Lagbygget 25/26

I min bok får man på riktigt se vad Blomman går för denna säsongen. Väldigt svårt att dra slutsatser från förra säsongen.

6 gillningar

För att?

2 gillningar

Påminner om att AI-genererade bilder och diverse texter plockas bort när det inte tillför diskussionerna nånting…

5 gillningar

Bra Tim!

För att vi hade ett lag som var obegripligt dåligt.

3 gillningar

Likheterna är rätt många. AJ hade några andra prylar för sig, de får man säga. Plus att han levererade resultat. Det skiljer också.

3 gillningar

Det finns absolut likheter. Att båda försökt utmana någon slags bekvämlighetskultur, att båda verkar lite filosofiskt lagda och intresserade av ledarskapsteori, att Stillman har stöttat båda och att båda befann sig i inledningen av tränarkarriären, med allt vad det för med sig, är några.

Men där du verkar se en osäker person med behov av att hävda sig (rätta mig om jag uppfattat dig fel) kan jag ändå se ödmjukhet och en vilja att utvecklas. Där du verkar se taktisk inkompetens och avsaknad av fingertoppskänsla ser jag nördighet i detaljer, intressanta idéer och vilja att påverka, även om det stundtals inneburit tveksamma beslut. Där det låter som att du ser mobbartendenser och favorisering får jag intrycket av en god människosyn och intresse för personlig utveckling men med en vilja att utmana hierarkier och gamla sanningar. En ambition att genomföra någon slags nystart, som jag också tror ingick i hans uppdrag.

Tror du att hela organisationen skulle backa upp Blomman på det sätt som de facto görs om han hade de AJ-tendenser som du vill göra gällande?

12 gillningar

Jag säger bara att jag ser vissa likheter med AJ, inte att de är samma person. Den stora likheten är den totala oödmjukheten och hur båda effektivt har skapat splittring med stomspelare.
Jag tycker inte att Blommans nördighet och intresse för detaljer på något sätt och vis gör honom duktig då han inte levererar resultat.
Jag tror att Blomman ska tacka sin lyckliga stjärna att han kommit in i HV när det har varit fullständig cirkus och det ligger i hela föreningens intresse att inte sparka tränare.
Jag hoppas verkligen att HV rycker Blomman plåstret tidigt denna säsong om laget fortsätter underprestera.

3 gillningar

Vilka stomspelare är det du refererar till?

2 gillningar

Mitt svar var riktat till @Andersson711, efter att ha läst och uppdaterat mig i Blomqvist-tråden, men absolut, jag förstår att en jämförelse inte behöver innebära att de är identiska, och det var heller inte min avsikt att lägga ord i någons mun (så mycket).

1 gillning

Tror du att någon tränare hade lyckats i HVs lag förra säsongen? Exempelvis Rönnberg? Bara nyfiken.

1 gillning

AJ- Pettan, Melin, Kolan bla
AB- AP och Engsund

Jag tror inte någon tränare hade lotsat HV till guld förra säsongen men jag tror en skicklig och rutinerad tränare hade gjort ett betydligt mycket bättre jobb än AB. Säg 9-12 plats någonstans.

4 gillningar

Agenten till Day är besviken på HV och han kommer inte spela i HV igen. HV har dock problem att ta sig ur kontraktet och Day har inte hittat nån ny klubb.

1 gillning

Hur vet vi detta? Vad har du för källa?

2 gillningar

Är de från sillynews med MP?

Isåfall dåligt av HV till viss del. Hamna snett med agenter är inte bra..

1 gillning

Vad är agenten besviken på?

Det togs upp i silly live med MP.

Han hade kollat med agenten som sagt att Day inte spelar med Hv denna säsongen och att dom var besvikna på hur Hv agerat i frågan.

1 gillning

då ska det in ersättare, Pilut eller någon helt ny??