visa att han kan prestera i HA åtminstone.
Tycker inte HV ska förköpa sig utan börja om med många juniorer i truppen.
Att vinna HA med snudd på shl-lag är ingen större bedrift.
I princip har jag samma åsikt so förra gången: KÖÖÖÖÖÖP. Lassa 50-60 miljoner på en HA-trupp. Kedja dem vid tre-årskontrakt. Budgetera för SM-slutspel 26/27. Skit i balanserad budget. Bygg för framtiden. Sätt en stomme på plats.
MEN: nu har vi Björn och Benny som sköter det sportsliga rodret. Det är inte ok. Det är inte trovärdigt. Det är katastrof.
Skulle AB lyckas fullborda superfiaskot och ta ner oss i HA så blir det inte så extremt mycket jobb för BL då vi har många egna unga spelare som vi kommer kunna behålla. Backsidan är ju “nästan klar” och räcker med ett rutinerat första backpar och en rutinerad defensiv chef i andra backpar förutom det vi redan har. De kommer ju också utvecklas under säsongen. Så bredden har vi definitivt och behöver inte värva in några dyra breddbackar.
Hallquisth
Fransson
Viggo G
Sjöholm
Annborn
Axel Landen
Malte G
Forwardssidan behöver lite fler nya spelare in högt upp i laget men där går nog att behålla några av de äldre också om pengarna är de rätta. Då blir det färre nya in vilket kan vara en fördel. Vi väljer ju fritt vilka vi vill behålla vilket är bra.
Reber
Hugo P
Träff
Nordmark
Lindbäck
O Davidsson
Stakkestad
Ev Isac
Ev AP
Ev Tedenby
Ev OSL
Kan ex Viktor Eklund spela i Djurgården borde ju Reber kunna spela i HA exempelvis. Går våra egna ner kraftigt i lön så kan det också vara OK och högt upp i laget för AP och Isac. Ser faktiskt gärna Lindbäck och Stakke kvar då det krävs lite fysik också. De håller bra i en fjärdekedja. Se ex Rensfeldt och Brodin i DIF. OSL kan ju också bli aktuell om han kan tänka sig det
Så kan bli bra faktiskt och grunden finns. Behöver inga breddvärvningar utan HA spets främst. Är ju många egna unga som är billiga så finns pengar över. Inga Ytterell eller Norbetyper in i alla fall.
Skulle ju kanske funka att starta med Glifford och Dichow och se hur det utvecklar sig. Går ju agera under säsong. Ser dock positivt på utgångsläget hur som helst och borde bli bra.
Allt under förutsättning att vi har en riktig coach på plats givetvis.