Ja de borde de göra. Tunna annars kan jag tycka
Om inte Pilut in så måste en back med mycket storlek in
Vill först ha sagt att jag gillar det Liljander gjort med truppen i stora drag, vi ser mer spännande ut än på länge. Men att inte låta Alnefelt träna med laget är väl…ganska hårt? Jag förstår att han inte har en framtid här, men det är en spelare som kommit upp via j-laget och som väl får betraktas som en av de i truppen med mest HV-dna. Jag hoppas det är ett gemensamt beslut och att Hugo har en plan tills han hittar rätt lag.
Det var en jävla massa usla kontrakt som Björn fick ta över. Det behövdes trampas på tår. Men gränsen är hårfin till att klubben får ett dåligt rykte som inte låter kontraktsbundna spelare träna med laget.
Dichow tränade ju inte med laget under delar av förra säsongen. Är man utanför laget så är man, tycker inte det finns så mycket att göra åt det.
Klart de kommer in en back till, sen kanske den inte kommer innan säsongstart
Om han inte är tänkt att ingå i laget alls under säsongen så är detta okomplicerat. För en sak som kom ut ur dickow-gate var ju att det inte går, pga träningsupplägg att köra massa målisar på is. Det är inte så man gör, tydligen. Övningarnas uppbyggnad etc.
En motivering jag köper.
Jag tänker att Björn redan har fiskat upp något på backsidan iom att sean varit bort räknad en längre tid så borde något åtminstone finnas på kroken.
Kan väl lika gärna vara Alnefelt som har sagt att det känns fel att träna med laget om han ändå ska bort?
De som inte är tilltänkta truppspelare ska inte vara med i truppen. Det är bara att skicka direkt.
Eller ville Day ha något HV inte kunde erbjuda.
Att man släpper day borde betyda att piloten kommer annars förstår jag inte riktigt varför.
Helt rätt beslut tycker jag. Hugo var mer eller mindre rent av dålig förra säsongen och då är man snäll.
Day var över hela säsongen inte bra och behövde bidra mer framåt för att få vara kvar.
Tror vårt topp 6 är klar och det blir ingen klassback in mer.
Borgman Hansson
Alsing Fransson
Hatakka Rindell
Är det bara jag som fortfarande känner att jag skulle vilja ha in en till riktigt bra C/forward?
Hör att hockeynews säger att Kloos och Lukas ska spela 1 och 2 C. Hoppas att det slår väl ut.
Visst kanske vi har många som kan spela C men lite om och men för min del fortfarande med C-sidan som vart svag i flera år nu. Jag är fortfarande inte 100% övertygad
Backsidan tycker jag ser stabil ut även om jag har en del frågetecken kring Rindell.
Nej. Självklart hade vi behövt minst 1 etablerad och vass center i truppen. Vi går in med en ännu mer oviss centersida denna säsongen än vad vi gjorde förra.
Det vi kan göra nu är att hoppas att det slår väl ut med våra centrande ytterforwards.
Jag känner mig tryggare i år angående centersidan, med det sagt är jag inte helt trygg.
Är det något som inte faller väl ut t.ex Ruosek, så har HV fler verktyg att laborera med än förra året.
Det är ett gäng som kan centra. Det ska bli oerhört intressant att se var det här slutar.
Det är möjligt att min egen optimism leder mig till villospår dock.
Instämmer helt. Tycker vi kan ha tre A där Kloos tar det fjärde.
Ja eller Hansson
Björn ska ju spela med tre ”halvcentrar” istället för en given och två forwards. Är det så att detta lyckas så blir det säkert svårläst av motståndarna. Men misslyckas det blir det svårt att få in den kvalitet som krävs midseason. Personligen hade jag gärna sett en riktig hållkäften C i laget.
Jag hade gärna sett 2 givna toppcentrar att bygga runt med Lindström som 3a och Johnsen som 4a.
Rousek - ? - Ang
Kloos - ? - Luoto
Pasic - Lindström - Woods
Reber - Johnsen - OSL
Brännström
Teden
Davidsson
Där är ju hur JAG hade föredragit allting. Heponiemi undrar många då. Hade gärna hoppat honom till förmån för annat.
Men. Nu har vi ett annat lag, en trupp byggd på förhoppningar och drömmar så jag likt alla andra önskar den orkar hålla oss utanför kvalplats.